+ 1
Inlägg: 2289827
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JA!
I det fortsatta 5 mot 4 sätter kOMAReK 4-4!
Ha ha ha ha ha! UNDRBART!
7.16 kvar.
IN MED FEMMAN OCKSÅ!
I det fortsatta 5 mot 4 sätter kOMAReK 4-4!
Ha ha ha ha ha! UNDRBART!
7.16 kvar.
IN MED FEMMAN OCKSÅ!
+ 2
LillFimpen går in orädd med fart på Lassi, med Engsund decimetern bakom. När LillFimpen ska stanna, inne i målgården, försöka gå vid sidan av buren krockar han på Engsund och med ansiktet mot Lassis mask eller om det var målribban.
Det tycks ha gått bra, men Lill-Fimpen lämnar för att fixas något i omklädningsrummet. Innan dess har han legat på isen i två minuter så Apzebran passar på att ta ut Engsund för "interference".
Jahaja. Distansskott från blå med två spelare som helt skymmer Lassi som ser ingenting alls.
4-1.
2-0 i första köper jag, det kunde ha stått 4-0 eller 5-0 eftersom Luleå speciellt senare delen av perioden testade kaoshockey.
Men alla tveksamma för att inte säga helt tveksamma utvisningar på Luleå i andra och tredje perioden gav DIF 2 PP-mål och därför nu 4-1....
...nej, 4-2, efter att Brännis fått ett perfekt pass i slottet och hängt pucken i krysset.
Och nu ett skitfint pass av Tyrre till en naken Limpa, som då dras omkull av en lat hårdare som i stället för att åka med drar till med klubban.
4-2, drygt nio minuter kvar. PP för Luleå.
Full crosschecking av en hårdare, nu får vi 5 mot 3 i en minut.
KOM IGEN NU!
JA! BRA 5 mot 3 av Luleå. Äntligen!
Och där sätter Connolly 4-3!