Historik
Föregående · 30 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 09/10
MarcusElving: Den tanken har slagit mig också. Dock är det ju mer att man hoppas att det är så, att man värvar två spetsspelare till. Vilket hade gjort laget väldigt slagkraftigt.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 09/10
Hm, hoppas NWT har fel och att det är Brynäs som gäller för Somervuori.
"Eero Somervuori: Kontraktet ut. Vi har bett hans agent att få avvakta. Vet inte om han gjort klart med någon annan klubb (ryktet säger Skellefteå, NWT:s kommentar). Bättre på slutet men hänger lite i luften."
"Eero Somervuori: Kontraktet ut. Vi har bett hans agent att få avvakta. Vet inte om han gjort klart med någon annan klubb (ryktet säger Skellefteå, NWT:s kommentar). Bättre på slutet men hänger lite i luften."
Brynäs IF > Sv: Silly Season 09/10
Skrev i Färjestads forum (ej på hockeysnack) om Brynäs situation under Silly Season just nu. Fick som svar av en kille som tydligen bor i Gävle och verkar ha relativt bra koll på Brynäs.
"Brynäs är också nära att signa en finne som snittat ca 1 poäng/match denna säsong i finska ligan."
Nu ska man väl ändå inte lägga allt för mycket i ett sånt "rykte", men alltid lika roligt i dessa tider att kolla alla rykten och spekulationer. Nu kan ju det betyda att han spelat 5 matcher och gjort 4 poäng eller något i den stilen, men det man hoppas på är ju att det är en av de spelare som producerat 50+ poäng på ungefär lika många matcher.
"Brynäs är också nära att signa en finne som snittat ca 1 poäng/match denna säsong i finska ligan."
Nu ska man väl ändå inte lägga allt för mycket i ett sånt "rykte", men alltid lika roligt i dessa tider att kolla alla rykten och spekulationer. Nu kan ju det betyda att han spelat 5 matcher och gjort 4 poäng eller något i den stilen, men det man hoppas på är ju att det är en av de spelare som producerat 50+ poäng på ungefär lika många matcher.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 09/10
Läser runt på lite olika sidor om eventuella nyförvärv. Många som säger att Somervuouri är klar eller skriver på efter slutspelet. Såg även två som skrev att en amerikan är nära Brynäs, hittade det i kommentarerna på svenskafans under deras Silly Season sida. Tydligen ska det röra sig om den här spelaren.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 09/10
Läst lite på Färjestads forum om de hade skrivit något om Somervuoris eventuella flytt. Hittade detta, dock är det ju väldigt löst.
"Eero klar för två år i Brynäs enligt folk från Gävle. Dock bara ett rykte än så länge.."
"Eero klar för två år i Brynäs enligt folk från Gävle. Dock bara ett rykte än så länge.."
Brynäs IF > Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
Vi gör en spelmässigt bra matchserie där det enda som saknas är målskyttet. Jag är stolt och nöjd med vad Brynäs presterade mot ett favorittippat FBK. 4-0 är inte rättvist, men dock den bittra verkligheten.
FAN!
FAN!
Brynäs IF > Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Riktigt tråkigt med förlust idag. Trodde faktiskt på något helt annan både innan och under matchen (dock inte 3:e). Nya tag på onsdag.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Ambitionerna är verkligen höga i Brynäs.
"Brynäs var ju illa ute den här säsongen och fick kvala sig tillbaka till elitserien. Var grabbarna nervösa?
– Ja, det kändes. Men det gick ju vägen och snart hoppas jag att vi får vara med och se till att klubben hänger kvar i elitserien, säger Simon Bertilsson."
"Brynäs var ju illa ute den här säsongen och fick kvala sig tillbaka till elitserien. Var grabbarna nervösa?
– Ja, det kändes. Men det gick ju vägen och snart hoppas jag att vi får vara med och se till att klubben hänger kvar i elitserien, säger Simon Bertilsson."
Matchtips > Sv: Omgång 39 + en match från omgång 36
HV 71-Skellefteå 4-2
Luleå-Linköping 2-3
Modo-Södertälje 4-3
Frölunda-Mora 5-1
Brynäs-Timrå 5-2
Djurgården-Färjestad 4-3
Frölunda-Modo 3-3
Luleå-Linköping 2-3
Modo-Södertälje 4-3
Frölunda-Mora 5-1
Brynäs-Timrå 5-2
Djurgården-Färjestad 4-3
Frölunda-Modo 3-3
Brynäs IF > Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 4/12-07
rackham: Du får ju givetvis tro vad du vill och jag skrev bara vad en kompis till mig hörde. Jag har då ingen anledning att tro att han sitter och ljuger.
Brynäs IF > Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 4/12-07
Enligt en bekant till mig som råkade höra en från Brynäs styrelse prata med en annan är det Dackell, Sjödin och Molin som tar ut laget och Östblom som lägger upp taktiken. Han hörde dom även prata om nya tränare och enligt honom så är det Bäckman och Fleming som Brynäs jagar som ny tränare.
Brynäs IF > Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
70 Rodrigues: Det är Brynäs. Allt är möjligt...
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Ett mål (1-1) och sedan faller allt ihop. Vi var verkligen inte bra idag och något måste ske. Vinsten mot Timrå präglades av extrem tur och idag såg vi verkligen hur dåliga Brynäs är i sina sämsta stunder. Det får bara inte fortsätta på det här viset. Agera NU!
Brynäs IF > Sv: Laget mot djurgården?
I sex matcher har man nu hoppats på att spelet ska förbättra sig. Men inte fan blir det bättre, fy fan!
Föregående · 30 · Nästa
"Lee Goren: Ett optionsår. Reglerna för artistkontrakt (sex månader) är på väg att ändras. Vi har inte råd att ge samma lön som med 15-procentig skatt. Osäkert kort."