pajo: ja, Nordström lärdes ju upp av Pekka och tog över som förstemålvakt i finalserien -94. Såvitt jag vet spelar han i tyska ligan, men jag är ej säker på det.
Vi får inte förlora Mika Hannula till nån annan elitserieklubb. Till nhl gör inget. Men inte till DIF eller FBK eller nån annan klubb. Jag hoppas Percy inser hur mycket han är värd och bjuder över de andra klubbarna. Han behövs i Mif för att få fart på laget. Hoppas han stannar i Mif en säsong till och sedan prövar lyckan borta i NHL. Tror nog att nästa säsong blir bättre för Mif!!!
På tal om något helt annat är det ju kul att se att MIF:are står för en del av poängen i SHG. I förrgår målade Hannula, och idag passade Liimatainen fram till 3-1. MIF mot SM-Guld.
actionleif: Dte var ju kanon *L* . Om jag inte missminner mig så var ju MIF intresserad av Markus oxå. Nu har jag inte möjlighet att se MIF på hemmaplan då jag bor i Sthlm, men det finns kanske andra som tycker som jag i Malmö som kanske tar tag i denna saken. Hoppas iallafall att Hannula stannar, för vad jag har hört så trivs han i Malmö. MIF mot SM-Guld.
dansken99: Varför inte ? .. vi timrå supportrar gjorde tvåpinnsflaggor, samlade ihop underskrifter (vet inte hur många tusen vi fick ihop) för att få Markus Matthiasson att stanna .. och mitt i kvalserien ifjol så skrev han på för 3 år!! .. när han hade bud från topplag
Tänkte på en sak angående Hannula. Det vore ju som sagt väldigt synd om han drog till ett annat eliserielag efter denna säsongen. Förvisso så är antagligen lönen den viktigaste för en spelare. Men supportrarna kan kanske influera honom lite genom att visa sitt stöd för honom. Det är ju ett par matcher kvar. Till nästa match kanske man kan göra en banderoll där det står Rör inte våran Hannula, eller Stanna Hannula eller liknande. Förvisso unnar jag honom all lycka, men det vore förargligt om vi förlorade en av våran bästa anfallspelare. Det är ju trots allt i MIF där han blommat ut till en riktigt duktig spelare. Och det vore ju trist om vi förlorade ännu en spelare. Kanske lite naivt tänkt, men om man inte försöker kan man ju aldrig vinna *L* . MIF mot SM-Guld.
svintoo: Varför gnäller alla på backarna??? Har du haft nån törnrosasömn i 44 omgångar??? Det är ju vårt försvar som läcker, våra backar hänger inte med. Säg inte att detta är en nyhet för dig???? Ska man vara ärlig så kan alla utom J. Björk o Petri försvinna!!!
Det sägs eller ryktas att Staal bara officiellt är "skadad", inofficiellt eller mao i verkligheten sägs det att han inte får spela pga vissa omständigheter, jag vet ej vad som är sant eller ej, men Jim Brithen som fick lämna Modo, var ju den som "lurade" med honom upp dit, så vem vet, det kanske är kystat läge mellan Pirro och Staal..
Men jag vet ej, det är ett rykte..
Jag vill att våran Suuuper staaaalle kommer hiiim!!
En from förhoppning är att Sandström, som med all säkerhet ersätter Lundh som sportchef, är bättre på att värva en denne. Varför inte botanisera i allsvenskan (förutsatt att MIF inte hamnar där), eller AHL?
Magnus: Nä det är väl klart att det inte är bra att vara skadad, det finns ju dom som går ner och täcker skott och får alla tänderna utslagna är man mer skadebenägen då än andra eller?? Nä ishockey är en tuff sport med ganska så många skador vilket tyvärr hör till, det bros kanske också på vad du är för typ av spelare om du går in mycket i närkamper osv så skadas du nog mer än dom som bara håller sej där bak
Magnus: ja, låt oss hppas att Percy slantar upp vad som behövs för att få behålla Hannula. jag kan iofs förtå om han vill gå till en klubb som tilhör toppskiktet, det kan ej vara kul att spela i ett bottenlag säsong efter säsong. Staal måste man se till att få hem.
ribba9: Det är inte bra att vara skadad om man är idrottsman, då kan man inte göra det man ska/vill göra. Sen om han är mer skadebenägen än någon annan eller ej låter jag vara osagt. Det finns många spelare som blir långtidsskadade i Elitserien varje säsong.
Ja vi får hoppas att Hannula stannar, det blir ett ganska tungt avbräck om han försvinner. Går han till NHL är det inget vi kan göra, men någon svensk klubb anser jag inte vi ska släppa honom till. Vi gjorde ett misstag när Staal försvann, vi får hoppas att ledningen lärt sig läxan ordentligt.
Magnus: Du kan ha rätt, faktiskt, med de svenska backarnas agerande mot Kanada D i färskt minne (iofs medverkade de båda herrarna i denna match, men ej tillsammans)
svintoo: Petrasek har sina enstaka ljusa stunder, men han är bara utfyllnad. HV-ledningen skrattar sig säkert till sömns varje kväll sedan Mif värvade honom...
JoJo: om vi nu ska som det alltid tjatas här om kapa backar så kapa då rätt backar.Vad är det nu för fel på Petrasek? sedan Öhman har inte vad jag tycker gjort bort sej har som sagt haft otur med skador.Varför gnäller alla bara på backarna? Hur har tex Hadelöv spelat i år? han ligger på 11 e plats om man ska titta på hans räddningsprocent och det visar ju också var vi ligger i tabellen, varför gnälls det inte på att det prodeceras alldeles för lite mål framåt, Forwards måste också göra sitt jobb men nä det ska hela tiden gnällas på backarna. Det visar hur lite hockey ni gnällspikar kan!!!!
Om Hannula säljs till FBK eller Djurgården så hoppas jag att MIF satsar på en riktigt bra finsk spelare. Svensk/Finska spelare har genom åren lyckats väldigt bra i MIF och i Elitserien. Men det är nog svårt att hitta en etablerad spelare som Hannula tyvärr, kan bara hoppas att Staal kommer tillbaka nästa säsong när hans kontrakt går ut i Modo.
Kan inte annat än att hålla med Magnus! Andersson får dessa att framstå som totala sopor. Öhman är den sämsta i laget i år. Oavsett skador, han är otroligt slarvig. Pettan och Lundberg är typiska spelare som idag gör att MIF Redhawks ligger där dem ligger. Man kan inte blunda för det. Liimatainen, Norgren och Andersson är de enda som möjligtvis kunnat ta en plats bland de åtta backarna i en toppklubb.
Nordström spelar i Krefeldt klubben han lämnade Malmö IF för..