Så hade man bänkat sig för att se 3kr spöa skiten av Schweiz här i Umeå anförda av Hannula. Sverige var usla och spelade riktigt dåligt. Mika spelade bra, till han blev tacklad in i sargen i hög fart. Han åkte omedelbart till båset och hade ont, försökte ett byte till men gick sedan ut i omklädningsrummet för att inte återvända under resten av matchen. Ska kanske påpekas att detta hände efter ca 4-5 minuter av matchen. Det blev alltså inte mycket Hannula idag, hoppas det inte var något allvarligt...
BMW2002: Haha ! Wernblom och Lusth i samma bås`? :P
Då blir det ett 3dje världskrig.
Kommer ihåg när pippirull ringde upp båda för att jävlas med dom.
Till den ena sa man att Lusth hade sagt si å så om werner *falsk dock*
Sen gjorde man lika dant med Lusth.
Kan säja att det rykte i telefonen hos dom båda =)
Tyvärr så klappa dom aldrig på varann när dom väl möttes, istället skika dom ner motståndarna en efter en, och dom båda låg i topp i den ligan =), Lusth dock med något högre utvisnings statistik.
Men dom har alltid haft ett ont öga på varann i hockey media.
Jag hoppas hjärtinnerligt att Stalle sätter sin kråka på ett kontrakt med MIF till nästa år. Va fan skulle han så långt norrut som Ö-vik att göra.Köra Skoter och göka renar ligger inte honom för. Stalle är en utpräglad "sydlänning" och hör hemma i Mif där han är skolad. Allt skitprat från Norrlänningarna om "storhetstid" och "NHL-förstärkningar" och "Sm-guld" är , som man kan vänta sig från norrliggande breddgrader, endast snömos. Det är inte de feta namnen med stora löner som gör ett bra lag. Det kan ni ju fråga Linköping om! Se hur bra det gick för deras "miljonsatsning" i år. Nä, kontrakt med Stalle, några kloka ekonomiska värvningar till och en dröse hungriga juniorer så tror jag Mif kan vara med på alvar nästa säsong. Så Stalle, kom igen, skriv på och dela en Tuborg med oss........ Ps. Om du kan övertala Wernblom att komma ner och lira några år så vore det fint. En bra back har vi alltid nytta av.Ds
han kanske länktar "hem"? Han kanske får bättre pröjs i MIF? Han kanske vill få bättre garantier för mer speltid om nu MoDo får en massa "stjärnspelare" så kanske han hamnar i en 3-4:e formation och dåligt med speltid?
Han kanske tycker att chanserna i MIF är hyfsat likvärdiga med MoDos?
ro: Ja vad kan man säga? Karln gör ju som han vill, men sticker han nu får han aldrig uppleva ett sm-guld. MoDo väntar som sagt på förstärkningar från NHL till nästa säsong, och även om jag inte är så naiv att jag tror att Foppa kommer, så får MoDo åtminstonde förstärkning av 3-4 NHL proffs.
Detta kommer vara den avgörande faktorn för att MoDo kommer att spela om sm-guldet mot färjesta (igen) nästa år.
Hockey sverige vet att MoDo står inför en storhetstid i ishockey, det är bara att vänta. Orkar Staal göra det?
Såg att Peter Andersson fortsätter ytterligare en säsong. Hoppades att det var ett aprilskämt men så är väl inte fallet. Kan bara hoppas att han då tar tag i sig själv och försöker göra en bra säsong för omväxlings skull!!!! De två senaste han spelat har varit bedrövliga!!!
Hmm...nu e man nyfiken... E det ett aprilskämt att #55 stannar?! Så måste det ju va...i själva verket har MIF gjort klart med Kim Johnsson som tröttnat på NHL-livet... :o) Hej hopp!
Vill bara säga att Staal vill vinna mål-ligan nästa år, eftersom första kedjan ser ut så här:Salle, Foppa, Stalle. för sedan hamnar han i NHL som förste dansk! MIFo idioter!
Idag kan man läsa på mff.se (länktips) att MFF ska starta upp en hockeysektion, som dessutom ska slås ihop med ett annat lag. Laget ska vara ett elitserielag lagom till arenan i Hyllie är klar.
Nyheten var förstås ett aprilskämt, men tänk tanken om ett till Malmö-lag gick upp i Elitserien. Undrar om man hade börjat hata det laget (som t ex i Stockholm) eller om man bara hade tyckt det varit kul om det gick bra för det laget i Elitserien.
nek97raj: Tror precis tvärt om,,måste va en dröm att få plocka de spelare man själv vill ha som tränare ,Karlis är ju 2:e sportchef då han håller koll på yngre förmågor, plus att nu håller mif på med att slussa in fler och fler gamla spelare i föreningen, ex sandström och peter andersson och sedan tidigare har man redan t.ex sylvegård och svanberg. tror verkligen att det här är den rätta iden..
1 GK Heino-Lindberg Christopher Hammarby IF 30 GK Wesslau Gustaf AIK 2 D Granath Elias Leksands IF 3 D Jonsson Johan Timrå IK 4 D Fransson Johan Luleå HF 5 D Erkgärds Stefan Skåre BK 6 D Engman Gustav HV 71 7 D Svanberg Ola HV 71 8 D Täng Alexander Västra Frölunda HC 9 D Karlsson Mattias Brynäs IF 11 F Williams Bobby Leksands IF 12 F Eriksson Loui Västra Frölunda HC 14 F Söderberg Carl MIF Redhawks 15 F Öberg Mikael MODO HockeyL 16 F Lindholm Christopher Leksands IF 17 F Lindström Liam Mora IK 18 F Videll Linus Södertälje SK 19 F Hollström Filip MODO Hockey 20 F Persson Linus Västra Frölunda HC 21 F Olsson Kalle Västra Frölunda HC 22 F Ahrling Adrian Timrå IK 29 F Nilsson Robert Leksands IF
dansken99: Ja jag tyckte också det var trevlig läsning... :)
jh: Kul att se att Nielsen och Hansen går bra. Starkt att vinna gruppen. Bra för dansk hockey att återväxten finns där, bra för dansk hockey att många får chansen att utvecklas i Sverige. Jag tror det är bra för båda parter.
CoolaKoffe: Så vitt jag vet åkte MoDo ur slutspelet för bara ett par veckor sedan. Visst jag tycker också det tar tid men de två månaderna du sitter och yrar om vet jag inte var du hittat. Svenska fans hemsida månne?
// Kim Staal har fortfarande inte bestämt sig för hur hans framtid ska se ut, men i dagsläget talar mycket för att han flyttar till Malmö. – Vi har gett Kim ett förslag på ett nytt ettårskontrakt och vi lever i from förhoppning att han ska tacka ja. Men vi vet också att han för intensiva diskussioner med Malmö. //
Låter ju intressant, men som man vet sen andra år att man inte ska jubla i förtid. Men det låter intressant iallafall ;-) . MIF mot SM-Guld.