Luleå HF

SHL · 122153 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 3039573

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Hallå Sven, George vid Dyngdiket här. Känns som att MoDo kommer köra Bulan-hockey med våra trubbiga lirare. Kan ju gå.

Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Costanza: Hej på dig, George. Sven vid Stora Alvarets dyngdike här.

Låter perfekt om MooDoo, då är ni uppe i SHL igen nästa säsong. Förutsatt att er Bula hänger på spelarna som vår Bula.

Mitt dyngdike är ett litet vattenfall jag konstruerade för ett par år sedan, i en skogsdunge jag har på min mark som gränsar/är del av världsarvet. Ovanför fallet skymtar du en Shi Shi Odoshi jag byggde av jättebambu (den syns bättre på nedre bilden, en japansk hjortskrämmare som du kanske sett i den japanska trädgården i slutet av Kill Bill I).

I vattenfallet porlar det vatten hela tiden, men extra fylls på med jämna mellanrum från Shi Shi Odoshi. Därefter rinner allt ned i en damm där jag har en solcellsdriven pump, som pumpar upp vattnet i rör under fallet upp till höjden, där det uppumpade vattnet fördelas till dyngdiket samt till Shi Shis påfyllningsrör.

"Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick"

Har dessutom byggt in ventiler så att jag kan styra påfyllnaden och därmed slagfrekvensen från Shi Shi. Kör just nu med slag var annan minut, känns rofyllt.

Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2026-06-27-kl-185624.png

500x0-skarmavbild-2026-06-27-kl-185725.png


Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Costanza: Så här ser Dyngdiket ut..
Uppladdat:

500x0-img20260627144340_ODRtgEmh2qbBFmp.jpg


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage