Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 304524 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya Forward
Skön seger igår mot DIF men vad har hänt med Sportsnack under helgen, det har varit omöjligt att komma in på?

Pedda: Vi har målskyttar. Massvis. De man kan förvänta sig att de trycker in puckarna är ju Jussi, Mattsson, Sundblad, Stalle, Rydmark o Suursoo. Av dessa tycker jag personligen endast Jussi, Stalle och eventuellt Mattsson klarar sig med godkänt tills nu. Dom andra _måste- verkligen komma igång. Det tror jag dem gör. Spektakulära värvningar tror jag vi kan glömma innan nya stora arenan är klar... Då _krävs_ spektakulära värvningar om inte publiksifforna ska bli ett fiasko. Som det är nu, ungefär...

Pedda: Hade varit kul att bredda truppen med någon rikitgt bra spelare, men det finns nog inga pengar tyvärr. Större konkurrens på alla platser hade varit fint.

Nya Forward
Målskytt behövs...

Spelare som just nu är lediga:
Marcus Kristoffersson - Dallas Stars - Vill spela i Elitserien

Ratislav Pavlikovsky - St.Louis Blues - Vill spela i Elitserien, då han inte är glad att spela i St.Louis fjärde linje.

Jonas Höglund - Klubblös - Hamnar troligen i Färjestad men det är värt ett försök.

Sv: Cloetta HC-Mif
Magnus: Nä givetvis var det Mattsson. Fick en smärre chock när jag såg på texttv när jag kom hem att Sundblad fick målet. Det _var_ Jesper Mattsson. Det var inte ens en trasslig situation, Mattsson sköt mål helt ren i öppen kasse.

Har ni sett matchbilderna från LHC-Mif? Om inte gå genast in och titta på hockeyligan.se. Sen kan ni berätta för mig hur någon ens kan komma på tanken på att ge 1-0 målet till Sundblad. Det är ju definitivt Mattsson och ingen annan som gör det.

Sv: Mif-Brynäs
Knegoff: Det är tidigt ännu men jag känner att Mattsson, Sundblad och Rydmark är spelare som borde göra mycket mer av sitt kunnande än vad man sett hittills.

Problemet är att MIF måste ta poäng mot fler än just bottenlagen. I ES kan alla ta poäng av alla, och därför är det otroligt viktigt att vi inte släpper matcher vi faktiskt har som t ex mot Timrå och HV71.

Jag börjar bli bitter. Rydmark har varit katastrofal i inledningen, Sundblad har verkligen varit en besvikelse. Vi har en hel kedja med utfyllnadsspelare.

Glädjeämnet tyckar jag förvånadsvärt är backarna som skött sig mycket bättre än vad de dels brukar och dels vad jag förväntat mig. Peter Andersson har faktiskt inlett strålande. Pettan o Österby funkar bra ihop.

På torsdag finns bara tre poäng. Vi ska slå dom j-larna, heja Maaaalmö...

Magnus: Kunde inte sagt det bättre själv... :P

Mif-Brynäs
Ja, man får väl tacka Linköping för att de förnedrade Brynäs. Nu lär väl Gävleboysen skölja ner Gevaliat med taggtråd till på torsdag. Men de ska f*n i mig bli tre Mif poäng på torsdag. Brynäs är en måstematch som det så fint heter. Matcherna mot de tippade bottenlagen måste vi ta poäng i annars blir det tungt. Framförallt hoppas man ju att de som ska producera också gör det.

3 poäng till varje pris är vad som gäller på torsdag, skit i hur det ser ut. Vi måste inte skönlira som i första och andra perioden mot HV. Fös in pucken med hålen där tänderna satt om det behövs! Kriga, kriga, kriga!

Sv: Mif-HV
TGE: Liv är mycket bra, men med lite mer jävlaranama på hans returer hade vi satt några.

Vinnerborg är aldrig bra och kommer aldrig bli i någon match, det är ett faktum. Han har ingen spelupfattning överhuvudtaget. Han har inget med fölusten att göra (för en gångs skull) bara det att det är sjukligt att ta utvisning för saker som inte är och missa saker som definitivt är.

TGE: Lars (domaren) var varken bra eller dålig, han gjorde väl bara ett misstag... Men det hände inget på den utvisningen så han påverkade verkligen inte matchen...

PS

Liv är bäst i Sverige just nu, bara att erkänna....

Magnus:
Är det inte konstigt hur olika folk ser på en hockeymatch??
På radion sa han att Winnerborg var mycket bra och att Liv inte släpper några returer mer än de han vill släppa och då går de ut i hörnerna.
Beror kanske på vilken färg man har på glasögonen man tittar igenom.

Tredje nollan på 6 matcher för Liv talar sitt tydliga språk.

Magnus: Liv spelade mycket bra, och vi skapade en hel del, men men det är bara att komma igen.

HV är ett bra lag, ingan skam i att tappa 3 poäng till dem.

35 skott, 0 mål. Då ska vi ändå betänka att HV spelade ganska dåligt framför eget mål och att Stefan Liv lämnade masor av returer. Då inser man att det är målskytte samt spelet framför motståndarnas mål Mif behöver träna på och inget annat.

Det är visserligen inte Vinnerborgs fel att Mif inte gör mål, men han har som alltid noll koll på vad som händer på isen. Missar solkara utvisningar (för många spelare på isen, flera gånger). Tar utvisning för saker som inte är utvisning osv. Men, förlusten beror givetvis på att vi inte gör mål. Inte på att HV är bättre än oss, för det är dom inte idag. De gör mål på de chanser de får, vi gör inga på alla våra (för det var betydligt fler än vad HV hade.)

Totalt sett är HV ett mycket bättre lag än oss i år och därmed är förlusten väntad. Men, sett till matchen och chanserna idag hade ingen kunnat opponera sig om Mif vunnit.

Vinnerborg... Behöver jag säga mer?

Sv: Suursoos avstängning
Magnus: Att inte Back blev avstängd då är ett skämt. Men så är det när Stockholm bestämmer allting.

Stefan: Exakt, så är det. :)

Magnus: Jo beror ju på vem som ser det, vem som dömmer och om spelaren blir skadad och massa sådant. Men det känns inte alltid konsekvent det kan jag hålla med om

Magnus:

ett annat ord för det du beskriver är väl lotto? :)

MoK: Back fick 2 minuter... Men det är väl så det ska vara kanske. Ibland blir det avstängning, ibland matchstraff, ibland två minuter för samma sak.

Magnus: Saken är ju att dommarna skall se det eller så måste ju nån anmäla det isåfall.

MoK: Suursoo blev ju själv utsatt för ett "hatangrepp" förra säsongen när han på egen hand förnedrat SSK. Med bara sekunder kvar knätacklade Back i SSK honom helt omotiverat och det var definitivt ingen olycka. Fick Back någon avstängning? Nej, men vi fick klara oss utan Suursoo ett bra tag. Sjukt är ordet.

Stefan: Nej dom är inte så snabba ibland :)

MoK:

avstängning eller inte, den skulle ha kommit innan omgång två dvs matchen mot Frölunda inte samma dag som omgång 6.

Knegoff: Jo det må ha vart så men spelar man med klubban högt eller armbågarna högt eller vad det kan vara så tolkas ju det som om man är oförsiktig och då åker man sen kanske det inte alltid är rättvist

MoK: Det sjuka ligger i att Suursoo är på väg att bli tacklad/screenad på öppen is, hade han inte gjort vad han gjorde hade han kanske varit skadad nu istället... Men visst, vi klarar väl oss utan honom i tre matcher. Vi blir tvugna! :)

Knegoff: Det är nog visserligen inte ofta det finns ont uppsåt, spelar man vårdslöst så händer saker och då får man tyvärr ta sitt straff vare sej man menade det eller inte. Hoppas verkligen inte det finns spelare som medvetet skadar andra spelare.

Suursoos avstängning
Toivo Suursoo är tydligen avstängd i tre matcher som en följd av matchstraffet mot Färjestad då han olyckligt åkte ihop med Radek Hamr och i en värjningsreflex får klubban mot FBK-spelarens huvud.

Helt sjukt tycker jag. Det fanns inget ont uppsåt från Toivos sida.

Sv: Calle Söderberg spelar ikväll mot HV71??
Lasse Degn är borta fram till minst mitten av oktober med en käkbensfraktur, enligt mifredhawks.com. Mycket sannolikt uppstod den av den puck Lasse fick slagskjuten rätt i ansiktet mot LHC.

Därför troligt att Calle Söderberg blir center i 4:e femman idag.

Magnus: Jo, men nu blir det tydligen inte Hadelöv som står mot HV. För egen del hoppas jag att MIF fortsätter med det hårda spelet, dock bör man undvika onödiga utvisningar för snack (Rydmark!). Hoppas att domarna inser att det är hockey och inte hockey-bockey de dömer!

Calle Söderberg är i mitt tycke den bäste och mest komplette junior MIF haft sedan mycket länge. Och han är fortfarande väldigt ung. Hade han spelat i MODO hade han väl gjort sin tredje elitseriesäsong... ;)
Kanske får han sitta i båset ikväll och supa in elitseriestämning?

Hoppas VERKLIGEN det blir ett uppryck så folk kommer och ser MIF ikväll. Alla röster på läktarna behövs för att stötta fram vårt älskade MIF!

Minns den direkt avgörande matchen då HV71 och MIF slogs om en slutspelsplats våren -99 _tror_ jag det var. Ståplats var fullsatt en timme innan match, både borta och hemmasektion. Härligt! *Drömma*

Johan P:

det vore skojigt att se vad Calle kan göra i a-lags sammanhang, värd chansen är han iaf om man ser efter poängproduktionen i J20.

MIFs hemsida rapporterar idag iaf följande laguppställning:

Målvakter: Christopher Nihlstorp (Andreas Hadelöv)

Backpar: Joakim Lundberg och Petri Liimatainen - David Petrasek och Magnus Österby - Johan Norgren och Peter Andersson.

Kedjor: Frans Nielsen, Juha Riihijärvi, Kim Staal - Daniel Rydmark, Jan Hammar, Niklas Sundblad - Mikael Wahlberg, Marcus Magnertoft, Jesper Mattsson - Lasse Degn, Andreas Valdix, Jimmie Svensson

Calle Söderberg spelar ikväll mot HV71??
Han tränar med A-laget nu. Om Lillis har kallat upp honom är det nog troligt att han får chansen att spela ikväll. Det är i så fall roligt för Calle eftersom han har visat god form i J20. Vi får se.

Instämmer till 100% med er jag hoppas dock att publiken kommer tillbaka för det har varigt lite tunt på läktaren dom 2 senaste matcherna. Det var ganska bra mot FBK men det brukar det ju vara. Måste samtidigt passa på att ge lite ros till klacken i matchen mot FBK kör på i den stilen i varje match så kommer även sittplats att börja röra på sig det vågar jag lova. När det väl blir tryck i hallen så tycker folk det är kul att gå på hockey för det är inte bara hockey folk vill se det är stämmningen dom är ute efter också. MIF mot toppen!

Sv: J20
Johan P: Pierre i Frankrike? Det låter ju inte riktigt vettigt. Den bästa hockeyutbildningen får han nog ändå här i norden eller bortanför Pölen.

Jimmie kanske itne övertygar i J20 men Valdix övertygar ju varken i J20 eller A-laget, så... Detta är baserat på vad jag sett dvs!

Idag måste vi ta tre pinnar så vi kan knyta oss till topp-mitten istället för botten.

Magnus: Kan bara instämma i det du skriver. Får hoppas att Lillis läser detta och för över det på laget=)

Mif-HV
Inför HV matchen skulle man önska att vi tillbringade lite mindre tid i utvisningsbåset. Vi har inte spelat bra i boxplay hittills. Vart fjärde boxplay resulterar i baklängesmål och med det är vi sämst i serien. Vi är inte speciellt bra på powerplay hittills heller, turligt nog är HV ännu sämre. Detta är dock bara statistiska sanningar, vad som helst kan hända i morgon.

Däremot kan man säga att 7 av våra 13 insläppta har kommit i boxplay och därmed är det definitivt sant att vi inte vinner i utvisningsbåset (ja, om vi inte möter Linköping vill säga!).

Diciplin och kyla är vad som gäller i morgon om vi vill ha poäng. Samt en fortsatt storspelande Hadelöv förståss.

Knegoff: Pierre Brisard gjorde sin sista match för MIF J20. Han kommer att spela i Frankrike nu. Jimmie Svensson har spelat 3 matcher i J20 där han spelat tillsammans med Brisard, Björk, Jens Olsson och Valdix. Han har inte på något sätt övertygat i de matcherna. Jag är inte övertygad om att han räcker till för elitseriespel. Kanske det är en bra lösning att gå tillbaka till Troja istället för att nöta bänk i Malmö.

Mr Leth: Jag _fattar_ inte detta med Jimmie. Han har inte fått spela förrän mot LHC (och gjorde det bra). Borde låta honom spela i en killerfemma med Janne Hammar och Lasse Degn. De var bra tillsammans mot Cluben.
Bättre låta Valdix testa på att va utlånad, han har inte glänst i A-laget och har fått betydligt mer istid än Jimmie.

Calle Söderberg och Pierre Brisard är två riktigt bra spelare vi ser framemot att se i elitserien.

Malmö IF fostrar många nya unga bra spelare - och det gör mig stolt.

Sv: HörniniNI, vad är det för fel på Ljungby....?
Magnus: Så sant, så sant. Nu när MIF äntligen börjat spela som man ska, d.v.s. fysiskt, så får man spela med en man mindre halva matchtiden, precis som under glansdagarna i början på 90-talet.

Mr Leth: jag säger bara 3 i mot 5 rules

Ah, sorry... MIFs Andreas Nilsson var det visst som fajtades.
Råka visst se fel på 26 o 29 där..
Nåja.
Ska bli intressant o se om det blir nån matchs avstängning för det hära oxå?!
Får hoppas att Selander inte åker på nått längre i så fall.
Han och Söderberg är J20s hetaste vapen..

Teus: Jo, det blev litta slagsmål där. Lite oväntat faktist, såg inte ut att vara nån speciellt dålig stämning innan dess.
Tror det var nån Lule-spelare som högg lite på Borgquist.
Nårra av Miffarna tyckte han skulle ha stryk, nån lulespelare tyckte inte han skulle ha stryk o hoppa på en miffare bakifrån, vilket i sin tur ledde till att en miffare gav honom en högerkrok bakifrån.
Och sen var kalaset igång.
Eftersnacket mellan domarna varade väl längre än själva handgemänget så efter den första incidenten trodde jag det skulle va lugnt igen.
Men, men, Tomas Wallgren i Luleå tyckte inte han hade fått slåtts tillräckligt så han försökte leta upp nån ny fajt.
Den fick han när han crosscheckat MIFs Mattias Persson i nacken länge nog...
Och så fick de tu oxå sina matchstraff.
Slutet gott, allting gott.. :oI

Söderberg är bra. Helt klart, men det e ju väldigt långt mellan J20 och elitserien.
Tror Söderberg får sin chans i A-laget nästa säsong.
Just nu är det tydligen överfullt i A-truppen eftersom man diskuterar att skicka Jimmie till Troja igen för han ska få mer istid.

Borgqvist e stabil. Var bra även mot AIK.
Hur han var igår vet jag inte eftersom jag var i Linköping... :o)
Kan inte se att han lider av sin skada det minsta lilla.
Men det där har ju ledningen bättre koll på än vad jag har.

J20
Verkar ha varit blivit lite dålig stämning i slutet av J20-lagets match mot Luleå, många matchstraff...

Carl Söderberg gjorde mål igen och är uppe i 9 mål på 8 matcher, tog nog även ledningen i poängligan Har tyvärr inte haft tillfälle att se honom spela än, men är han nära elitseriespel?

Borgqvist höll nollan, så han är kanske på G efter sin skada. Inte för han behövs just nu. :)

Frisco: Hehe... Det roligaste med det hela är att två av tre man går till anfall!
Även Jussi följde med Liimatainen upp till attack.
Det var nog en jäkla tur att Liima kunde snärta in den där.
Vågar knappt tänka på hur det sett ut annars med LHC i attack fyra mot en... :o)

Mr Leth: Mr Leth: [k][f][färg=#FF0000]4. SH2 är roligare än PS2...[/färg][/f][/k]

Härligt med mål i 3 mot 5. Sån är status och klass. Stort grattis!

Mr Leth: Håller med dig. Deras borta bur är inte mycket att hänga i granen. Var inte så trevligt att ha ett ventialtionsrör i huvet när man var uppe och såg LHC - Rögle i Ks förra säsongen.

Konstateranden:
1. Det e en jävla tur LHC håller på o bygger nytt. Halljäkeln e så katastrofalt liten att min flagga omöjligt kunde få plats. Det var lönlöst att ens försöka.
2. Folk måste lära sig att sitta i sin buss senast 5 minuter efter matchslut...
3. Pizzerian i Jönköping fick bara två kastrerade tjurar i betyg vilket är ganska dåligt. Något påpekande om att innehavarna faktist hade nån släkting i Malmö fick vi inte heller.
Brukligt är annars att man nämner detta och naturligtvis även påpekar att denne släkting bor på Rosengård.
4. SH2 är roligare än PS2...

« · 304524 · »