+ 1
Inlägg: 2904060
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jonken: Jo, jag kan hålla med om att Shinnimin för många smällar, men det beror ju också på att han provocerar genom att trashtalka, filma och även själv dela ut fula tacklingar ibland. Han blev ju avstängd vid minst två tillfällen (elbowing och slewfoot) under 2025, och är även en provokativ spelare på andra sätt, så som exemplet i länken.
Ingen visste ju någonting om Shinnimin när han gjorde entré i svensk hockey. ”Stämpeln” har han ju skapat själv genom filmningar, trash talk, osportsligt uppträdande och fula tacklingar. Det är inte så många spelare i SHL som håller på med allt det, på rak arm kan jag bara minnas Ledin och Jämtin under åren som jag har följt hockey. De var också spelare som motståndarsupportrar retade upp sig på och som de egna supportrarna försvarade med precis samma argument som du framför kring Shinnimin.
Ingen visste ju någonting om Shinnimin när han gjorde entré i svensk hockey. ”Stämpeln” har han ju skapat själv genom filmningar, trash talk, osportsligt uppträdande och fula tacklingar. Det är inte så många spelare i SHL som håller på med allt det, på rak arm kan jag bara minnas Ledin och Jämtin under åren som jag har följt hockey. De var också spelare som motståndarsupportrar retade upp sig på och som de egna supportrarna försvarade med precis samma argument som du framför kring Shinnimin.
Länkar:
Ishockey: Brendan Shinnimin skrek ut målglädjen ? rakt i ansiktet på motståndaren | SVT Sport
Ishockey: Brendan Shinnimin skrek ut målglädjen ? rakt i ansiktet på motståndaren | SVT Sport
+ 1
Han en GRYM ishockeyspelare -med en EXTREM vinnarskalle. Drar på sig arbetsstället varje gång han äntrar is. En riktig krigare som verkligen vill vinna varje gång.
Men OAVSETT hur han gör; verkar 'historia' hänga över honom som ett orättvist ok.
I Luleå kallar vi dessa ofta ogrundade sne-visslingar på Brendan Shinnimin för 'reputation calls'. Ungefär: -Aha; det var nummer 24: -Då är det säkert hans fel.
Matcherna han inte ens har en utvisning; är det mer: -Han borde ha haft några.
Det är sundare att bedöma en spelare för deras match prestation; än av något denne gjort sig skyldig till back in the day...