Inlägg: 2444432
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Jo säkert sant, men jag tror att med en Lassi i form så är försvaret bättre, blir lite halvpanik då dom inte känner att Lassi är i form
+ 1
Lassi? Där tycker vi olika tycker jag. När Luleås försvarsspel fungerar tar Lassi det mesta övriga. Men när våra utespelare tappar positionerna eller inte ger tillräckligt bra insatser för att använda blad mot puck eller stänga skottlinje med kropp blir det helt annat läge för Lassi tycker jag.
Petterrönnquist menade inför match att han kollat samtliga mål på Lassi under säsongen och bedömde att det fanns typ 6 mål på närmare trettio matcher som Lassi borde tagit. Ett mål var femte match alltså.
Jag håller nästan aldrig med petterrönnquist men här tycker jag han har rätt.