Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 187018 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kan Luleå
Stefan: 5-1 Hammarström

christoffero:

4-1 Thure... så vi blev inte mållösa

Magnus: Sen kanske de andra kedjorna inte har förtroende för tränarna, därför funkar det kanske inte...

så vem vet...

de andra spelarna är inte dåliga suurso ska vara bra, likaså mattsson thure magnertoft o wahla mfl

Magnus: titta på brynäs säger jag bara, det räcker, om du förstår vad jag menar!!!

Beachen, anej inte i januari o februari, deras kontrakt går ut efter avslutad säsong, det vet du väl???

christoffero:

Troligen förlust mot frölunda hemma, sen 6 raka borta, i värsta fall rakt ner i kvalserien!!

Jag e pessimistisk nu, men ser ingen lösning på hur det skulle ändras om inget görs!! .(

christoffero: Det hade inte blivit någon skillnad förutom att vi betalar två man som inte gör något alls. Ekonomiskt ingen skillnad men det är ändå onödigt att betala två man som bara behöver ligga på beachen och lyfta lön. Sparka alla utom Rydmarkline av spelarna istället, de är de som inte gör sitt jobb! (Ironi givetvis, men det är inte tränarnas fel att vi har spelare anställda att göra något de inte gör.)

Magnus: Ser ingen onödighet i det alls!

Vi får i vilket fall som helst betala den tiden bäckis o co har kvar, och lillis har ändå sin lön i klubben, så ekonomiskt är det INGEN skillnad alls!!!

Tror inte på slutspel längre bara så du vet!!

Och jag hade iaf inte hackat på Lillis, det kan inte bli sämre, bara bättre!

Man vet ju vad han skulle ha o jobba med isåfall!

Med lite jävlaranamma går allt. Luleå har vänt 0-3 till 4-3 på mindre än tio minuter.

christoffero: Det är väl en onödig utgift att betala två sparkade tränare som inte gör något med bara 15 matcher kvar eller så. Det är inte Bäckman och Johanssons fel att vi har får få toppar i laget... Lillis i båset nu hade bara inneburit att vi hackat på att han inte kan göra något åt laget...

Bättre att vi riktar in oss på att grisa till oss några poäng borta, hemma tar vi ändå det mesta som sagt. Sen åker vi ju iofs direkt i slutspelet men det blir väl några hundratusen extra i kassan.

Sparka Bäckman o Johansson nu!!
En snabb förändring måste ske!

Då finns bara en lösning, sparka Bäckman o Johansson NU!!

In med Lillis NU!!!

Detta funkar ej längre med Bäckis!

Vi vann Skotten!!!! Igen!!!! :) Får man poäng för det? :) Varför kan vi aldrig få ha lite "Brynäs" flyt med våra mål? Vi måste alltid (nästan) jobba och slita för målen medn vissa lag inte ens behöver ha målchans för att göra mål.

Sv: Som vanligt, sicket jävla elände
Stefan:
Det var ju ganska duktigt 4 sekunder från att hålla nollan i en period, måste nästan vara ett borta rekord för MIF.

christoffero: 4-0 med 4 sekunder kvar.

christoffero:

4-0 nu... studsade på Rydmarks skridskor på en ny miffare och in i målet...

speglar tydlgien matchen bra den turen.

christoffero: 4-0

ro: ja kanske det, man kan ju hoppas

Magnus: ja men jag e ändå inte säker, så ineffektiva som vi e så...

christoffero: Jo, visst kommer man ner som förlorare. Men med ett lag som är bra mycket mer kompetent än det bästa laget i Allsvenskan. Timrå kom till kvalserien i fjol efter en 50 omgångar lång förnedring...och lekte hem den. Det är skillnad på AIK som kom ner som en förlorare med ett lag fullt av juniorer, det funkar inte givetvis. Det behöver man inte vara Einstein för att fatta.

Kan Luleå
göra 3 mål på 10 min mot Timrå så kan väl Malmö göra i alla fall ett mot FBK.

Magnus: EXAKT ang det med Percy, han lovade att göra ngt om det skulle skita sig, vilket det UPPENBARLIGEN gjort!!!!

Visst vinner hemma, men alltid förlorar borta, det håller INTE!!

Men jag e inte så säker på det du snackar om allsvenska lag, det lag som hamnar i kvalserien från Elitserien, kommer ner som en FÖRLORARE, det allsvenska laget kommer som en vinnare, det är stor skillnad det!!!

Så jag e inte så säker på hur det skulle gå :/

christoffero: Som jag ser det finns det inget lag i Elitserien som något Allsvenskt kan rå på i en kvalserie i år så det lär inte bli några nya lag till nästa säsong.

Däremot kan man tycka att Percy sa något om att han skulle hjälpa tränarna om det gick åt helvete med spelartruppen vi hade (som sågades av de flesta) i början av säongen. Nu går det inte så bra så var är Toronto femman? :)

Magnus: Nej de har du väl rätt i ang kedjorna!

Jag tycker suurso skulle in i första line igen, o in med hannula i andra.

Men jag vet inte, tränarsparkning är nog inte nån bra lösning, men men...

JAg tänkte mera på en snabb lösning, o då kan man ju inte värva några kedjor för att hålla sig kvar i ES...

Men visst två riktigt bra anfallare till skulle kunna få fart på poängmakandet i de andra kedjorna kanske...

miffo:

tror inte de valt att ligga under med 3-0... Vinner man skotten med 17-8 så kan man inte ha varit så dåliga som ni vill få dem till...

miffo: Nog räcker det, men bara om man vill harva i botten och det är inte kul. Fast å andra sidan har Timrå noll bra kedjor på pappret så det hade varit kul att se Kenta och Eldebrink trolla med Mif:s trupp. Hade vi varit obesegrade nu då kanske? :)

Magnus: Så sant Magnus. MIF har bara en bra kedja och det räcker inte i Elitserien.

Stefan: Fast det hade varit roligare men en eller annan poäng istället för den där hedern faktiskt.

Stefan: Fattas bara annat, men dom kunde ha försökt ta sig in i matchen redan från början istället.

Sv: FBK-MIF
Magnus: ja de hade behövts :(((((((

Magnus:

MIF försöker iaf ta sig tillbaka i matchen enligt radion... det skall de ha all heder av säger dem.

christoffero: Det enda som händer om vi sparkar tränare nu är att vi får en annan tränare att hacka på. Vad som behövs är två femmor till förutom Rydmarkline som håller högklass. Det räcker inte med en bra och tre och en halv som inte producerar.

anders: Nä, men jag hörde att Mif har Sandström, Helminen, Sundström, Näslund, Svanberg, Mäkelä och Pekka väntandes ute i omklädningsrummet. De ska in i andra! :)

Som vanligt, sicket jävla elände
Vad händer...

Ja det gamla vanliga...

Jag är minst sagt urförbannad och trött på MIFs jävla urusla spel på bortaplan, ursäkta mina hårda ord, hade väl ändå inte trott på vinst idag.

Men skotten då, vad är de då, hur e matchbilden, eller vad är det för sorts skott, är det "icing" skott på målvakten?????

Nej vet inte vad som ska hända, snart får MIF värva foppa eller näslund, detta fungerar inte.

Eller släng iväg Bäckis o in med Lillis, nån förändring måste SKE!!!!!!!!

Mitt hjärta blöder!!!!!!

Magnus: Hurdå???? Ska FBK ta in Loob, Rundqvist, Bengt-Åke, Samuelsson o co då eller=)

Det är ju tur att det är så j*vla svårt att leda med 3-0 i hockey, jag tippar 3-7 till Mif! ;)

Sv: om vi vinner idag...
miffo: Det är väl mer anmärkningsvärt att FBK bara skjutit 8 skott. Men det är klart, varför förta sig om man gör mål på 37,5% av de man skjuter?

Sv: om vi vinner idag...
Dom som för statistiken är nog snälla med MIF :-)
Dom tycker kanske det är en tröst att ge oss mer skott i statistiken.

om vi vinner idag...
så kan vi gå upp till 6:e plats och det är ju inte illa..... :=)

Det är säkert en massa skott utanför blå! Tror inte att Mif tryckt ner FBK så mycket!

Stefan: 62,5% på Hadelöv det är väl ganska bra, motsvarar väl en div 4 målvakt.... :)

Mif VINNER skotten med 17-8!!!!! Va fan? Spelar FBK bortahockey eller vadå?

anders:

Färjestad har tappat en hel del spelmässigt och har börjat krånga till spelet..

Stolpskott av MIF.

8-17 i skott kan det stämma, är det icingpuckar.. räknas dom?

anders: 8-17 i skott, det måste väl ändå vara omvända siffror dom menar på swehockey.

anders: Bäckman har egentligen hjärtat i FBK faktiskt... Liksom Johansson.

Vi skulle haft Kenta Johansson & Anders Elderbrink...de verkar ju kunna göra topplag av vad som helst!

miffo: Jag har heller ALDRIG nånsin förstått varför Mif sparkade Wikegård. Han är i mina ögon en bland de bästa tränare Mif nånsin haft. Och Lillis kompletterade bra. Det hade varit bättre att låta Wikegård vara kvar och låta nån före detta spelare gå in som assisterande tränare. Typ Sylvegård eller Sundström, nån med hjärta för klubben!

Gissar på 17-3 i skott i 1:a perioden

anders: Den tanken har slagigt mig också men man har ju hoppats på att han är en proffensionell tränare.

Magnus: Bäckis hade det i MoDo iallafall. Men, ibland undrar jag om han inte tog jobbet bara för att få sänka Mif???

Personligen har jag aldrig förstått varför MIF skaffade både Bäckman och Gunnar Johansson. Sparka båda och in med Brithen och ta hem Kim Staal till nästa säsong så kan det ordna sig.

Jag tycker inte att det är lönt med något tränar byte, att vi ska få pisk av FBK är solklart. De har väl spelare till 4 eller 5 hela femmot att välja mellan och många i samma klass som våran förstaline.

Det är så få matcher kvar att ett tränar byte bara är en meningslös markering. Låt Bäckman & Johansson ro detta i hamn. Klarar de inte det kan de hängas sen...

« · 187018 · »