+ 2
Inlägg: 2407013
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Europamästerskapet Champions Hockey League: Nu startar slutspelet! Vi har följande matcher ikväll, där perioderna 1-3 spelas, och sedan följs av perioderna 4-6 om en vecka, när man flyttar hem till bortalagets hemmaarena:
• 18.00 Grizzlys Wolfsburg - Luleå Hockey
• 18.00 Jukurit Mikkeli - Fribourg-Gotteron
• 18.05 Fiskrenset - Straubing Tigers
• 18.05 Warulfven - Mountfield
• 19.30 Red Bull München - EV Zug
• 19.45 HC Davos - Tappara Tampere
• 20.20 Red Bull Salzburg - Röglet
Och i morgon spelas den åttonde matchen
• Apan - ZSC Lions Zürich
Mer än hälften av lagen kommer från Sverige och Schweiz och sannolikt kommer lag från dessa två länder att dominera ännu mer och kanske t.o.m. ta samtliga platser i kvartsfinalerna. Och det illustrerar väl maktställningen i europeisk hockey numera. Låt oss hoppas att det ryska överfallskriget i Ukraina tar slut så snart som möjligt och att vi kan få med några ryska lag i CHL sedan.
• 18.00 Grizzlys Wolfsburg - Luleå Hockey
• 18.00 Jukurit Mikkeli - Fribourg-Gotteron
• 18.05 Fiskrenset - Straubing Tigers
• 18.05 Warulfven - Mountfield
• 19.30 Red Bull München - EV Zug
• 19.45 HC Davos - Tappara Tampere
• 20.20 Red Bull Salzburg - Röglet
Och i morgon spelas den åttonde matchen
• Apan - ZSC Lions Zürich
Mer än hälften av lagen kommer från Sverige och Schweiz och sannolikt kommer lag från dessa två länder att dominera ännu mer och kanske t.o.m. ta samtliga platser i kvartsfinalerna. Och det illustrerar väl maktställningen i europeisk hockey numera. Låt oss hoppas att det ryska överfallskriget i Ukraina tar slut så snart som möjligt och att vi kan få med några ryska lag i CHL sedan.
+ 2

Börje Salmings gata.
Jag tycker ju dessutom att tröja #21 ska pensioneras i samtliga svenska hockeylag.