Historik
Föregående · 39 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Jag kan inte ens logga in då det står att min konto har spärrats. :/
Brynäs IF > Sv: Läkerol Arena
På Aftonbladet.se står det att Brynäs kommer att gå på is i veckan i Läkerol Arena. Stämmer det eller är det som det brukar vara med kvällspressen?
Brynäs IF > Sv: Läkerol Arena
Underbart att se arenan. Men det verkar ju som att det återstår en hel del arbeten innan den är klar. Lite ofattbart att man ska spela hockey där om lite mer än två veckor.
Brynäs IF > Sv: SCA Cupen
Bissett19: Jo, det är det viktiga. Att få spelet att fungera är givetvist prioritet nummer ett på försäsong då det hela handlar om att bygga upp ett spel inför säsongen då det verkligen gäller. Dock är det allt för många som säger att bara för man vinner ett par matcher så åker man ner i kvalserien. Vet inte hur många gånger personer har sagt följande:
- Ja, men se på Leksand förra säsongen...
Uttjatat så det är sjukt.
- Ja, men se på Leksand förra säsongen...
Uttjatat så det är sjukt.
Brynäs IF > Sv: SCA Cupen
Måste säga att jag tycker det här snacket om att vinna för mycket på försäsongen verkligen börjar bli uttjatat nu. Herregud, alla använder det när något lag tar en seger eller två, speciellt om den är stor. Egentligen tycker jag hela resonemanget är fel. Det finns ju lag (speciellet dom fyra bästa) som vinner mycket på försäsongen och bibehåller det in i säsongen. Det är ju en slags balans. Vinner man för mycket är det säkert lätt att få övertro, men samtidigt måste man ha distans och tänka på att det är försäsong och då många lag testar nya spelare och spelsystem. Förlorar man däremot får man se sina brister och kan slipa på dom.
Om jag skulle välja skulle jag vilja att man förlorade ett par matcher för att bli varse om sina brister men sedan vinna resten och spruta in mål och hålla tätt bakåt. Det jag tycker är det mest oroande som kan drabba en under försäsongen är att målskyttet inte kommer igång, Det är extremt viktigt och inte lätt att råda bot på, det går ju inte bara att trycka på en knapp och sedan funkar maskineriet perfekt. Vinna är aldrig fel och man ska hela tiden gå för vinst.
Om jag skulle välja skulle jag vilja att man förlorade ett par matcher för att bli varse om sina brister men sedan vinna resten och spruta in mål och hålla tätt bakåt. Det jag tycker är det mest oroande som kan drabba en under försäsongen är att målskyttet inte kommer igång, Det är extremt viktigt och inte lätt att råda bot på, det går ju inte bara att trycka på en knapp och sedan funkar maskineriet perfekt. Vinna är aldrig fel och man ska hela tiden gå för vinst.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fundamentals: Okej. Clubsport syftade i alla fall på dagens match.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hemskt fult. Var ju typ samma sak mot Tjeckien igår också. Blä :(
Brynäs IF > Sv: SCA Cupen
Måste säga att vi har en oerhört bred trupp. 22 spelare har just nu gjort minst en poäng under försäsongen. Vilket är väldigt mycket. Endast fem av dom har gjort 1 poäng, alltså har 17 spelare gjort 2 poäng eller mer. Vi har även fem spelare som har gjort fem eller mer i poäng.
Dom som överraskar är ju helt klart Sebastian Karlsson som har kommit igång på slutet, han har just nu gjort 5 poäng (1+4), Daniel Hermansson (3+2) och så Henrik Malmström som leder den interna poängligan med 6 poäng (3+3).
Dom som överraskar är ju helt klart Sebastian Karlsson som har kommit igång på slutet, han har just nu gjort 5 poäng (1+4), Daniel Hermansson (3+2) och så Henrik Malmström som leder den interna poängligan med 6 poäng (3+3).
Brynäs IF > Sv: SCA Cupen
Återigen dags för poänligan under försäsongen. Se nedan.
1. Mikael Lind
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 3 | Poäng: 5 | Poängsnitt: 1,25pm |
2. Nicholas Angell
Matcher: 7 | Mål: 3 | Assist: 1 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |
3. Daniel Johansson
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
4. Jiri Bicek
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
5. Nicklas Bäckström
Matcher: 5 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,80pm |
6. Mads Hansen
Matcher: 8 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,50pm |
7. Andreas Dackell
Matcher: 4 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
8. Sebastian Karlsson
Matcher: 7 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |
9. Peter Nolander
Matcher: 6 | Mål: 3 | Assist: 0 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |
10. Daniel Hermansson
Matcher: 6 | Mål: 1 | Assist: 2 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |
Intressant är att vi har fyra spelare som producerar (i snitt) minst en poäng. Dessa fyra är Bicek, Lind, Dackell och Johansson. Annars är det roligt att se att vi har backar som producerar i form av Nolander, Johansson och Angell.
1. Mikael Lind
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 3 | Poäng: 5 | Poängsnitt: 1,25pm |
2. Nicholas Angell
Matcher: 7 | Mål: 3 | Assist: 1 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |
3. Daniel Johansson
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
4. Jiri Bicek
Matcher: 4 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
5. Nicklas Bäckström
Matcher: 5 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,80pm |
6. Mads Hansen
Matcher: 8 | Mål: 2 | Assist: 2 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,50pm |
7. Andreas Dackell
Matcher: 4 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 1,00pm |
8. Sebastian Karlsson
Matcher: 7 | Mål: 1 | Assist: 3 | Poäng: 4 | Poängsnitt: 0,57pm |
9. Peter Nolander
Matcher: 6 | Mål: 3 | Assist: 0 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |
10. Daniel Hermansson
Matcher: 6 | Mål: 1 | Assist: 2 | Poäng: 3 | Poängsnitt: 0,50pm |
Intressant är att vi har fyra spelare som producerar (i snitt) minst en poäng. Dessa fyra är Bicek, Lind, Dackell och Johansson. Annars är det roligt att se att vi har backar som producerar i form av Nolander, Johansson och Angell.
Föregående · 39 · Nästa