Inlägg: 2597297
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2023-2024: Vägen mot SM-GLUDet!
Är van vid att Luleå brukar prestera sämre efter uppehåll. Men eftersom vi gjorde det INNAN uppehåll denna gång, hoppas jag det blir tvärtom idag.
Pucken är släppt. KOM IGEN, LULEÅ!
Pucken är släppt. KOM IGEN, LULEÅ!
Sv: Luleå Hockey 2023-2024: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Andreas Harnebring, Kristoffer Folkstrand jupp bottenskrapet till domare som ska vingla runt på isen, Bringan vet vi klarar inte av hålla en match nivån sedan Folke än sämre än Bringan tor fan jag kollar på NHL matchen i afton istället!
4th Line
38. Nikupeteri, Olli
14. Berglund, Jonas
10. Emanuelsson, Einar
9. Jansson, Ludvig
3rd Line
43. Eklind, Oscar
20. Connolly, Jack
40. Lilja, David
39. Själin, Pontus
3. Allard, Frederic
2nd Line
67. Omark, Linus
19. Kempe, Mario
96. Andreasson, Pontus
29. Gustafsson, Erik
5. Hardegård, Marcus
1st Line
11. Pasic, Nikola
21. Tyrväinen, Juhani
24. Shinnimin, Brendan
23. Sellgren, Jesper
27. Laaksonen, Oskari
Goalies
31. Ward, Matteus
34. Lassinantti, Joel Vakt
Ser att vi får Bringan och Folkstrand som vakter och det är förstås skit, men å andra sidan är det numera mest skit bland zebror.
Jag tror apropos det att mycket av skiten bland zebror beror på att det körs så mycket repriser som tydligt visar när zebrorna gör misstag. Vilket de gör oftare numera eftersom spelet går så snabbt att hinna med för zebror.
Det accepterar jag - att zebrorna gör misstag - men jag tycker att man skulle minimera att visa upp det i repriser, vilket gör zebrorna skitskraja.
Men det värre problemet är att många zebror visar dåligt omdöme och börja chansa, kompensera, inte hålla koll på nivå, lyda hemmapubliken med mera.