Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 209336 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Peter Andersson kvar nästa säsong?
Magnus: Skärp dej va? Tycker inte att Petrasek och Öhman har varit så dåliga, Öhman har ju haft otur med skador och Petrasek har varit bra så kom inte med att Andersson får dom att framstå som värdelösa

Operation "Mika måste stanna&quot
Hoppas verkligen att Mika för ett kontrakt som håller honom kvar i MIF. Se länktips

ribba9: Jag fattar inet i så fall varför man inte skriver med Öhman han är ju bara 35 år,

det bevisar ju att malmö ligger där dem ligger i tabellen.

sektionU: Andersson är långt ifrån sitt forna jag, ändå får han Petrasek, Lundberg, Hasselblad och Öhman att framstå som totalt värdelösa...

38år vad är felet på honom varför lägger han inte av?
märker han inte att han e dålig?

MIF: Nä, snälla. Du skojar? Fattar han inte att han inte hänger med längre??? Han är ju för faan 38 år i år!!!! Ge upp Peter Andersson!!! Sluta tänk på dig själv och tänk på lagets bästa istället!!!

Peter Andersson kvar nästa säsong?
Vad är det man läser i Kvällsposten idag:

Peter Andersson: Jag förhandlar med MIF Redhawks om en fortsättning..

Började nästan gråta när jag läste det, han har gjort sitt den gode Peter.

Sv: Va fan!
Mygel: Ja, vår generationsväxling kom helt klart några år försent. Men fortsätter de på den inslagna vägen nu så ska det nog ordna upp sig. Vore kul även för mig som smålänning (som håller på Mif) om Skåne kunde bli attraktivt i hockeysverige igen. Och att vi får lite skånederbyn igen, det var längesen!!!

anders: Nä, jag tror inte heller att det blir som förr, iallafall inte på några år. Men däremot så är det nog dags att ni verkligen tar tag i er generationsväxling. Rögle är nu på väg ut ur en längre tids depression o förhoppningsvis så kan vi tillsammans höja upp Skåne igen till ett av Sveriges bästa hockey områden.

Mygel: Nu får du väl ändå vakna upp lite???

Bara för att ni för omväxlings skull tillhör toppen av de allsvenska lagen och att Mif är inne i en generationsväxling så kan du inte säga att det är på väg att svänga så! Däremot så kanske lagen kommer att närma sig varandra och ligga mer jämsides framöver. Jag skulle inte bli överraskad om Rögle går upp i elitserien den här säsongen eller nästa! Mif lär få ha några tuffa år nu framför sig, men vi åker inte ur. Det är vi för bra för helt enkelt!!!! Er chans ligger i att Linköping misslyckas i elitserien. Brynäs lär vinna kvalserien utan några större problem!!!

anders: Kanske e sant. Kanske är det så att vi på väg att återgå till den gamla ordningen då MIF för en borttynande tillvaro o Rögle dominerar skånsk hockey igen. Vem vet?

Mygel: Det kanske beror på att vi i Mif har varit bortskämda med framgång under de första elitserieåren. Vardagen kommer till slut och då minskar även trycket på matcherna. Rögle har ju inte varit i vardagen i elitserien.

christoffero: Du har helt rätt. Men samtidigt så under de snart 5 åren som jag har bott i Lund så anser jag att under alla dessa år så har Rögle haft bättre tryck på sina matcher än vad MIF har haft. Kan kanske bero oxå på att det är en serie under toppserien och att det därmed är mer av de "fanatiska" supportrarna som går varje match än sådana som kanske går på hockey 1 eller 2 ggr om året för lite underhållning. Vad vet jag.

Magnus: Ursäkta att jag skriver i erat forum. Funderar fortfarande på varför Hockeysnack är ett community med en massa olika gästböcker...........

Mygel: trycket på läktaren beror tyvärr oxå lite påhur det går för laget, alltså var de ligger i tabellen... tyvärr e det så, många är tyvärr medgångare, så är det i alla lag...

Så går det bra för laget över en hel del matcher, är det många som tittar och håller trycket uppe på läktaren, går det dåligt en säsong, så sviker trycket och publiken ju..

så e det, o nu går det ju bra för rögle så därav bra tryck där..

Sv: Rødovre - MIF
CoolaKoffe: Ja, det er den forklaring som Rødovres sportschef har givet. Det kan du som, jeg skrev i et tidligere indlæg, læse på www.redhawks.dk

En sak slår mig, det är ofattbart många Rögleiter som besöker och kladdar på vårat forum. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att besöka Rögles forum, så länge de inte lirar i samma division som oss...

b-sson: Han berättar ju bara hur det är. Ni MIF supportrar borde kanske komma upp någon gång på studiebesök för att se hur man skapar drag.
Har varit i båda hallar o sett hur det är o jag kan säga att Ladan i Ängelholm slår lätt Malmö Isstadion när det gäller tryck på läktaren.

Teus:Okejj så om d hade legat bättre i tabeelen skulle matcherna inte ställas in dah??

Sv: Mika Hannula
Teus:Varför sa d att d va han första dah??

ojojoj
Om mif ska stannna kvar i es så måste hannula komma tillbaka i samma form som han spelade igår.....det blir svårt för mif...

b-sson:
Svider sanningen eller?
Det är väl inget konstigt med det. Var och en får tycka vad den vill.

Va fan!
Har inte den här gubben har skitigt i det blå skåpet en gång för mycket?

Ur en intervju med Kjell Nilsson, hockeyförbundets ordförande, som Daniel Rooth gjort i dagens HD/NST:

"Kjell Nilsson går plockar han fram almanackan, bläddrar framåt några veckor och sätter pekfingret på en söndag.
- Rögle-AIK, säger han. Då ses vi, den matchen ska jag och frugan se. Vi gillar att gå på hockey i Ängelholm, där får man både rolig hockey och bra stämning. Det är inte samma drag i Malmö, dit följer inte frugan med."

CoolaKoffe: Pga MIF's läge i tabellen, så vill de fokusera på avslutningen av grundserien.

Sv: Mika Hannula
CoolaKoffe: Det var faktiskt hans andra... :)

Sv: ytterligare en ådring på väg...
Redhawkmatte:Djurgården har oxå en chans te guldet

anders:
Nej, nej, nej. SM-guld tror jag inte på inom de närmaste åren, inte i närheten. Jag uttryckte mig lite klumpigt men så klart förstår även jag att vi inte kommer kunna slåss om SM-guld de kommande åren...

...vi är ju långt ifrån slutspel i dagsläget så SM-guld får vi nog låta Frölunda, Färjestad eller Timrå vinna. Tyvärr!

Redhawkmatte: Går du och tror att Mif kommer vinna guld inom de kommande åren??? Då drömmer du. Först o främst ska vi klara av generationsväxlingen utan att köpa in stjärnspelare. Sedan kan vi börja bygga upp ett lag som har chans på guldet. Men vi lär inte vara så pass bra förrän om fem-sex år! Bättre att ta det lugnt o sakta nu med föreningen o laget! Inga knäppa miljonvärvningar eller värvningar av gamla gubbar. Hoppas verkligen inte att R. Persson kommer hit när hans kontrakt gått ut 2005 i Berlin! Då är han 35-36år och då tillför han ingenting!!!

MrLeth:Ja hajar inte varför ni ställer in matcher

Ah...Så jäkla trist.
Här var man fullt inställd på att åka till Rødovre för tredje gången denna säsongen och så ställer MIF in matchen. :o(
Tycker MIF borde kompensera mig med en pilsner iallafall...

Mika Hannula
Tja

Mika Hannula gjorde sitt försat landslagsmål d va n fladderpuck som inte Gage hann me

nek97raj:han e juh skit bra men d dröjer ett tag fö att han skrev förlängde sitt kontrakt

nek97raj: Jag hade välkomnat Persson varmt, dessvärre tror jag inte han ämnar komma hem på ett tag ännu. Persson/Liimatainen hade garanterat blivit seriens bästa backpar.

nek97raj:
På väg och på väg. Han säger ju följande i artikeln:
"- Men nu dröjer det åtminstone till 2005. Jag har förlängt mitt kontrakt med Eisbären Berlin."

2005 - då är Ricard 35-36 år. Då får man nog inte hoppas att han återvänder för då får vi väl en ny Peter Andersson typ, och det håller inte ifall Mif ska kunna ta SM-guld inom de kommande åren!

nek97raj: haha, ja, ådrig må han vara, men jag avsåg att skriva ÅLDRING!

Rødovre kampen er aflyst!!! Se mere på redhawks.dk

Petri blev idag klar för Sweden hockey games, trevligt!
Hoppas han inte skadar sig bara.

MIF-Dansken: inte jag iaf, tyvärr...

Sv: Nyförvärv???
MIF-Dansken: tack för de vänliga orden, men med mindre än att "Foppa", Sundin, Näslund och några till kommer till VM blir det definitivt inte Guld för Tre kronor.
Jag hoppas att danmark håller sig kvar i A-VM.

Rødovre - MIF
Er der nogen som kommer til Rødovre fredag til MIFs træningskamp?

Nubben: Jeg syntes ikke at Hardys torpedhockey har virket særligt godt. Mon ikke det er tid til at han bliver skiftet ud?
Jeg ved godt at Danmark ikke kan tag guld i VM, så jeg så gerne at vores svenske broderfolk kommer hjem fra Finland med guldet.

MIF-Dansken: haha, gått tillbaka, vet jag inte om jag håller med om. Det är jämnt i toppen, det har inte varit vår tid nu, men det vänder snart.

Nubben: Til gængæld er svensk hockey gået tilbage (Tre Kronor), så i skal måske til at passe på! ;-)

MIF-Dansken: Ja dansk hockey har gått framåt mycket de senaste åren.

ribba9: Ishockey er generelt blevet mere populært i de senere år i Danmark, og nu hvor vi er rykket op i A-VM, så skal interessen nok komme. Jeg selv til Finland og se de rød/hvide.

nek97raj: Hur faan kan du säga att det beror på spelarna??? Hardy envisas med sitt jävla torpedspel. Men det finns ju dels inga spelare som passar in i det spelet. Vi har ju inga så kallade torpeder att tillgå. Sedan spelar ju inget lag i elitserien torpedhockey längre, inte ens Djurgården! Varför då envisas med att ha detta spelsystem. Jag tycker att man skall anpassa spelsystemet efter de spelare man har! Och så ska man ta ut färdiga powerplaykedjor/femmor ifrån lag som är bra i PP. Som t ex Frölunda eller Färjestad! Leksand är ju bäst i PP men Jens Nielsen är ju dansk så då blir det svårt. Men däremot är det tjänstefel att inte ta med Mikael Karlberg. Leder man poängligan så är man tamejfan given i landslaget. Men inte för Hardy Nilsson, han är så jävla störd den mannen. Ja, det där sista var ett personangrepp, men jag är så trött på den mannen. Han förstör Tre Kronor fullständigt!!!

nek97raj: Vem tar ut spelarna ? Hardy ;)

Nubben: Jag kan erkänna att Hardys facit ej är imponerande, men det vill jag påstå beror på spelarna.

« · 209336 · »