Nu får MIF tamej fan ta o skärpa till sig. Vad är det för nån jävla loj inställning på bortaplan egentligen. Tränarna säger att vi ska spela på samma sätt hemma som borta. Aldrig i helvete att de gör det. 3-0 redan till FBK, det är ju så man skäms. Det finns kapacitet i laget även på bortaplan. Jag börjar sannerligen tro att det är tränarna det är fel på. Känner inte igen mig i de här två så kallade hetlevrade tränarna längre. Har de något hjärta för Mif eller vad faan håller de på med!
På nåt sätt känns det inte som man bryr sig om vi åker på dyngstryk ikväll, jag har inte förväntat mig några poäng. Det kommer heller inte bli fler poäng på bortaplan i år.
Nubben: Jag tror MIF har chans mot FBK ikväll också. Men det ska mycket till om vi lyckas. Kanske känner alla lag att MIF är värdelösa borta så dom tar vi lätt :-) Det kan vara MIFs chans, hehe.
nek97raj: De flesta inklusive jag är övertygade om att elitserien är den bästa på mycket länge (dvs jämnare, och strykpojkar finns inte - alla kan slå alla). Detta tyder på att de två elitserielagen som hamnar i kvalet inte kommer ha några problem att hålla sig kvar. Det verkar alla vara ganska övertygade om förrutom kanske du. Men kval är kval och nerverna sitter utanpå - så vem vet.
Tuff match ikväll. FBK har förstärkt med en liten buse. Kan behövas mot era gamla avdankade fd FBK spelare. Men jag är försiktigt optimistisk FBK har gått på pumpen i år ett antal gånger på hemmais så ni har chansen.
värdet av att knyta sig till Tomas Sandström på riktigt i föreningen. Hoppas att det kommer att utveckla hans position inom föreningen och jag tror att det kommer säkerligen att betyda en hel del för ev. nyförvärv i framtiden.
nek97raj:Fölrra året va inte MIF lika bra på hemmaplan men va lite bättre på bortaplan så om d skulle köra lika bra som förra säsongen skulle vi legat 4:a minst
Egentligen tycker jag att MIF spelat, efter förutsättningarna, riktigt hyggligt. Det som är trist, och oroväckande, är att så många bortamatcher förlorats med uddamålet, och, dessutom, att så många poäng tappats mot slutet av dessa matcher. Tyvärr är sådant oflyt utmärkande för bottenlag. Om, hemska tanke, MIF hamnar i kvalserien, finns all anledning till oro, då säsongens elitserie verkar svagare än någonsin, något som understryks av att den toppas av det förmodade ottenlaget Timrå. Vi får hoppas på att MIF får ordning på bortaspelet.
Jag tycker det är tråkigt att vi inte fått se röken av våra juniorer under denna säsong. Undrar om Bäckis har en handlingsplan för dem eller om han helt enkelt inte tycker de duger. Bänknötare gör ju ingen spelare bättre och för varje match de sitter på bänken blir de sämre hockeyspelare. Det skulle som åskådare varit kul att se Valdix, Vas och Nielsen tillsammans där i topp någon match, bara för att se om det går. Är det sen funkis så kan man ju alltid slänga in Blomqvist och Björk där bak och då har vi fått oss en riktig inhemsk knattekedja. Skulle varit bra för Redhawks-andan. Men visst, det är nog ett drömscenario, lite för bra för att vara sant. Jag litar trots allt på Bäckis beslut, bara vi inte förstör dessa unga duktiga lirare.