Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 2289827

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Men HERREGUD!

LillFimpen går in orädd med fart på Lassi, med Engsund decimetern bakom. När LillFimpen ska stanna, inne i målgården, försöka gå vid sidan av buren krockar han på Engsund och med ansiktet mot Lassis mask eller om det var målribban.

Det tycks ha gått bra, men Lill-Fimpen lämnar för att fixas något i omklädningsrummet. Innan dess har han legat på isen i två minuter så Apzebran passar på att ta ut Engsund för "interference".

Jahaja. Distansskott från blå med två spelare som helt skymmer Lassi som ser ingenting alls.

4-1.

2-0 i första köper jag, det kunde ha stått 4-0 eller 5-0 eftersom Luleå speciellt senare delen av perioden testade kaoshockey.

Men alla tveksamma för att inte säga helt tveksamma utvisningar på Luleå i andra och tredje perioden gav DIF 2 PP-mål och därför nu 4-1....


...nej, 4-2, efter att Brännis fått ett perfekt pass i slottet och hängt pucken i krysset.

Och nu ett skitfint pass av Tyrre till en naken Limpa, som då dras omkull av en lat hårdare som i stället för att åka med drar till med klubban.

4-2, drygt nio minuter kvar. PP för Luleå.

Full crosschecking av en hårdare, nu får vi 5 mot 3 i en minut.

KOM IGEN NU!

JA! BRA 5 mot 3 av Luleå. Äntligen!

Och där sätter Connolly 4-3!

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
JA!

I det fortsatta 5 mot 4 sätter kOMAReK 4-4!

Ha ha ha ha ha! UNDRBART!

7.16 kvar.

IN MED FEMMAN OCKSÅ!

Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage