crille:enligt Stefan så e inte ANders Burström aktuell
Österby klar !
244472 · Nästa » Till forumet
Sv: Österby klar !
miffo: Precis, det är bra med ett år, om han lyckas kommer han säkert stanna, om inte så blir vi av med honom lätt...
1 års kontrakt är underskattade...
1 års kontrakt är underskattade...
Sv: Österby klar !
Jag tror man skrev 1års kontrakt för att han ska visa att han vill vara kvar i MIF :-)
Sv: Österby klar !
Någon som vet varför det bara skrevs ett 1-årskontrakt med Österby? Om han nu är så bra som alla påstår, inkl. Lundh varför inte skriva ett flerårskontrakt? Eller tror Lundh ändå att han kan bli en flopp och vågar inte satsa fullt ut?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
Sv: Österby klar !
Jonas: Fick han blommor av AIA så slängde han dem nog rätt så omgående, så de finns nog ej att återkräva... :-P
Sv: Österby klar !
Värst vad allsvenska spelare har blivit bra nu då, helt plötsligt ;-)
I den norra allsvenskan producerade han en hel del. I superallsvenskan blev det betydligt mindre.
Under sina två år i Rögle, sågs han mest som seriens bäste defensiva back. Ingen, och jag upprepar INGEN, tog sig förbi Österby. Därav epitetet "Kung Österby".
Han fick blommor av AIA förra säsongen, när han var nere med Löven. Det snackas nu om att återkräva dessa ;-)
I den norra allsvenskan producerade han en hel del. I superallsvenskan blev det betydligt mindre.
Under sina två år i Rögle, sågs han mest som seriens bäste defensiva back. Ingen, och jag upprepar INGEN, tog sig förbi Österby. Därav epitetet "Kung Österby".
Han fick blommor av AIA förra säsongen, när han var nere med Löven. Det snackas nu om att återkräva dessa ;-)
Sv: Österby klar !
CoolaKoffe:
men nej han är inte aktuell enligt Lillis, han är av typen grovjobbare vilket inte behövs fler i MIF enligt Lillis.
men nej han är inte aktuell enligt Lillis, han är av typen grovjobbare vilket inte behövs fler i MIF enligt Lillis.
Sv: Österby klar !
Det är grymmt skönt att höra, en lovande back som är bra både i defensiven och i offensiven.
En helt ok värvning. ingen "kanonvärvning" om man ska gå på meriter o så, men men, hur meriterad var Hannula när han kom ? :P
Bra jobbat Lillis.
En helt ok värvning. ingen "kanonvärvning" om man ska gå på meriter o så, men men, hur meriterad var Hannula när han kom ? :P
Bra jobbat Lillis.
Sv: Österby klar !
Stefan: Ja de andra två borde rimligtvis vara Kim Staal och det tips han tydligen gett MIF dvs Lasse Degn.
Och angående Burström sades...?
Och angående Burström sades...?
Sv: Österby klar !
Johan:
vad vill du veta då? :)
Att Hirsch inte är aktuell? Att Percy/Sydsvenskan har missuppfattat det med danskarna?
På styrelsemötet igår sa Lillis att han hoppades på att ha tre stycken danskar i laget kommande säsong.. och vi har redan en viss Nielsen i laget.
vad vill du veta då? :)
Att Hirsch inte är aktuell? Att Percy/Sydsvenskan har missuppfattat det med danskarna?
På styrelsemötet igår sa Lillis att han hoppades på att ha tre stycken danskar i laget kommande säsong.. och vi har redan en viss Nielsen i laget.
Sv: Österby klar !
Stefan: Men du Stefan... Nästa gång du talar med Lillis så kan du väl i alla fall få nåt vettigt ur honom typ när i hel-te de kan klargöra att Stalle är tillbaks samt vilka två mystiska danskar Percy talar om!! :) Mina nerver klarar inte denna spänning!
Krossa MODO.
Krossa MODO.
Sv: Österby klar !
Johan:
jodå det kan man visst :)
Fast jag satt precis i tfn med "Lillis" för att få hans kommentarer om värvningen :)
jodå det kan man visst :)
Fast jag satt precis i tfn med "Lillis" för att få hans kommentarer om värvningen :)
Sv: Österby klar !
Johan: Bra att du pikade Stefan för nu kom det ju även fram att Janne "Köttbullen" Hammar är klar. Mycket mycket gott att höra, en strålande dag i vårsköna Skåneland!
Sv: Österby klar !
DoktorBob: Gott att höra. En stor och tung back som ändå producerar en hel del. Mycket gott att höra.
Österby klar !
På Björklövens hemida står det att Magnus Österby som det skrevs om i dagens sydsvenskan idag har skrivit på ett 1-årskontrakt med MIF. Kul att det börjar röra på sig med värvningarna !!