+ 3
Inlägg: 2322254
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det här är lite svårt. Visst är det trevligt att Apan torskar, å andra sidan riskerar vi inte få spöa dem själva.
-----------------------------------------------------------------------------------
Jaa det är ju minst sagt kluvet. För slår Färjestad ut Skellefteå får vi lik förbannat inte möta dem i semi, OM vi slår ut Örebro.
Då blir det istället Frölunda om de besegrar Växjö.
Och det är inte heller ett dugg angenämt.
Därför kan vi kallt konstatera att poängen mot Malmö i sista omgången var EXTREMT ONÖDIGA.
Den matchen "skulle" vi bara ha FÖRLORAT!
Poängen mot Malmö får nu till följd, att vi får sämsta tänkbara alternativa motståndare i varje steg in mot en eventuell final, OAVSETT hur det går i andra för oss intressanta kvartsfinaler..
-----------------------------------------------------------------------------------
Jaa det är ju minst sagt kluvet. För slår Färjestad ut Skellefteå får vi lik förbannat inte möta dem i semi, OM vi slår ut Örebro.
Då blir det istället Frölunda om de besegrar Växjö.
Och det är inte heller ett dugg angenämt.
Därför kan vi kallt konstatera att poängen mot Malmö i sista omgången var EXTREMT ONÖDIGA.
Den matchen "skulle" vi bara ha FÖRLORAT!
Poängen mot Malmö får nu till följd, att vi får sämsta tänkbara alternativa motståndare i varje steg in mot en eventuell final, OAVSETT hur det går i andra för oss intressanta kvartsfinaler..
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: jo men tänk på att deras ekonomi påverkas mer om dom inte går vidare från kvarten. Då kan jag bjuda på att vi inte får slå ut dom
+ 1
Snyggt!
Det här är lite svårt. Visst är det trevligt att Apan torskar, å andra sidan riskerar vi inte få spöa dem själva.