Inlägg: 2427069
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Ja du Sven! Det är väl roligt o titta på Glad-hockey just nu 92 mål gjorda o inte som Luleå som ställer upp sej i målgården då blir det inga mål framåt 57 mål.Sedan har SHL bästa målvakt LINUS SÖDERSTRÖM med en räddnings procent på nästan 95.
Länkar:
http://Saik-Smland
http://Saik-Smland
+ 1
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Oskars försöker spela, men svårt när de får spela 5 mot 6 kontinuerligt. Här har highsticking Lindström slagit ett dåligt pass i anfallszon, Oskars bryter och går till anfall 2 mot 1. Då kommer highsticking bakom puckförande Oskar, höjer highstickingklubban och smäller till med ett samurajhugg på Oskarsklubban, varpå Oskaren håller på att tappa sin klubba, tappar iaf kontroll på pucken.
Apan tar över pucken och vänder, 15 sekunder efter händelsen druttar highsticking iväg 2-0.
När highsticking högg till som fan står ju huvuddomaren och ser på och kommentatorerna förklarar att där blir det utvisning för slashing. Men de har tydligen inte upptäckt att det är Älvsbyaprunkaren Öhlund och Bringan som är zebror, och då har ju highsticking frikort för "kreativ" användning av klubban.
Oskars tappar lusten och sedan har Apan snubblat in även 3-0 och 4-0.
Trååååååkigt. Att inte ha domare när det spelas hockey.
Apan tar över pucken och vänder, 15 sekunder efter händelsen druttar highsticking iväg 2-0.
När highsticking högg till som fan står ju huvuddomaren och ser på och kommentatorerna förklarar att där blir det utvisning för slashing. Men de har tydligen inte upptäckt att det är Älvsbyaprunkaren Öhlund och Bringan som är zebror, och då har ju highsticking frikort för "kreativ" användning av klubban.
Oskars tappar lusten och sedan har Apan snubblat in även 3-0 och 4-0.
Trååååååkigt. Att inte ha domare när det spelas hockey.
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Luleås lag borta mot Warulfven har presenterats. Lassi har spaden, Honka och Tyrre är ju borta med finska landslaget. Det betyder att #44 kör med Engsund och Pyrochta med Själin.
Bland linorna går Kempe fortsatt med Brännis och Fröberg, samt Connolly mellan Komarov och Shinnimin. Men Sallinen tar Tyrres plats mellan Einar Wolf och Komarek och fjärdelinan Mattsson-Jonas-Rasken är tillbaka, med Nikupeteri som 13e.
Bland linorna går Kempe fortsatt med Brännis och Fröberg, samt Connolly mellan Komarov och Shinnimin. Men Sallinen tar Tyrres plats mellan Einar Wolf och Komarek och fjärdelinan Mattsson-Jonas-Rasken är tillbaka, med Nikupeteri som 13e.






På Apkraft kommenterar supportrarna: "Satan så lite folk det ser ut att vara…", "Vad satan är det för fel på folk, 12 raka och lördag och typ 74 pers på läktarna.".
Var inte ledsna. Räkna in de tomma stolarna som kommunen pyntar för, så...Vips! jättepubliken Allan!