Inlägg: 2281658
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ursäkta en okunnig Brynäsare men vilka är Pölsan och Ulfven😄?
Jag läser vad du skriver och har även scrollat lite på er sida om gårdagens match och jag känner att ni är lite ”bortskämda”, vilket i sig är ett lyxproblem😂😂
Jag tror trots vissa invändningar här att Luleå kan gå långt och en bra chans att få hela vägen.
Jag tycker att även Luleå är ett av få lag som kan vinna när man spelar mindre bra. En mycket stark egenskap som är viktig över tid. Slutsats: från min horisont är Luleå tunga och svårslagna.
Jag läser vad du skriver och har även scrollat lite på er sida om gårdagens match och jag känner att ni är lite ”bortskämda”, vilket i sig är ett lyxproblem😂😂
Jag tror trots vissa invändningar här att Luleå kan gå långt och en bra chans att få hela vägen.
Jag tycker att även Luleå är ett av få lag som kan vinna när man spelar mindre bra. En mycket stark egenskap som är viktig över tid. Slutsats: från min horisont är Luleå tunga och svårslagna.
+ 1
Å andra sidan släppte Warulfven in en massa mål från Luleå, samtidigt som vi förstår att nästa gång kan det bli tvärtom.
Sedan Rönken och Bulan introducerade totalhockeyn framför allt med press utan puck hängde ju de flesta på men numera har ett antal lag som t ex Ulfven och Pölsan mer försiktigt styrt i försvaret, fokuserat på att hålla slottet stängt, kombinerat med blixtsnabba vändningar med skickliga forwards dvs mer tjeckiskt.
Och det blir helt olika matcher beroende av hur väl lagen passar eller opassar varandra samt om alla spelare lyckas ge 100%.
Jag, exempelvis ser gärna att Luleå INTE möter Pölsan i slutspel...