christoffero: Det hade inte blivit någon skillnad förutom att vi betalar två man som inte gör något alls. Ekonomiskt ingen skillnad men det är ändå onödigt att betala två man som bara behöver ligga på beachen och lyfta lön. Sparka alla utom Rydmarkline av spelarna istället, de är de som inte gör sitt jobb! (Ironi givetvis, men det är inte tränarnas fel att vi har spelare anställda att göra något de inte gör.)
Vi får i vilket fall som helst betala den tiden bäckis o co har kvar, och lillis har ändå sin lön i klubben, så ekonomiskt är det INGEN skillnad alls!!!
Tror inte på slutspel längre bara så du vet!!
Och jag hade iaf inte hackat på Lillis, det kan inte bli sämre, bara bättre!
christoffero: Det är väl en onödig utgift att betala två sparkade tränare som inte gör något med bara 15 matcher kvar eller så. Det är inte Bäckman och Johanssons fel att vi har får få toppar i laget... Lillis i båset nu hade bara inneburit att vi hackat på att han inte kan göra något åt laget...
Bättre att vi riktar in oss på att grisa till oss några poäng borta, hemma tar vi ändå det mesta som sagt. Sen åker vi ju iofs direkt i slutspelet men det blir väl några hundratusen extra i kassan.
Vi vann Skotten!!!! Igen!!!! :) Får man poäng för det? :) Varför kan vi aldrig få ha lite "Brynäs" flyt med våra mål? Vi måste alltid (nästan) jobba och slita för målen medn vissa lag inte ens behöver ha målchans för att göra mål.
christoffero: Jo, visst kommer man ner som förlorare. Men med ett lag som är bra mycket mer kompetent än det bästa laget i Allsvenskan. Timrå kom till kvalserien i fjol efter en 50 omgångar lång förnedring...och lekte hem den. Det är skillnad på AIK som kom ner som en förlorare med ett lag fullt av juniorer, det funkar inte givetvis. Det behöver man inte vara Einstein för att fatta.
Magnus: EXAKT ang det med Percy, han lovade att göra ngt om det skulle skita sig, vilket det UPPENBARLIGEN gjort!!!!
Visst vinner hemma, men alltid förlorar borta, det håller INTE!!
Men jag e inte så säker på det du snackar om allsvenska lag, det lag som hamnar i kvalserien från Elitserien, kommer ner som en FÖRLORARE, det allsvenska laget kommer som en vinnare, det är stor skillnad det!!!
christoffero: Som jag ser det finns det inget lag i Elitserien som något Allsvenskt kan rå på i en kvalserie i år så det lär inte bli några nya lag till nästa säsong.
Däremot kan man tycka att Percy sa något om att han skulle hjälpa tränarna om det gick åt helvete med spelartruppen vi hade (som sågades av de flesta) i början av säongen. Nu går det inte så bra så var är Toronto femman? :)
miffo: Nog räcker det, men bara om man vill harva i botten och det är inte kul. Fast å andra sidan har Timrå noll bra kedjor på pappret så det hade varit kul att se Kenta och Eldebrink trolla med Mif:s trupp. Hade vi varit obesegrade nu då kanske? :)
christoffero: Det enda som händer om vi sparkar tränare nu är att vi får en annan tränare att hacka på. Vad som behövs är två femmor till förutom Rydmarkline som håller högklass. Det räcker inte med en bra och tre och en halv som inte producerar.
anders: Nä, men jag hörde att Mif har Sandström, Helminen, Sundström, Näslund, Svanberg, Mäkelä och Pekka väntandes ute i omklädningsrummet. De ska in i andra! :)
miffo: Jag har heller ALDRIG nånsin förstått varför Mif sparkade Wikegård. Han är i mina ögon en bland de bästa tränare Mif nånsin haft. Och Lillis kompletterade bra. Det hade varit bättre att låta Wikegård vara kvar och låta nån före detta spelare gå in som assisterande tränare. Typ Sylvegård eller Sundström, nån med hjärta för klubben!
Personligen har jag aldrig förstått varför MIF skaffade både Bäckman och Gunnar Johansson. Sparka båda och in med Brithen och ta hem Kim Staal till nästa säsong så kan det ordna sig.
Jag tycker inte att det är lönt med något tränar byte, att vi ska få pisk av FBK är solklart. De har väl spelare till 4 eller 5 hela femmot att välja mellan och många i samma klass som våran förstaline.
Det är så få matcher kvar att ett tränar byte bara är en meningslös markering. Låt Bäckman & Johansson ro detta i hamn. Klarar de inte det kan de hängas sen...