Inlägg: 2391065
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Jaha, nu fick man se Timrets 0-7 på Malmoe. Mycket imponerande att se Timrets skickliga forwards köra över Malmoes försvar. fast sedan har vi situationen där en Malmoespelare per på 5 min + match, då Timret går från 0-3 till 0-6.
Såg iofs bara en snabb repris av utvisningen men den kändes konstig. Ett timmer gick ned och blev liggande ett tag. Men svårt att förstå varför, såg inget fel faktiskt. Var det en armbåge kanske?
Såg iofs bara en snabb repris av utvisningen men den kändes konstig. Ett timmer gick ned och blev liggande ett tag. Men svårt att förstå varför, såg inget fel faktiskt. Var det en armbåge kanske?
Nu får Oskar PP och det är också lite gräns tycker jag när Connolly förföljer en Oskars med klubban. Småkompensatoriskt.
I Oskars PP - som de är duktiga på - får de fram en närpuck till en Oskars som får skjuta TRE gånger på Lassi och sista går in till 1-3. Tycker att det här målet får Sellgren ta på sig. Han står perfekt placerad för att ta bort öskarens andra och speciellt tredje skott, men vänder i stället helt obegripligt åt andra hållet.
Lite senare PP för Luleå igen och det är en Oskare som rejält lägger klubban mot Engsunds båda rör och dennes ben försvinner.
Rätt tydlig utvisning men man kan fråga sig om Engsund "förstärkte"? Det tycker i alla fall hemmapubliken som i flera minuter skanderar filmare, filmare till sin egen hemmason.
Lite trist detta att hemmapublik numera nästan som ett brev på posten (nja, med nuvarande PostNord får vi väl börja köra "som ett sms på mobilen") skanderar "filmare" när en motståndare faller.