+ 1
Inlägg: 2470679
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Så har vi laget presenterat.
Warden fortsätter med spaden. Hade lite grann tror att Lassi skulle ta den ikväll, men att Warden skulle få tillbaka den mot Tappara på torsdag. Nå, just nu känns det förvisso som att Warden kan fortsätta och kanske är det ljumskar eller så som besvärat Lassi sedan slutet av förra året och i så fall förstås bra ju längre han kan låta dem läka, när nu Warden ändå går så bra. Och så slipper han ju monster-Camper idag.
Honka saknas tyvärr, Pyromannen ersätter.
Linorna mer eller mindre som tidigare förutom att Mattsson börjar i fyran i stället för Nikupeteri. Bulan fortsätter med brunkarfinnlinan Komarov-Tyrre-Sallinen. Lite annan omgivning för Tyrre än för ett år sedan...
Kollar lite på linorna med centrarna Connolly, Tyrre, Fröberg och Berglund och funderar på vem som får vandra ut till kanten om Ola spelar sig in som center. Nu sade han ju själv efter samtal med Skuggan och Bulan att han mer skulle bli hoppilandkalle den här säsongen så vi får se.
Warden fortsätter med spaden. Hade lite grann tror att Lassi skulle ta den ikväll, men att Warden skulle få tillbaka den mot Tappara på torsdag. Nå, just nu känns det förvisso som att Warden kan fortsätta och kanske är det ljumskar eller så som besvärat Lassi sedan slutet av förra året och i så fall förstås bra ju längre han kan låta dem läka, när nu Warden ändå går så bra. Och så slipper han ju monster-Camper idag.
Honka saknas tyvärr, Pyromannen ersätter.
Linorna mer eller mindre som tidigare förutom att Mattsson börjar i fyran i stället för Nikupeteri. Bulan fortsätter med brunkarfinnlinan Komarov-Tyrre-Sallinen. Lite annan omgivning för Tyrre än för ett år sedan...
Kollar lite på linorna med centrarna Connolly, Tyrre, Fröberg och Berglund och funderar på vem som får vandra ut till kanten om Ola spelar sig in som center. Nu sade han ju själv efter samtal med Skuggan och Bulan att han mer skulle bli hoppilandkalle den här säsongen så vi får se.
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Mmm sedan förra matchen har vi tappat Åslund (igen) och Lennström (igen) och kapten Linus ( igen) tre ytterligare tunga avbräck, gratis Jönköping i striden där nere
Vi gör vad vi kan, har ju mkt hellre pölsan i SHL än håv1
Vi gör vad vi kan, har ju mkt hellre pölsan i SHL än håv1
+ 1


Ja 2-2 för oss vore ett steg framåt, jämfört med tidigare. Blir till att börja spännande att se om vi håller i tvålarna under första perioden. Sedan skulle man gärna se att vi krossar Trottoaren med hela 1-0:-)