Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 2277516

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Paus inför tredje nu i Danderyd, och våra damer har vänt till 1-2:-)

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ajaj, tredje perioden pågår och Danderyd International har kvitterat till 2-2.

Skulle Luleå trots allt vinna kommer slöa rapportörer att proklamera att Luleå är nya serieledare. Vilket formellt är sant, men i praktiken hur lögnaktigt som helst.

Visst, det skulle ge Luleå 68p, före DamPölsan på 66p, men då har Luleå hela tre matcher fler spelade, samtidigt som DamPölsan tar drygt 2,5 poäng per match.

Sanningen är i stället den att vi snart kan betrakta DamPölsan som seriesegrare. Med tanke på vilka matcher som återstår för lagen:

DAMPÖLSAN
• DamPungen
• DamGården
• DamPungen
• Danderyd International
• TrottoarDamen
• DamGården
• Luleå Hockey
• DaMooDoo
• Danderyd International
• DamGnaget

LULEÅ HOCKEY
• DaMooDoo
• DaMooDoo
• DamHV
• DamHV
• DamPölsan
• DamPungen
• DamGården

DamPölsan har ju fler matcher och kommer därför att ta fler pinnar. Dessutom många matcher mot lag de tämligen enkelt slår. Om de inte havererar i de två närliggande matcherna mot DamPungen kan vi betrakta säsongens SDHL som avgjord.

• Luleå har betydligt tuffare uppgift med drygt hälften av matcherna mot toppkonkurrenter.

Iofs sant att skulle vi te 3p idag står vi som tabelletta med 2p ledning före DamPölsan. Men i praktiken är det i själva verket DamPölsan som leder med motsvarande 6p och ställer vi prognos efter kvarvarande motstånd blir det nog att DamPölsan blir segrare med bortåt 15 pinnar.

Och dessutom har vi inte vunnit matchen mot DamDeryd International. 2-2, 2 min kvar av tredje perioden.

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och i dagens enda SHL-match tvålar Oskars dit Malmoe med 3-1 varpå vi kan uppdatera tabellerna.

Malmoe är lite av ett mysterium. Bröderna Sylvegård, bröderna Westerholm, bröderna Lauridsen, Carl Söderberg, Magnus Pääjärvi, två bra vakter, trygge "Nänschtansch" Fagervall coachande och så vidare. Ska de inte lyckas bättre?

Som det nu ser ut anar man att det kommer att stå mellan Timret och Malmoe när det gäller platsen i kvalet mot DIF. Enligt prognosen baserad på trend ska ju också Öret hamna där men svårt att tro att de inte skärper upp sig. Och Pölsan respektive Pungen har ju skärpt till sig och lär slippa kampen runt det undre strecket.

Men. Det är faktiskt hela 20-22 matcher kvar att spela om för varje lag där nere bland strecken så något av lagen kanske kan få en Lidnersk knäpp?
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-01-16-kl-173652.png

500x0-skarmavbild-2022-01-16-kl-173712.png


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage