Sven.Savage: Elitserien ... på den tiden var ju avancemang en bragd för en liten landsortsklubb. Rbk försökte några säsonger men hade inte trupp eller medel att hålla sig kvar. Under 90-talet upplevdes toppklubbarna som mäktiga, orubbliga och mer inflytelserika. Luleå var en av storklubbarna som spelare från den skånska myllan drömde om att få kontrakt med men nålsögat var litet.
+ 1