Inlägg: 2352357
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Helt klart har vi skattebetalare varit för frikostiga då det gäller corona stöd. Nu när årsredovisningar för SHL rullar ut ser man det hos alla föreningar. Savonen har en del rätt i sin artikel vilket visar på ett visst civilkurage för en lokaltidning. Alla andra lokalblaskor runt landet håller tyst så lägg ner snacket om appravda.
+ 2
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Tycker många klubbars resultat denna vår, visar att deras rop om stöd ”annars går vi under” var rejält överdrivet.
De kan möjligen ha haft den farhågan, men vore på sin plats att betala tillbaka proportionellt av emottaget stöd för de som redovisar oväntat högt plus resultat
De kan möjligen ha haft den farhågan, men vore på sin plats att betala tillbaka proportionellt av emottaget stöd för de som redovisar oväntat högt plus resultat
+ 2
Tycks vara så att Apan väsentligen gått plusminusnoll, men att de lagt sitt pandemistöd på c:a 11 miljoner i börsen med följd att de nu "visar upp" en vinst på c:a 11 miljoner och dessutom löser problemet de haft senaste åren med tom börs som tvingat dem till kortfristiga dyra lån för att kunna betala löner.
Norranjournalisten jämför det med saker etc som tagit emot stora subventionsstöd från staten för att täcka förluster, men därefter betalat ut stora bonusar till anställda samt höga aktieutdelningar. Vilket han tycker är omoraliskt och ej i klang med Apans "värdegrund".
Kan ju ha en poäng där förstås. Och en sådan synpunkt gäller kanske inte bara Apan utan även andra klubbar förstås.