+ 1
Inlägg: 2351958
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Realisten: Hmm, du är som ofta ganska säker på din sak men jag har noterat att dina tvärsäkra uttalanden inte så sällan faller på hälleberget. När det gäller ett Röglet utan bottarna tror du alltså på Allsvenskan medan jag själv mer tänkte mellanlag i SHL. Jag tror att twinsen kanske satt ett avtryck i Ängelholm och att Röglet kommer att kunna behålla en del av sådant de introducerade.
Visst har jag "vurmat" för Röglet eftersom våra fina pojkar Abbott är där och lyckas, men det är inte enbart därför. Har gillat den hockey som Röglet kommit med och kanske kan den bli kvar utan bottar. Fast iofs tror jag inte så mycket på ryktet om Sharks nu. Känns mer som en höna som visar sig vara en fjäder.
Visst har jag "vurmat" för Röglet eftersom våra fina pojkar Abbott är där och lyckas, men det är inte enbart därför. Har gillat den hockey som Röglet kommit med och kanske kan den bli kvar utan bottar. Fast iofs tror jag inte så mycket på ryktet om Sharks nu. Känns mer som en höna som visar sig vara en fjäder.
+ 1
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kan garantera dig att om Abbottarna försvinner till NHL, kan du sluta vurma för Rögle, och varför skulle du då egentligen göra det, om Luleås s k 'koppling' till Rögle försvinner?...
Jag är tämligen övertygad om att Rögles nuvarande "storhetstid" som SHL-lag, då, och för evigt är tillända.
Då är Rögle ett Hockeyallsvenskt lag igen inom MAX 3-5 år.
Det är jag i det närmaste helt övertygad om.