Historik
Föregående · 34 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
319 minuter och 21 sekunder utan att ha släppt in ett mål i spel fem mot fem måsta ju vara ett rekord.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
SKÖNT! Nu ska man vila ut hela helgen efter denna nerviga lördag.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
Skönt med en paus nu. Vi tappade allt efter Mora reducering. Hoppas Boork säger ett par väl valda ord i paus nu.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
Sämsta straffen på år och dar. Hoppas vi vaknar till lite och förvaltar dom chanser vi skapar, annars blir det nog ingen rolig kväll.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
Kikade lite på våra senaste matcher och kom fram till att vi är grymma i spel fem mot fem. Vi har inte släppt in ett enda mål i spel fem mot fem sedan matchen mot Linköping den 2:a Januari. Vi släppte då in ett mål (3-5) vid 40.39.
Det betyder att vi har i över fyra matcher inte släppt in ett enda mål i spel fem mot fem.
Luleå HF (b) 2-1 (1 insläppt i Boxplay)
Malmö Redhawks (h) 3-0 (Noll insläppta)
MoDo Hockey (b) 4-3 (3 insläppta i boxplay)
Skellefteå AIK (h) 6-0 (Noll insläppta)
Totalt har vi inte släppt in ett enda mål i spel fem mot fem i 259 minuter och 21 sekunder. Vi har även inte släppt in ett enda mål i Läkerol Arena på 139 minuter och 21 sekunder.
Imponerande.
Det betyder att vi har i över fyra matcher inte släppt in ett enda mål i spel fem mot fem.
Luleå HF (b) 2-1 (1 insläppt i Boxplay)
Malmö Redhawks (h) 3-0 (Noll insläppta)
MoDo Hockey (b) 4-3 (3 insläppta i boxplay)
Skellefteå AIK (h) 6-0 (Noll insläppta)
Totalt har vi inte släppt in ett enda mål i spel fem mot fem i 259 minuter och 21 sekunder. Vi har även inte släppt in ett enda mål i Läkerol Arena på 139 minuter och 21 sekunder.
Imponerande.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Mora 070113
Känner mig positiv men jag räknar inte med någon övertygande vinst. Vi har ju haft lite svårt mot Mora men jag hoppas att grabbarna vill ha revansch för senaste matchen hemma mot Mora.
Vi vinner med 4-3. Sedan har vi rätt så fin statistik på dom sju senaste.
Brynäs IF 7 6 0 1 25:12 +13 18p
Vi vinner med 4-3. Sedan har vi rätt så fin statistik på dom sju senaste.
Brynäs IF 7 6 0 1 25:12 +13 18p
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bissett19: 0+6 och +2 är helt okej i ett lag som Frölunda. Där endast sju spelare har +1 eller bättre.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Skellefteå 11/1
Trevlig match. Vad gjorde Wernblom på slutet? Några glada pöjkar beslutade sig för att gå mitt framför mig just då.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Väldigt fin tabell.
1. HV 71 38 19 9 10 2 125-106 68
2. Färjestad 38 17 11 10 3 127-104 65
3. Modo 38 18 7 13 2 112-93 63
4. Brynäs 37 14 14 9 4 106-96 60
5. Linköping 37 16 9 12 2 108-95 59
6. Timrå 37 17 6 14 2 96-99 59
7. Luleå 37 13 7 17 2 109-109 48
8. Frölunda 37 13 7 17 1 100-107 47
---------------------------------------------------
9. Skellefteå AIK 35 11 10 14 4 90-103 47
10. Djurgården 37 11 10 16 3 97-102 46
---------------------------------------------------
11. Mora 36 13 5 18 0 96-115 44
12. Malmö 37 7 11 19 0 74-111 32
1. HV 71 38 19 9 10 2 125-106 68
2. Färjestad 38 17 11 10 3 127-104 65
3. Modo 38 18 7 13 2 112-93 63
4. Brynäs 37 14 14 9 4 106-96 60
5. Linköping 37 16 9 12 2 108-95 59
6. Timrå 37 17 6 14 2 96-99 59
7. Luleå 37 13 7 17 2 109-109 48
8. Frölunda 37 13 7 17 1 100-107 47
---------------------------------------------------
9. Skellefteå AIK 35 11 10 14 4 90-103 47
10. Djurgården 37 11 10 16 3 97-102 46
---------------------------------------------------
11. Mora 36 13 5 18 0 96-115 44
12. Malmö 37 7 11 19 0 74-111 32
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Gusten: Ja, självklar utvisning...
Annars var det rätt så fina mål från Brynäs. Härlig räddning av Johansson också.
Annars var det rätt så fina mål från Brynäs. Härlig räddning av Johansson också.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 8/1-07
Falken: Råkade posta i fel gästbok.
Tack för en som det verkar bra och spännande match.
Tack för en som det verkar bra och spännande match.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 8/1-07
Nu blir det hockeykväll. Hoppas man får se ett par fina bilder från norr.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Vi har även tre raka vinster på bortaplan nu också, mot kanske några av seriens svåraste lag också.
MoDo Hockey (b) Vinst 4-3
Luleå HF (b) Vinst 2-1
Timrå IK (b) Vinst 3-2
MoDo Hockey (b) Vinst 4-3
Luleå HF (b) Vinst 2-1
Timrå IK (b) Vinst 3-2
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Så jävla skönt! Underbar lagmoral! Tre raka vinster nu och fem vinster på dom sex senaste. Det pekar uppåt!
Nu är vi även fyra i serien.
Nu är vi även fyra i serien.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! Månsson va?
In med fyra backar och två målvakter nu!
In med fyra backar och två målvakter nu!
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Det vore väldigt skönt om vi kunde få in 4-2. Då kan man andas ut ett tag i alla fall.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
sylf: Ja, men på något sätt gjorde dom det ihop. Larsson kanske skrek något fint på bänken.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Vi får se upp med Larsson och Solskjaer i den tredje perioden.
Viktigt att ha en ledning med oss in i den tredje perioden. Nu håller vi åt och tar inga utvisningar så ska nog det här gå bra.
Viktigt att ha en ledning med oss in i den tredje perioden. Nu håller vi åt och tar inga utvisningar så ska nog det här gå bra.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Men jävla *****!! Man kan se en klar trend. Efter varje mål får vi minst en utvisning mot oss.
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Så jävla tråkigt med alla dessa utvisningar. När det verkar som om vi har tryck och chans att gå ifrån lite tar vi/får vi en utvisning. Håll tätt!
Brynäs IF > Sv: Modo-Brynäs IF
Spets skjuter i ribban. Synd att det inte blev 3-1, hade varit väldigt skönt...
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
AD: Frölunda har egentligen tur. Dom ska vara glada att dom flesta av lagen nere vid strecken går rätt så dåligt, förutom Djurgården och Mora då som tagit en del poäng. Annars hade man nog fått det väldigt tufft.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jaha, råkade man givetvis felposta först då. Aja, här kommer den riktiga.
Roligt att se att vi har gått bra på slutet och vi har ju endast tappat poäng mot seriens just nu formstarkaste lag. Vi drar även ifrån lagen som jagar oss underifrån, vilket är väldigt bra.
Formtoppen över dom fem senaste.
1. Linköpings HC 5 4 1 0 22:9 +13 13p
2. Brynäs IF 5 4 0 1 15:9 +6 12p
3. Djurgårdens IF 5 3 1 1 12:8 +5 11p
4. Mora IK 5 3 0 2 17:18 -1 9p
5. Färjestads BK 5 2 2 1 18:15 +3 8p
6. HV71 5 2 2 1 14:14 +0 8p
7. Timrå IK 5 2 1 2 14:14 +0 7p
8. MoDo Hockey 5 2 0 3 11:13 -2 6p
-------------------------------
9. Skellefteå AIK 5 0 3 2 11:13 -2 5p
10. Frölunda HC 5 1 1 4 12:17 -5 4p
-------------------------------
11. Malmö Redhawks 5 1 1 3 8:14 -6 4p
12. Luleå HF 5 1 0 4 13:16 -3 3p
Roligt att se att vi har gått bra på slutet och vi har ju endast tappat poäng mot seriens just nu formstarkaste lag. Vi drar även ifrån lagen som jagar oss underifrån, vilket är väldigt bra.
Formtoppen över dom fem senaste.
1. Linköpings HC 5 4 1 0 22:9 +13 13p
2. Brynäs IF 5 4 0 1 15:9 +6 12p
3. Djurgårdens IF 5 3 1 1 12:8 +5 11p
4. Mora IK 5 3 0 2 17:18 -1 9p
5. Färjestads BK 5 2 2 1 18:15 +3 8p
6. HV71 5 2 2 1 14:14 +0 8p
7. Timrå IK 5 2 1 2 14:14 +0 7p
8. MoDo Hockey 5 2 0 3 11:13 -2 6p
-------------------------------
9. Skellefteå AIK 5 0 3 2 11:13 -2 5p
10. Frölunda HC 5 1 1 4 12:17 -5 4p
-------------------------------
11. Malmö Redhawks 5 1 1 3 8:14 -6 4p
12. Luleå HF 5 1 0 4 13:16 -3 3p
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Jo, visst har väl Malmö ryckt upp sig. Men man består väl fortfarande till största del av överbetalda föredettingar förutom ett par undantag som exempelvis Söderberg.
Varför jag kallade dom för absolut sämsta laget i Elitserien är för att dom i mitt tycke helt enkelt inte håller måttet. Djugården, Mora, Skellefteå, Frölunda som ligger just ovanför Malmö är i mitt tycke betydligt bättre lag än just Malmö.
Allt som allt är att jag kräver en vinst imorgon. Inga men.
Varför jag kallade dom för absolut sämsta laget i Elitserien är för att dom i mitt tycke helt enkelt inte håller måttet. Djugården, Mora, Skellefteå, Frölunda som ligger just ovanför Malmö är i mitt tycke betydligt bättre lag än just Malmö.
Allt som allt är att jag kräver en vinst imorgon. Inga men.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Så du menar att sju vinster, 74 gjorda mål, 108 insläppta, -34 i målskillnad inte rättfärdigar att Malmö med lätthet kan anses som seriens sämsta lag?
Sen kan ju givetvis Malmö slå lag då och då.
Sen kan ju givetvis Malmö slå lag då och då.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det bara måste bli tre poäng imorgon. Vi möter seriens absolut sämsta lag hemma i en arena som förmodligen kommer att full med folk. Korhonen är välkänd bland våra spelare och ledare och svagheterna lär vara vida kända i laget. Samtidigt verkar det som att Malmö endast har fem backar och det måste vi utnyttja. Full fart framåt!
Brynäs IF > Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Tabellen just nu. Tycker det ser väldigt bra ut. Vi har ju även 1 mindre match spelad än HV71, MoDo, LHC, DIF, TIK samt två mindre än än FBK.
1. HV71 36 19 8 9 121:100 +21 67p
2. MoDo 36 18 7 11 107:86 +19 63p
3. Färjestad 37 16 11 10 121:101 +20 62p
4. Linköping 36 15 9 12 104:94 +10 56p
5. Timrå 36 16 6 14 93:97 -4 56p
6. Brynäs 35 12 14 9 99:93 +6 54p
7. Luleå 35 13 6 16 105:102 +3 47p
8. Skellefteå 34 11 9 14 87:101 -14 45p
-------------------------------------------------
9. Djurgården 36 11 9 16 94:100 +6 44p
10. Frölunda 35 12 6 17 95:102 -7 43p
-------------------------------------------------
11. Mora 34 13 4 17 90:106 -16 43p
12. Malmö 35 7 11 17 74:108 -34 32p
1. HV71 36 19 8 9 121:100 +21 67p
2. MoDo 36 18 7 11 107:86 +19 63p
3. Färjestad 37 16 11 10 121:101 +20 62p
4. Linköping 36 15 9 12 104:94 +10 56p
5. Timrå 36 16 6 14 93:97 -4 56p
6. Brynäs 35 12 14 9 99:93 +6 54p
7. Luleå 35 13 6 16 105:102 +3 47p
8. Skellefteå 34 11 9 14 87:101 -14 45p
-------------------------------------------------
9. Djurgården 36 11 9 16 94:100 +6 44p
10. Frölunda 35 12 6 17 95:102 -7 43p
-------------------------------------------------
11. Mora 34 13 4 17 90:106 -16 43p
12. Malmö 35 7 11 17 74:108 -34 32p
Brynäs IF > Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Fan va skönt! Väldigt starkt att vinna över Luleå i Coop trots alla utvisningar vi hade mot oss.
Föregående · 34 · Nästa