Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 186780 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Positivt...
Mif klarade ett Boxplay...

Sv: FBK-MIF
Stefan: Curre hade inte varit fel, det behövs en tränare som vågar petar sk. stjärnor även om dom inte finns i MIF idag....

ro:

Lindström har varit på väg ned till Skaune förut...

Skall vi sparka tränarna så hoppas jag på Curre iaf...när Lahtinen finns i SSK numera :(

anders: Hjärta? Vem har det i dagens hockey?

hahaha...

detta blir en rolig match att följa =), speciellt kommentarerna här i gästboken =)

Stefan: Tror inte Curre skulle vilja flytta söderut, men Jim B är ju skåning och gillar danskar...

Hadelöv maskar, är det påväg till båset när han skall byta?

Nu får MIF tamej fan ta o skärpa till sig. Vad är det för nån jävla loj inställning på bortaplan egentligen. Tränarna säger att vi ska spela på samma sätt hemma som borta. Aldrig i helvete att de gör det. 3-0 redan till FBK, det är ju så man skäms. Det finns kapacitet i laget även på bortaplan. Jag börjar sannerligen tro att det är tränarna det är fel på. Känner inte igen mig i de här två så kallade hetlevrade tränarna längre. Har de något hjärta för Mif eller vad faan håller de på med!

ro:

varför tror du det? varför inte Curt Lindström?

ro: Tror ändå inte det, FBK kommer nog inte engagera sig så länge...

Magnus: Ja MIF kan lämna walkover resten av bortamatcherna och spara sig till hemmamatcherna. Eller så kan dom låta J20 spela borta istället :-)

5-0 innan 1:a perioden är över, nån som sätter emot?

Walkover känns som ett alternativ, 5-0 räknas det som va?

3-0
over and out!

Stefan: Jag tror att Brithen står i båset inom kort...

ro:

3-0 Clas Eriksson

På nåt sätt känns det inte som man bryr sig om vi åker på dyngstryk ikväll, jag har inte förväntat mig några poäng. Det kommer heller inte bli fler poäng på bortaplan i år.

miffo: idag blir det storstryk....

Jönsson denna Jönsson, men 0 poäng är ganska bra det också...bättre än minus poäng!! :)

Stefan:

"det här kan rinna iväg" säger dem på radion... ett skott i insidan av stolpen från Färjestad.

2 - 0 EQ FBK 21. JÖNSSON, Jörgen
(18. HÅLLBERG, Per)

Det blir nog utklassning idag. FBK är verkligen på G.
Tror detta kan vara Bäckmans sista match om vi åker på dyngstryk.

Magnus:

2-0 Jönsson

08.05 2 min FBK 24. FRÖGREN, Jonas HOLD
08.05 2 min MIF 12. MAGNERTOFT, Marcus TRIP

Är det så domaren gör när han inte har någon koll eller?

Magnus:

jag hade rätt radiokanal på...var nått annat tjafs nyss. Letade efter sportradion utan att hitta den :)

Magnus: Jag gillar spelare med temperament så länge dom utnyttjar det på rätt sätt :-)

Någon som lyssnar på matchen som kan berätta hur det ser ut för oss?

miffo: Delvis sant, han har däremot en ganska vårdslös spelstil och hett temperament vilket väl är den största boven.

Magnus: Petrasäck hänger inte med när topplagen skruvar upp tempot. Det är därför han åker ut så ofta för hooking och dylikt.

Petraseks obligatoriska, ja, ni vet...

Stefan: Hoppas vi kan "grisa" ner FBK, det går men är inte direkt en dans på rosor.

MIF tar inga fler poäng på bortaplan, så är det bara.

Magnus:

den sämsta start vi kunde få....

Ahhh! Bra start! Kunde det börjat sämre?

Sv: Nubben tipskungen =)
miffo: hehe, vi kan ju bara hoppas =)

Nubben: Jag tror MIF har chans mot FBK ikväll också. Men det ska mycket till om vi lyckas. Kanske känner alla lag att MIF är värdelösa borta så dom tar vi lätt :-)
Det kan vara MIFs chans, hehe.

CoolaKoffe: haha, du har rippat tråden rakt av du ;)

jaja dags för tmatch igen, på bortaplan, det gör ju att man blir så där lagom munter.

Men ikväll tror jag MIF lirar tätt och Fbk får lite problem i inledningen, så därför klarar MIF av oavgjort.

3-3

CoolaKoffe tipskungen! =D
Tja

d blir en tufft match fö MIF fö att FBK har börjat komma igång så ja tror att d blir 3-1 te FBK

svanru:asså han ska inte spela ida han ska spela den 12 Januari lr 16:e

Sv: Orolig
Hen-rink: jämndålig, skulle jag säga

nek97raj: De flesta inklusive jag är övertygade om att elitserien är den bästa på mycket länge (dvs jämnare, och strykpojkar finns inte - alla kan slå alla). Detta tyder på att de två elitserielagen som hamnar i kvalet inte kommer ha några problem att hålla sig kvar. Det verkar alla vara ganska övertygade om förrutom kanske du. Men kval är kval och nerverna sitter utanpå - så vem vet.

Tack, MIF!
-för att ni inte förstörde nyårsfirandet (d.v.s slog LHC)!

CoolaKoffe: Ja, hade man inte tappat så många "onödiga" poäng, säkert minst 8 d:o, hade man legat på betydligt säkrare mark.

FBK-MIF
Tuff match ikväll. FBK har förstärkt med en liten buse. Kan behövas mot era gamla avdankade fd FBK spelare.
Men jag är försiktigt optimistisk FBK har gått på pumpen i år ett antal gånger på hemmais så ni har chansen.

Äntligen har Redhawks förstått.
värdet av att knyta sig till Tomas Sandström på riktigt i föreningen. Hoppas att det kommer att utveckla hans position inom föreningen och jag tror att det kommer säkerligen att betyda en hel del för ev. nyförvärv i framtiden.

nek97raj:Fölrra året va inte MIF lika bra på hemmaplan men va lite bättre på bortaplan så om d skulle köra lika bra som förra säsongen skulle vi legat 4:a minst

Orolig
Egentligen tycker jag att MIF spelat, efter förutsättningarna, riktigt hyggligt. Det som är trist, och oroväckande, är att så många bortamatcher förlorats med uddamålet, och, dessutom, att så många poäng tappats mot slutet av dessa matcher. Tyvärr är sådant oflyt utmärkande för bottenlag.
Om, hemska tanke, MIF hamnar i kvalserien, finns all anledning till oro, då säsongens elitserie verkar svagare än någonsin, något som understryks av att den toppas av det förmodade ottenlaget Timrå.
Vi får hoppas på att MIF får ordning på bortaspelet.

Sv: Har Bäckis en plan?
Excalibur79:Ja heller hur ja vill ha borde en juniorkedja å en superkedja

Har Bäckis en plan?
Jag tycker det är tråkigt att vi inte fått se röken av våra juniorer under denna säsong. Undrar om Bäckis har en handlingsplan för dem eller om han helt enkelt inte tycker de duger.
Bänknötare gör ju ingen spelare bättre och för varje match de sitter på bänken blir de sämre hockeyspelare.
Det skulle som åskådare varit kul att se Valdix, Vas och Nielsen tillsammans där i topp någon match, bara för att se om det går. Är det sen funkis så kan man ju alltid slänga in Blomqvist och Björk där bak och då har vi fått oss en riktig inhemsk knattekedja. Skulle varit bra för Redhawks-andan. Men visst, det är nog ett drömscenario, lite för bra för att vara sant. Jag litar trots allt på Bäckis beslut, bara vi inte förstör dessa unga duktiga lirare.

Sv: Bortaspöket
Varför oroar ni er för bortastatistiken?
Espressen har ju alltid rätt - och enligt dem idag så.....:

"Mif är elitseriens bästa lag på borta is. Men mot ett taggat Linköping vägde skåningarna för lätt."

Jag säger då det.

Sv: Bortaspöket
19 Nicke:eeee jaha d va rätt mkt felskrivning

« · 186780 · »