dansken99/Frisco: Jag lovar att återkomma o marknadsföra det väl om det blir aktuellt. Mer info kommer på hemsidan come.to/staalmannen iom ett pa rveckor eller så kanske...!
Johan: Instämmer i föregående skrivare, jag beställer såfall oxå två stycken direkt om det blir en nyproduktion av tröjan ;-) . Kul att se Staal-mannen i MIF igen, hoppas bara att han får vara skadefri nästa säsong. Ser redan fram emot nästa säsong *L* . MIF mot SM-Guld.
BMW2002: Jag har faktiskt inte skänkt det en tanke på sisådär två år ;). OM det skulle bli några nya krävs typ 50 beställda - och de kommer troligtvis få ett annat utseende för att folk som har den gamla ska vilja ha en ny. Möjligtvis lite mer dansk-inspirerad... Forza Stalle, Forza MIF, Forza Danmark... Nu kör vi över allt!
Goodiegoodie att han är hemma. Visste väl att han inte skulle stå ut med snö, 17timmarsmörkerav24möjliga och så vidare. Välkommen söderut Kim. Jag klyver en Sort Guld till din ära. Supersupersuperstaalsuperstaalsuperstaalsuperstaalsuperstaal. Och flaggan tycker jag borde luftas redan till WM i Finland. Om någon skall dit och titta.
Frisco: Det är alltså en extrem raritet vi talar om, den har bara kommit ut i en upplaga och jag planerar inga fler om inte påtryckningarna blir för stora. Men vi får se vad jag har med nästa gång jag bor hos dig på Nygatan... ;)
Kim Staal är tillbaka i MIF tröjan. Stalle har skrivit på ett kontrakt om 3 år. Kims spontana kommentar i dag per telefon var: "Det är skönt att vara hemma igen".
Det bådar gott och nu är vår målsättning att ha en dansk kedja klar till två tredjedelar.
Stämningen har varit på topp i laget och det har tränats bra. Nu är det lite ledighet för grabbarna och de är tillbaka efter påsk. Alla är inriktade på en sak, Revansch!
Jag återkommer så snart vi har lite mer nyheter till Er.
Läste på Mifs hemsida att Staal nu var klar för Mif. Va gött att ha honom tillbaka i mifdressen. Detta betyder oerhört mycket för klubben. Och att han skrev på för 3 år visar också att han känner att Mif är klubben i hans hjärta. Nästa säsong ser genast mycket ljus ut!!!
Det er skønt at Stalle kommer tilbage, hvor han høre til. Det skal nok vække interesse fra dansk side med Staal og Nielsen på holdet. Lasse Degn har dessværre takket nej i denne omgang.
DoktorBob: Var läste du det, minns du det. JA det lär ju lite konstigt om han nu inte räknar med att göra ett kanon-VM för att trissa upp priset eller bli proffs.
Hur funkar det här med utbildningsbidraget förresten, hur mycket får MODO?
Domi: Det som är nytt är att det är 2 till inom klubben (förutom herr "Burra") som har bekräftat att stalle med 99% säkerhet kommer spela för oss igen den kommande säsongen.
O jag kan ju bara säga att det låter väldigt bra...
Jonas: :) Vi brukar ju inte vara mer än, tja, fem stycken i Luleå och då har vi ingen trumma... Men faktiskt tänkte jag på AIAs femmanna-huliganklack som brukar försöka få fram något budskap om "Rosengårdens Knarkarbarn" som vad jag tror betyder att barnen på Rosengården i Helsingborg knarkar. Har jag fel? Sen innehar klacken mycket information om storleken på Percys könsorgan också tydligen, men det får ju stå för er om ni intresserat er för sådana intimiteter.... ;)
Det är väl den slutsatsen man får dra eftersom Kung Percy var i Scandinavium i kväll och bevittnade Frölundas lek med FBK. Vissa kanske säger att det var en jämn match, jag säger att det var mer eller mindre utklassning. FBK spelade (eller vad det skulle likna) som ett juniorlag till största del. Frågan är om Frölunda ens blev svettiga...
Portello: Kedjorna ser du på swehockey.se. Bra spelare i Sverige: Liv, Gustafsson, Davidsson, Hannula (de tre minuter han fick spela innan han fick bryta) och även Rönnqvist var duktig... Hedin gjorde mig ganska besviken, hade förväntat mig mycket mer av honom. Skulle även gissa att den tillresta Timråklacken inte var direkt stolta över sina Timråspelare. Men totalt sett spelade Sverige väldigt haffsigt och utan några riktiga linjer. Det syntes att det var många spelare som inte brukar spela landslagshockey i laget.