Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 222582 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stalle
JK: Han är tvungen att säga så..

Vi får helt enkelt se när Modo åkt ur slutspelet. Vem som har "rätt"...

Nubben: Ur ÖA 2003-02-21:

"TV-sporten sa i går att Kim Staal var klar för Malmö till nästa säsong.
– Stämmer absolut inte. Jag vet inte vad de fått det ifrån, fattar inte att man kan gå ut och säga det, sa Modos skridskostarke dansk sent i går kväll.
24-årige Kim kom till Modo inför förra säsongen från just Malmö.
Vill du
”hem” igen?
– Jag har inte haft tid att fundera på framtiden, utan koncentrerat mig på att komma tillbaka efter skador.
Men uppenbart vill Malmö få tillbaka dig?
– Har hört att Mif varit intresserat, men ingenting är klart. Vi har inte ens förhandlat."

Sv: Inför säsongen 2003/04
svintoo:

notera att Redhawk skrev:

"och sen hoppas på att Öhman &J.lUNDBERG försvinner"

notera hoppas. Även fast Lundberg, Jussi, Mattsson mfl har kontrakt kan de ändå komma lämna MIF om MIF inte skulle vilja ha dem kvar.
Kika in fallet Niklas Sundblad för några år sedan, han försvann trots kontrakt med MIF. Allt handlar helt enkelt om ekonomi.

Sv: Tack!
Mälarmasen: okej.......formen sviker för ssk så det ska väl bli lätt för leksand...men man vet aldrig..

ribba9: SSK.

Mälarmasen: vilka e det som har hemma plan på tisdag??

Tack!
Tack för att ni besegrade SSK i lördags.
Nu tar vi dom imorgon så vi får en slutspelsplats. Än en gång tack för att ni slog SSK!

Redhawk: Kalla dej inte Redhawk om du inget vet om hockey.
När det gäller Lundberg så har han kontrakt nästa säsong, när det gäller Öhman så går hans kontrakt ut och han kommer inte att vara kvar, han vill tydligen ut i Tyskland igen.Anderssons kontarkt går också ut,Hasselblads går ur,Thuressons går ut.
Percy sa på TV att dom håller på att förhandla med Peter Andersson och Thuresson

Magnus: Helt plötsligt finns det pengar i Mif??? Behövs det en bedrövlig säsong som nästan innebar kvalserien för att få ledningen i klubben att fatta lite??? Stalle får vad jag förstått ett guldkantat kontrakt i Mif nästa säsong, Hannula skrev på ett liknande nu (även om han säkert lirar i NHL nästa säsong).

Skönt att Percy o ledningen äntligen fattat att det inte går att köra en lågbudgetsatsning i elitserien!!!

Självklart kan han inte säga ett knyst förrän MoDo spelat klart för i år (dvs efter match sex i SM-kvartsfinalen). Jag vet ingenting om detta mer än att det är väääldigt många som vill ha tillbaks vår gamla gullegris... För att: Han är en mycket bra hockeyspelare, en underbar kille o för att han hör hemma i Svartröd/vit REDHAWKS-tröja som han i princip fått hela sin hockeyutbildning i.

Stalle ska himm till Malmö igen!

(Man kan inte rösta på hemsidan, man kan bara höja sin röst och sjunga med på Isstadion!)

Aben: Enda anledningen att Stalle spelar i MoDo är att Mif klantade sig 2001 och MoDo (eller Brithén rättare sagt) var inte sena att hugga. Denna gången kommer inte Mif vika sig vad gäller lönen och då är nog valet lätt för Stalle, alltså blir det Mif.

Nubben:
Jeg er glad for at det bliver bedre for ham og for det danske landshold (det håber jeg, for han har været MEGET skadet), men at det bliver bedre for MIF er vel også fint nok. Dog holder jeg med Modo i Sverige (med flere hestelængder), og jeg er ærgerlig over at han forlader klubben.....meget endda

Aben: Stalle är Malmö-spelare i hjärtat o han kommer hem snart igen, det kommer gynna både honom, danskalandslaget och MIF...

Så du borde vara glad...

Nubben:
Staal er min yndlingsspiller (efter Peter Forsberg), og at han forlader Modo er tungt for mig, men også for Modo....Han er en pointmaskine (når han ikke er skadet), og dem har Modo ikke for mange af for tiden....Staal bliver savnet så klart...

Aben: Han kommer saknas om han lämnar er eller ? =)

Aben: Varför det då ? =)

Nubben:
Jeg græder en lille tåre...mit hjerte er knust :-(

Stalle
Det är aldrig roligt med rykten som är tagna ur luften, men jag har ett "rykte" som är så gott som 99% säkert.

Har hört från säkra källor att Stalle redan är klar, men att man inte kan gå ut med det i medierna än...

Men som sagt, det är än så länge ett "rykte", men jag kan iaf säga som så här. Om den här personen som sagt detta till mig har fel den här gången, så är det första gången han har det...

Sv: Återförena succékedjan!
CoolaKoffe:
Jeg kan godt se billederne...

Johan:Å man kan inte se bilden

Johan:Vart kan man rösta??asså på hemsidan??

Återförena succékedjan!
Ja nu slapp vi kvala... nästa säsong ska vi vara med och kriga i toppen, allt annat är uteslutet...

Vas sägs om att återförena kedjan Hammar-Staal-Jussi? En arbetsmyra (Hammar), ett spelgeni (Jussi) och en rapp dansk med målsinne (Stalle). Kan inte bli annat än succé!

Rösterna är många och höjda. Höj din röst också!

come.to/staalmannen

Sv: Hadelöv
CoolaKoffe:
Jättekul.....

Sv: Kanoninsats av grabbarna idag.
CoolaKoffe: Jag drar inte för stora växlar av den matchen. Spelarna hade ingen press på sig och kunde spela ut. Men däremot fattar jag inte SSK:s inställning. De har allt att spela för men sabbar allt för sig själva. De har definitivt hamnat i en rejäl djup svacka. OM jag var i deras kläder så skulle jag snacka ut innan de möter Leksand. Vädra luften och ta nya tag!!!!

anders:Om vi hade spelat så här från början så hade d blivit slutspel å kanske guld fö att ja såg matchen MIF lekte me SSK rejält å TACK BÄCKIS!!! vi slipper kval tack vare han ja läste i SVD ida å där sa Lahtinen att MIF e bland d 3 topplagen i ES blir d promenad seger mot Björnarna??

MIF MOT SM-GULD 03/04!!!!!!!!!

Det nya MIF
Jag hoppas att ledningen är stenhårda i arbetet med det nya Mif inför nästa säsong. De spelare som håller stannar kvar resten får gå, oavsett vad de betytt tidigare säsonger.

Sedan måste klubben värva kvalitet framför kvantitet. Hellre en bra, ung spelare än två-tre gamla trötta lirare!!!

Redhawkmatte:HEHE!!! ja bara skämta ja e på humör efter segern mot SSK :D

dansken99: Mmm, instämmer i föregående talare. Vi fans älskar ju MIF över allt annat. Om inte annat så märks det både i positiva och negativa ordalag. Jag har ju beskyllts för att vara negativ, men jag har inte kunnat blunda för den här lågbudgetsatsningen som klubben gjort. Jag hoppas det var både första o sista gången en sån här satsning gjordes i Mif.

Mif mot guld 2004!!!

dansken99: Man kan ju hoppas på att bäckis och hans pöjkar kan få fart på borta spelet och några bra nyförvärv så då kanske mif är ett topplag igen..

Kanoninsats av grabbarna idag.
Om man bortser från första perioden som var ett sömnpiller, var dagens match riktigt underhållande. Otroligt vad lätt det helt plötsligt såg ut på isen. Äntligen satt passningarna, det var fart, fantasi i spelet och alla verkligen spelade som ett lag. Vart har allt detta varit under säsongen? Antar att det beror på till 95% pga läget och den stora risken att åka ur. Men jag hoppas att laget tar med sig detta till nästa säsong och tar revanch samt visar att de är mycket bättre än vad som visats under året. Samt att ledningen i MIF inser att det går inte att köra lågbudget, utan måste våga satsa lite mer om vi ska ha en chans.

Ok, vet är ju viktigt att få bort skulden så vi får positivt kassaflöde i organisationen så licensen är säkrad. Men jag hoppas att ledningen tar lärdom av denna säsongen, samt lär sig av andra lags liknande år, tänker då på bl.a AIK, och inser att man trots pengabristen inte kan köra hur lågt som helst. Men f.r.o.m den 1 mars kommer jag att glömma denna säsongen och se fram emot nästa säsong med mycket förhoppning och glädje, för jag vet att om grabbarna nästa säsong spelar som ikväll, är guldet snart tillbaka till Malmö igen ;-) .

Nä, se nu till att avsluta säsongen med fanan i topp, om inte för sig själva så för fansen och alla som hejar och stödjer MIF i vått och torrt. Jag hoppas att sista matchen mot Luleå blir lika underhållande som dagens. Vad som än sker, vi kärlek ger, vi kommer alltid älska er ;-) . MIF mot SM-Guld.

CoolaKoffe:
Va????

Jag har då aldrig skrivit något om att han skulle vara aktuell för Rögle. I den artikeln du länkar till har jag ju skrivit om att han stannar i Mif!

Teus: Jeg fatter heller ikke hvor han får det med Rögle fra....

CoolaKoffe: Va? Står ju att MIF förlängt Hadelövs kontrakt med 2 år, men inget om Rögle...

Sv: Malmö leker...
Teus:Ql att se Malmström göra ett mål han va på hugget ida d såg man (ja kollade på matchen) Men nästa säsong måste han få mer speltid då kommer han te landslaget

Hadelöv
Se Länktips!! han e aktuell fö Rögle =(

Sv: Malmö leker...
Det var underbart att se dem spela idag, även om motståndet inte verkade fatta att de spelar för en slutspelsplats. Kunde ju t o m blivit fler mål om de skjutit lite mer.

En spelare som inte haft någon höjdarsäsong, men som imponerade på mig, var Malmström. Han visade lite av det som gjorde så han fick dra på sig landslagströjan för någon säsong sen. Henke kan med en bra start nästa säsong, bli en stor tillgång.

Bosse Svanberg snackade om något som skulle hända på onsdag, någon som vet vad? Hör typ ingeting av det som sägs i högtalarna i isstadion.

Sv: Tack
Jag förstår fortfarande inte vad Timo Lahtinens grabbar gjorde ute på isen i dag!

Härligt att se Juha Riihijärvi och Janne Hammar. Synd att vi inte fått se de kampera ihop hela säsongen!

bennyi: Vi här i Malmö viker aldrig ner oss, så enkelt är det ;)

Skön seger, gött av grabbarna att kämpa o vinna även om vi inte har nått att spela för. SSK är för bleka, jag nästan hoppas att Leksand går till slutspel nu.=)

bennyi: Jag dubblar de där kramarna...

Heders till MIF! 8-)

Tack
Tack ska ni ha Malmö. Just nu älskar jag er. Det jublades 8 ggr i Leksands ishall idag. 2 ggr när vi gjorde mål och 6 när ni gjorde det. Och jag som trodde att ni skulle vika ner er ...

Pussar o kramar

Leksing

Malmö leker...
Dagens ramsa: "Så jävla enkelt"
En enkel sammanfattning av denna match är att MIF fullständigt kör över Tälje.
Man undrar ju bara vilket lag som hade nått o kämpa för??!

CoolaKoffe: får väl tacka för hjälpen idag. Starkt att spöa SSK trots att ni inte har något att spela för. Hatten av...

CoolaKoffe:
Fet seger. Synd bara att Leksand inte fixade Färjestad.
Det hade förpassat SSK till nedre regionerna.

HÄRLIG SEGER!!! nu ska ja hålla på me alla i klazzen :D 6-1 P.S Sorry Hadde att ja va så oschysst mot daj!!

Nu e ja gla :) fö att nu tänker Bäckis satsa te seger Malmström,Thuresson å Mattsson e första femman duktigt ja tror 3-1 te MIF

BMW2002: Då måste Percy själv ha varit blind. För vad Mif har spelat för mycket med är trötta gamlingar!!!

Redhawk:
Det var en fin läppvärmare iallafall.
Men kan det vara en god idé att försöka få hem Rikard Persson?
Är han inte lite gammal?
Läste förresten en grej i Skånskan idag som fick mej att sätta kaffet i halsen.
Percy intervjuades och han sa att det kommit från någon (som jag fattar det i artikeln, tränarna) att Mifs dåliga säsong berodde på att de hade spelat med för mycket ungdomar.
Jag citerar......
-Jag tycker att man skyller på att det varit för många unga spelare i laget. -Själv skulle jag ha velat se ännu fler!
???????????????????

BMW2002: Hasselblad är långsam i sidledsförflyttningar och allmänt osmidig, men i ett race från sarg till sarg över hela banan spöar han lätt minst halva truppen.

bennyi:
Klart vi gör.

Vi får ju ge Leksand LITE plåster på såren för i Torsdags.
Jurgårn är på slutspelsplats och det räcker med ett tjockhultalag där så FORZA LEKSAND.

« · 222582 · »