Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 259332 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stalle!!!!!!!!!!!
Johan: Härligt. Jag kommer att ta upp beställningar på gågatan i Övik med början måndag 09.00.

dansken99/Frisco: Jag lovar att återkomma o marknadsföra det väl om det blir aktuellt. Mer info kommer på hemsidan come.to/staalmannen iom ett pa rveckor eller så kanske...!

Thure
Våran Thure lämnade Skåne fö ett tag sen å d har spridits rykten att han ska te Tyskland

å nu har d kommit nya rykten han kanske hamnar i Leksand

Johan:Då skulle ja kunna beställa den å gå runt me den i hela Södertälje :D

Frisco: haha, det är nog ingen bra idé kanske :P

Johan: Instämmer i föregående skrivare, jag beställer såfall oxå två stycken direkt om det blir en nyproduktion av tröjan ;-) . Kul att se Staal-mannen i MIF igen, hoppas bara att han får vara skadefri nästa säsong. Ser redan fram emot nästa säsong *L* . MIF mot SM-Guld.

Johan: Undrar om jag ska gå runt i Övik med en lista?=)

Johan:
Jag beställer 5st på stående fot om det blir nyproduktion.

BMW2002: Jag har faktiskt inte skänkt det en tanke på sisådär två år ;). OM det skulle bli några nya krävs typ 50 beställda - och de kommer troligtvis få ett annat utseende för att folk som har den gamla ska vilja ha en ny. Möjligtvis lite mer dansk-inspirerad... Forza Stalle, Forza MIF, Forza Danmark... Nu kör vi över allt!

Johan:
Finns det planer på nya t-shirts från Staalmannen fan-club eller??????
Isåfall vill jag ställa mig i kö på ett antal.

BMW2002: Flaggan ska definitivt luftas och den kommer inte lukta gott efter att ha legat nedplockad i två år!!! :) GÖTT!

Stalle!!!!!!!!!!!
Goodiegoodie att han är hemma.
Visste väl att han inte skulle stå ut med snö, 17timmarsmörkerav24möjliga och så vidare.
Välkommen söderut Kim. Jag klyver en Sort Guld till din ära.
Supersupersuperstaalsuperstaalsuperstaalsuperstaalsuperstaal.
Och flaggan tycker jag borde luftas redan till WM i Finland.
Om någon skall dit och titta.

Sv: STALLE HEMMA!!
Teus:Å sen kan vi äntligen ta fram vår vackra danska flagga som står STAALMANNEN

å får Stalle nr 29 igen??

Har min kvar med. :)

Johan: Självklart en dag som denna, nu är man gald att man inte hade hjärta att förstöra den för två år sedan. :)

Johan: Jag väntar med spänning på den stunden=)

Frisco: Det är alltså en extrem raritet vi talar om, den har bara kommit ut i en upplaga och jag planerar inga fler om inte påtryckningarna blir för stora. Men vi får se vad jag har med nästa gång jag bor hos dig på Nygatan... ;)

Johan: Jag skulle vilja ha en sån. Storlek XXL. :-)

Magnus: Du bär den också alltså... ;)

Efter 20 minuters letande är den framme; KIM STAAL FANCLUB tröjan! Jag bär den med stolthet, en gång är ingen gång...

MrLeth: Hoppas verkligen att Hannula får stanna i Mif minst en säsong till. Han behövs...

JAAAAA! Samt en liten önskan: Snälla Stalle, håll ihop nu!

FY FAN VAD UNDERBART!!!
Kim Staal är tillbaka i MIF tröjan. Stalle har skrivit på ett kontrakt om 3 år.
Kims spontana kommentar i dag per telefon var: "Det är skönt att vara hemma igen".

Det bådar gott och nu är vår målsättning att ha en dansk kedja klar till två tredjedelar.

Stämningen har varit på topp i laget och det har tränats bra. Nu är det lite ledighet för grabbarna och de är tillbaka efter påsk. Alla är inriktade på en sak, Revansch!

Jag återkommer så snart vi har lite mer nyheter till Er.

Bästa hälsningar

Sven-Åke Wikers
VD
---------------------------------------------------------------------------

VÄLKOMMEN HEM STAAL!!! NU TAR VI GULDET!!!!

Hattrick av Hannula....minsann.
Hoppas han inte gör om det i VM bara. ;o)

Skönt att få höra lite om nyförvärv...tycker det är oroväckande tyst annars.

Sv: Staal????
Nubben:

kan vara bra det också :)
Blev lite förvånad att man presenterade Stalle idag... trodde det skulle komma på Söndag/Måndag men jag klagar inte :)

anders:FAN VA BRA!!!!!!!!!!

just nu kan ja säga att Hannula har gjort 2 mål mot schweiz

Läste på Mifs hemsida att Staal nu var klar för Mif. Va gött att ha honom tillbaka i mifdressen. Detta betyder oerhört mycket för klubben. Och att han skrev på för 3 år visar också att han känner att Mif är klubben i hans hjärta. Nästa säsong ser genast mycket ljus ut!!!

Gött!!!

Stefan: självklart, men en säsong i taget :P

Johan: JA det verkar fan i mig inte bättre. Mycket skador.

Grattis till Staal , det är en tung förlust för oss. Enda frågetecknet är väl bara om han kan vara hel.

Det er skønt at Stalle kommer tilbage, hvor han høre til.
Det skal nok vække interesse fra dansk side med Staal og Nielsen på holdet.
Lasse Degn har dessværre takket nej i denne omgang.

Mon ikke Stalles fanklub genopstår?

Johan: (Sjunger för mig själv) Super super super Staal, super Staal, super Staaaal! Super Super super Staal, super Staal, super Staaaaal!!!

STALLE HEMMA!!
Så gott att se!! Tre år, det innebär att vi har honom säkrad under en anfallares bästa år, dvs åldrarna 25-28. Mycket bra!

Domi: Ja men ni verkar ju ha sveriges sämsta rehab-personal där uppe... :)

Ojojoj...ska bli så skönt att dra fram den gamla Staalmannen-flaggan igen! Stalle har kommed himm! Yeha!

Sv: Aprilskämt
Hur blir det med Peter Andersson? Var det ett aprilskämt eller inte? Isåfall borde det ju ha avslöjats nu eller är det bara jag som inte har sett det?

staal klar
se länktips!

Domi:

MoDo lär få nånstans omkring 500.000kr antar jag, det var runt de summorna som MIF fick för Stalle när han gick till MoDo.

DoktorBob:
Var läste du det, minns du det. JA det lär ju lite konstigt om han nu inte räknar med att göra ett kanon-VM för att trissa upp priset eller bli proffs.

Hur funkar det här med utbildningsbidraget förresten, hur mycket får MODO?

Domi:
Jag har läst nån stans att det inte kommer att bli klart förrän efter hockey-vm. Varför har jag ingen aning om (?)

Nubben:

antar att du menar KOMMANDE säsonger! :)

Domi:Stalle håller på att skriver förhandlingar fortfarande

Nubben: JAsså det visste jag inte, men varför blir det inte klart någon gång, vad väntar de på, det har ju varit i stort sett klart länge.

Staal är riktigt bra, när han är hel, vilket han tyvärr inte varit så mycket i MODO.

Domi: Det som är nytt är att det är 2 till inom klubben (förutom herr "Burra") som har bekräftat att stalle med 99% säkerhet kommer spela för oss igen den kommande säsongen.

O jag kan ju bara säga att det låter väldigt bra...

MIF: Inget nytt ännu, men det lutar åt Malmö

Sv: Malmö FF Hockey
Jonas: :) Vi brukar ju inte vara mer än, tja, fem stycken i Luleå och då har vi ingen trumma...
Men faktiskt tänkte jag på AIAs femmanna-huliganklack som brukar försöka få fram något budskap om "Rosengårdens Knarkarbarn" som vad jag tror betyder att barnen på Rosengården i Helsingborg knarkar. Har jag fel? Sen innehar klacken mycket information om storleken på Percys könsorgan också tydligen, men det får ju stå för er om ni intresserat er för sådana intimiteter.... ;)

Staal????
Hur går det med Stalle nu?

Percy saknar slutspel eller?
Det är väl den slutsatsen man får dra eftersom Kung Percy var i Scandinavium i kväll och bevittnade Frölundas lek med FBK. Vissa kanske säger att det var en jämn match, jag säger att det var mer eller mindre utklassning. FBK spelade (eller vad det skulle likna) som ett juniorlag till största del. Frågan är om Frölunda ens blev svettiga...

Johan:
Hur vet du det? Glömde ni trumman till någon match eller *gg*

P: Klart ni kan, det är väl ingen konst att sjunga utan trummor (hålla takten ändå) när man bara är fem man i klacken... ;)

Sv: Hannula skadad?
Magnus: Tack för svaret. Undrar om man ska pallra sig upp till Luleå och kolla in returen på Fredag. Om man nu inte har annat för sig vill säga.

Portello: Kedjorna ser du på swehockey.se. Bra spelare i Sverige: Liv, Gustafsson, Davidsson, Hannula (de tre minuter han fick spela innan han fick bryta) och även Rönnqvist var duktig... Hedin gjorde mig ganska besviken, hade förväntat mig mycket mer av honom. Skulle även gissa att den tillresta Timråklacken inte var direkt stolta över sina Timråspelare.
Men totalt sett spelade Sverige väldigt haffsigt och utan några riktiga linjer. Det syntes att det var många spelare som inte brukar spela landslagshockey i laget.

Magnus: Vilka i Sverige var bra? Hur såg kedjorna ut?

« · 259332 · »