Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 262463 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Henke M
CoolaKoffe: oki , undrar om LHC släpper honom , det beror väl på om Jakob Karlsson och Richard Franzén skriver på för LHC annars har ju "Cappe" som han kallas i Linköping varit bäste back efter att han kom tillbaka från MIF , var nog nyttigt för honom

Micke80:Yeppz..

CoolaKoffe: Casper är det Peter Casparsson eller ??

JoJo:Kanske vi borde värva han om vi inte får "Casper"

sen e d bra fö Henke me lite miljöbyte han kanske komemr tebaxs om 5 år vem vet

den som lever får se

Henke M
Henke Malmström hamnar av allt att döma i Brynäs.
Förresten så har hemsidan börjat uppdateras igen. Och som vanligt först med allt. Anledningen till att den inte varit uppdaterad på en vecka är att jag varit runt och kollat kvalseriehockey. Måste säga att jag blev imponerad av Johnny Oduya i Hammarby!

Sv: Jimmie Svensson
Jisses...me tanke på hur mycket jag tjatat om Jimmie Svensson här tidigare så trodde jag ni lagt honom på minnet! *skrattar*
Aja, stridstanken skulle bara ha A-lagskontrakt iår...
Allt annat hade varit horribelt.
Ska bli kul o se om han kan fajtas lika bra framför kassen i elitserien oxå.
Välkommen hem Jimmie! :o)

Förstärkningar?
Någon som är insatt som kan berätta vad MIF är ute efter mer? är backsidan klar? hur många forwards till ska in i truppen? för närvarande finns det ju bara 3 centrar inklusive Frasse.

Jimmie är en mycket duktig och stark spelare och jag tror att han har stora chanser att platsa i MIF. Men om han inte gör det skulle jag inte ha något emot om han kom tillbaka till Troja, men eftersom han tillhör MIF är det ju upp till dom vart Jimmie kommer spela nästa säsong. Vad jag har hört så trivs MIFkillarna mycket bra i Ljungby och Troja.

Johan:Bara inte han blir bänkad i hela säsongen

Sv: Vas knäskadad.
Magnus:

japp pratade med Lillis ang Vas för ett tag sedan om hans knäskada, man ville då avvakta och se hur allvarlig skadan är innan man förlänger hans kontrakt. VIll det sig riktigt illa kan karriären vara i fara, men så illa verkar det som tur är inte vara.

Komiskt att man har en back kvar att inhandla när backsidan blev klar enligt samme Lillis när Peter Andersson skrev på men men :)

Johan: Han har oxå spelat juniorhockey med MIF. Bla i J20 de året de tog J20-SM Silver..

Vas knäskadad.
Kan kanske innebära problem för honom, hoppas det är lindrigt och att han får chansen i Mif igen.

Se länktips

Johan:

Sv: Thure
b-sson: Han är för dyr. Man valde att inte skriva med honom pga att man ville ha hem Staalmannen.

Det funkar dessutom inte att ha en center - oavsett hur bra han kan va i sina bästa stunder - som bara gör poäng halva säsongen...

miffo: Jag hörde det av min så kallade chef som påstår sig ha läst det i SDS. Har själv ingen tidning hemma för tillfället så jag har inte läst det själv men det bör stämma.

Jimmie är en poängproducerande forward, inte som Vas endast målskytt utan en poängmaskin.

Grabben är karlskronit och ahr gått hockeygymnasium i Västerås tror jag. Väger 90 pannor. Och det är viktigt, se bara på Frans. Hade han vägt 10 kilo mer så hade han gjort tre gånger så mycket poäng tror jag.

Läs mer om 20-åringen på länktipset...

Thure
Eftersom Thure fortfarande finns tillgänglig tycker jag att man skall försöka ta ett nytt snack. Då skulle truppen helt plötsligt vara en ganska lovande blandning av nytt å gammalt. Det behövs en center av hans kaliber i truppen just nu.

Johan: Vad har du hört det ryktet ?
Är Jimmie Svensson back eller forward, har knappt hört talas om honom men han verkar mycket intressant. Äntligen har ledningen fattat att det inte bara går att värva gamla rävar :-)

Jimmie Svensson
Vad jag har hört så har förra årets upplaga av J20s bästa spelare Jimmie Svensson skrivit på ett ettårskontrakt med MIF Redhawks.

Jimmie har under säsongen spelat för Troja/Ljungby där han imponerat.

Bra värvat återigen, Lillis, blir Caspar nästa...?

Sv: Staal nära NHL.
ro: Men om Staal skulel få kontraktsförslag från Montreal nu i sommar så är det MODO som får övergångspengarna, att han har kontrakt med Malmö är i det fallet oväsentligt

Sv: Persson till Växjö
Robert P:Fan va synd =( han skulle ha fått upp tempot i MIF asså ännu mer

Persson till Växjö
Om det nu fortfarande var aktuellt: Andrée Persson kommer inte spela i MIF nästa säsong. Skrev på för Växjö Lakers idag.

MIF-Dansken:
Självklart var det menat som ett litet skämt, det var en annan Staal :-)

Teus: Jeg tror nok at RO var klar over at det ikke var Kim Staal, der var tale om. Det ville nok heller ikke være sandsyneligt at en spiller som har været så skadet, som Stalle ville være aktuel for NHL.

MIF mot SM-Guld '04

Vad snackar ni om, Stalle blev draftad av Montreal 1996? Däremot så är kanadensaren ERIC Staal en av toppkandidaterna i årets draft enligt Aftonbladet.

miffo:

fel... går Stalle till NHL under vår/sommar så får MoDo pengarna för honom.

Sedan måste jag bara säga grattis till Frölunda som vann igår, ni var väl värda segern faktiskt, även om det tar emot att säga
det :-)

-----------------------------------------------
Mot ett bättre MIF 2003/2004

Portello: Står inget om att Staal är på väg till NHL. Han har ju skrivit på 3 år för MIF så jag tror inte det är aktuellt. Om inte annat kan man hoppas att Florida får betala en hel del pengar för Kim nu när han ägs av MIF.

Trippel till Frölunda
Man får ju inte glömma att Frölunda tog en trippel i år!
j-18 j-20 a-lags guld!
mycket imponerande det bevisar att dom satsar på sina ungdomar!

Portello:

he he he he

Portello: Sorry. Man kanske ska läsa ordentligt :)

Portello:

Jepp :)

ro: Men ar du att dom kommer att välja Staal eller?

Sv: STALLE HEMMA!!
nek97raj: Han var säkert inte billig, men som Lillis sa! så stod han högt upp på önskelistan och då kostar det.

Hoppas han nu får göra en bra säsong och vara skade fri.

Kram

Stefan: Ja, det får man hoppas. Första året i MoDo var han ju mycket bra, kanske har han blivit bättre som spelare däruppe

Säsongen slut
Tja nu e säsongen slut fö den här gången

ja ville bara säga Grattis te Frölunda d va värda te guldet

hoppas d går bättre fö oss nästa säsong

Sv: VM
tobbek:Bara vi gör inte samma misstag som i OS

Förresten Di Blåe vann premiären =)

1-0 L.Chanko(Rosenberg)

2-0 M.Rosenberg(Elanga)

VM
Söndag den 27:e april klockan 19.00
Sverige - Vitryssland
Den ska vi vinna.

Stefan:ja tror han kostar 725 000 kr

nek97raj:

han lär kosta en hel del det är jag tämligen säker på, håller han sig på isen istället för sidan av som han blivit tvingad till denna säsong så lär han vara värd pengarna.

ingela: Man undrar bara vad han kostar, Stahl...

CoolaKoffe: Jag säger bara gud vad härligt att han är tillbaka!!! Där han hör hemma! Man blev lite orolig när det tog sådan tid, att skriva kontraktet, men nu är det gjort och det skall bli kul att se han i Mif tröjan igen.
Kramizz från mej!

Nubben:

Lillis har värvat Stalle för spel som ytterforward inte som center.. sen om det blir så är en helt annan sak.

Jussi spelade tex som center innan han kom till MIF.

Nubben:Yeppz den som lever får se =)

CoolaKoffe: Stalle ska nog helst spela som winger, men men vi får se vad Lillis vill.

Nubben:Man kan juh säga att Stalle e en bra ersättare fö att Stalel va en bra tekare kanske han e d fortfarande??

CoolaKoffe: Han lämnar en lucka hos oss iaf.
Bara hoppas att man hittar en center som kan fylla luckan på ett bra sätt...

Nubben:Men målskördan kom lite fö sent asså fö Thure men ja tror att d skulle bli ett perfekt nyförvärv Dalarklubben gillar goa gubbar

t0rre: Thure är en stabil center, som platsar i vilket ES lag som helst. Sen har väl målskyttet gått rätt bra osso på senare tid för honom :P

CoolaKoffe: håller Thure fortfarande klassen som målskytt? kanske är ett OK nyförvärv till Leksand :)

« · 262463 · »