Historik
Föregående · 69 · NästaSå vart det klar att Honken fortsätter i Brynäs.
Se text från Kebs sida:
Pressinformation från Brynäs IF, måndagkväll:
Johan "Honken" Holmqvist förlänger med Brynäs...!
Ännu en mycket viktig pusselbit läggs nu på plats inför nästa säsong, när föreningens landslagsmålvakt Johan "Honken" Holmqvist förlänger sitt kontrakt med Brynäs.
Kontraktet gäller för 1 år, d.v.s. säsongen 2005/2006.
Brynäs nye tränare Leif Boork är mycket nöjd med att Honken fortsätter i laget. Han betonar hur viktig målvakten är för laget och dess prestation.
- Att få behålla en landslagsmålvakt känns naturligtvis oerhört skönt. säger Leif Boork avslutningsvis.
Länk: www.gd.se/brynas/
Makkan: Ja, hoppas verkligen det blir ett postivit besked. Oerhört viktigt.
Så här säger Sundlöv:
– Vi ligger i förhandlingar med Mikael Lind och Henrik Malmström. Kommer vi överens med dom så ser det bra ut, då ska vi nog bara ha in en forward till, säger Sundlöv.
Va? Ska vi bara ha 11 forwards. Vi ska väl minst ha fyra kedjor med några extra spelare som får hoppa in om/när någon går sönder eller spelar dåligt. Vi måste ha en bred trupp, det måste ju dom förstå efter alla år i dom nedre regionerna av ES.
Jag citerar:
- Jag söker senaste information om den nya hallen och hittar "Läkerol Arena". Ett passande namn, gångbart också internationellt.
Beslut tas på måndag, med någon inlindad reservation. Fullmäktige säger ja, med vilkoret att Brynäs inom kort tid presenterar en namnsponsor. Det kan ta några veckor, för att Leaf skall hitta det perfekta arrangemanget. Men i praktiken är det klart.
Jag hör dessutom att det inte bara handlar om "Läkerol Arena", det finns mer än så i en uppgörelse mellan Brynäs och Leaf.
Och när jag ringer runt nämns alltid Ove Anosen, tidigare i Leaf och nu frilansande konsult med ovärderliga kontakter. Han syr ihop den nya arenan ihop med Brynäs ordförande Ander Hedin. Slutcitat.
Mycket, mycket, mycket intressant.
Åter är det en som nämner en satsning på truppen (som även Jonsson och Molin gjort):
Att Brynäs har gjort ett bra intryck märks dock.
- Absolut. Här skulle vi säkert trivas riktigt bra. Den satsning som görs nu med ny arena och lagbygge känns också väldigt intressant.
Se länk för hela artikeln.
Så här säger Sundqvist själv:
- Jag velar lite från dag till dag och det är svårt att rangordna Brynäs och Luleå, säger Sundqvist till Norra Västerbotten
Namn: Jörgen Sundqvist
Skjuter: Vänster
Född: 820924
Vikt: 76kg
Längd: 182cm
Position: Back
Har spelat några landskamper i som du säger, U18 och U20.
- Wayne Fleming åker idag hem till Kanada. Han har dock inte lämnat något besked om han vill skriva på det treårskontrakt han har blivit erbjuden utan säger att han vill prata med sin fru och sin förre arbetsgivare Philadelphia och sedan fatta ett beslut. Sundlöv säger dock att man inte kan vänta för länge.
- Om nu inte Fleming skulle stanna så har man tre andra alternativ, varav minst ett ska vara ett utländskt namn. Inga namn är kända.
- Tomas Jonsson är erbjuden ett kontrakt som assisterande tränare, vare sig det blir med Fleming eller någon annan. Tomas säger i dagens tidning att det antingen blir Falu IF eller Brynäs IF, några andra alternativ finns ej.
- Antti Jokela blir inte erbjuden något nytt kontrakt och får därmed lämna Brynäs IF. Föga överraskande.
- Micke Sundlöv har lagt fram ett kontraktsförslag till "Honken". Sundlöv hoppas på ett svar snarast.
- För er som nu missat det så har Brynäs gjort klart med sitt andra nyförvärv. Mattias Månsson, 23, från Bofors har skrivit ett kontrakt som löper över ett år med klubben.
Någon som snappat upp vilka tre namn det kan röra sig om på tränar fronten?
Föregående · 69 · Nästa