Inlägg: 2230652
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ser Klockare i Örebros bås, fascinerande att han får det
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nedan har vi Engsunds 5 min + match för "charging" enligt Bjöhlund.
De flesta - även Luleåsupportrar - tycks vara överens om att det kan accepteras som matchstraff eftersom Engsund träffar hakan med axeln.
Men jahg håller inte med. Enligt min uppfattning handlar det om att Engsund utan speciell fart blir tacklad av Öret som i full fart glider in, med klubban lyft framför sig, för att tackla Engsund. Men det är en extremt dålig bedömning av Öretspelaren och Engsund tar utan vidare emot tacklingen där Öretspelaren lågt går in på en av ligans bästa tacklare och tacklingsmottagare.
Charging på Engsund för att han blir pååkt?
Åt helvete skitfel!
De flesta - även Luleåsupportrar - tycks vara överens om att det kan accepteras som matchstraff eftersom Engsund träffar hakan med axeln.
Men jahg håller inte med. Enligt min uppfattning handlar det om att Engsund utan speciell fart blir tacklad av Öret som i full fart glider in, med klubban lyft framför sig, för att tackla Engsund. Men det är en extremt dålig bedömning av Öretspelaren och Engsund tar utan vidare emot tacklingen där Öretspelaren lågt går in på en av ligans bästa tacklare och tacklingsmottagare.
Charging på Engsund för att han blir pååkt?
Åt helvete skitfel!
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Eneroth är mycket bra idag. Ser mer energi nu i alla fall. Hoppet finns
+ 1







Luleå har INTE givit upp matchen trots att bogeyteamet Öret har 0-2.