MIF till elitserien.??
« Föregående · 573548 Till forumet
Sv: MIF till elitserien.??
Jan Linde: Säger som så här....
Det enda man kan förutspå är hur första halvan av säsongen kommer se ut. Vissa lag kommer tappa nån spelare o vissa lag kommer förstärka sina trupper mitt under säsongen, svårt o säga exakt hur lagen kommer se ut när det närmar sig Kvalserien.
MEn en sak som de flesta verkar glömma är att vi till 99% kommer ha 14 lag i ES säsongen efter den här... Med andra ord kommer 4 lag från KS gå upp/stanna kvar i ES. Där kommer Malmö definitivt vara ett av lagen.
Det enda man kan förutspå är hur första halvan av säsongen kommer se ut. Vissa lag kommer tappa nån spelare o vissa lag kommer förstärka sina trupper mitt under säsongen, svårt o säga exakt hur lagen kommer se ut när det närmar sig Kvalserien.
MEn en sak som de flesta verkar glömma är att vi till 99% kommer ha 14 lag i ES säsongen efter den här... Med andra ord kommer 4 lag från KS gå upp/stanna kvar i ES. Där kommer Malmö definitivt vara ett av lagen.
Sv: MIF till elitserien.??
Nubben: Hamnar Djurgården i kvalserien kanske det blir 16 lag i elitserien för att gardera Djurgården en plats.
Sv: MIF till elitserien.??
Nubben: Har du länk till den källan om 14 lag? Jag trodde Hockeyligan hade sitt årsmöte i somras och inte har jag hört något beslut om att utöka ES. Har jag missat det totalt?
För vi vet ju vad som händer när väl serien startat. -"Det går ju inte att ändra förutsättningar under säsong" och andra dylika klyshor. Jag är rädd för att det inte beslutades ett yota i den frågan i somras.
För vi vet ju vad som händer när väl serien startat. -"Det går ju inte att ändra förutsättningar under säsong" och andra dylika klyshor. Jag är rädd för att det inte beslutades ett yota i den frågan i somras.
« Föregående · 573548
Tror också att mitt Rögle också går till kvalserien, men det är tveksamt om man går upp.
Får vänta och se till våren om profetiorna stämmer.
Jan Linde
Rögle BK