Bad_Brett

14256 inlägg · 19343 besökare

Historik

· 242 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bragd-Birger:

När vi diskuterade integrationspolitik var det faktiskt relevant med politisk hemvist. I övriga fall får jag be om ursäkt. Sedan har jag aldrig hävdat att jag är perfekt och aldrig gör fadäser, för det gör jag. Framförallt kan jag ha kort stubin ibland. Om jag har sårat dig med någon av mina kommentarer så är jag såklart jätteledsen över det, för det är aldrig acceptabelt.

Det är jättebra att du tar upp detta, för det är när man blir påmind av andra om sina brister som man verkligen kan rannsaka sig själv och jobba på att bli en bättre människa. För precis som du tar upp, har jag inte alltid levt som jag har lärt och det är jag ledsen över. Jag antar att det i regel är lättare att upptäcka brister hos andra än hos sig själv.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Att du inte skäms som du beter dig.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Nu är det tydligen mina föräldrars bankkonto som är på tapeten, samt att du brukar sitta hemma bakom skärmen och skratta åt mina inlägg. Man behöver inte direkt vara professor i retorik för att ifrågasätta det tillvägagångssättet.

För övrigt börjar det där bli lite tröttsamt med alla människor som skall komma springades med sina psykologiböcker så fort jag tycker annorlunda. Ungefär som den gången jag fick reda på att det var händelser i min barndom som var förklaringen till varför jag inte trodde att det var växthuseffektens fel att vi hade så lite snö...

Jag måste ju vara en bortskämd snorunge som har fått allt jag har pekat på. Eller så fick jag aldrig någon uppmärksamhet som liten och lider därför av extrema hävdelsebehov. Eller också är det så enkelt att jag ser saker på mitt sätt och inte reflekterar så mycket över vad andra menar att jag ska tycka?

Att komma med personagrepp där man för in diskussionen på meningsmotståndarens intelligens, familjesituation eller dylikt, är alltid ett lågvattenmärke. I stridens hetta är det lätt hänt att man säger någonting dumt, men att inte kunna ge sig utan istället fortsätta att komma med gliringar, är givetvis helt förkastligt.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Personangrepp och smädelser brukas i regel då de sakliga argumenten tryter. Istället tar man den sista utvägen och försöker dra ner trovärdigheten hos sina meningsmotståndare genom att komma med förolämpningar. Det kan handla om allt mellan intelligens till utseende och klädsel. Denna metod rekommenderas i allmänhet inte av större retoriker.

Givetvis skulle jag kunna ägna min lediga tid åt att sitta och klippa ihop en film med alla indianare Pöck har gjort, men anser att min tid är något mer värdefull än så; Framförallt med tanke på vilken nivå du har valt placera diskussionen på. Du får helt enkelt respektera att jag tycker att Pöck slarvar i defensiven.

Sedan har ju Lehtivouri städat en del också...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Uppenbarligen finns det ett intresse av min intelligens eftersom du började diskutera den. Nu är det tydligen bortglömt, utan nu skall istället min fånighet diskuteras. Själv fokuserar jag på ishockeyn.

Lite av poängen med ett diskussionsforum är att individer skall kunna samlas och ge sin personliga syn på saker å ting. Men uppenbarligen tycker du att det är på sin plats att börja bete dig illa och ägna dig åt mobbning när andra inte delar din uppfattning. Det tycker jag är väldigt tråkigt. Jag förespråkar en annan typ av retorik. 


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Smokey:

Tre poäng till Timrå hade varit mumma. Då är vi garanterat tre poäng ner till nedflyttning när vi går in i juluppehållet.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Försöker du bli MoDo-bokens svar på Bragd-Birger med dina barnsliga personangrepp? Om du vill diskutera min IQ kan du skicka PM, så kan jag ge en liten sammanfattning av mina resultat på sådana tester.

De flesta med hyfsade ishockeykunskaper klarar nog av att se att Pöck ofta spelar med otroligt små marginaler och är den back i laget som har svarat för i särklass flest indianare. Samt att hans uppåkningar drar ner tempot i spelet något enormt i matcherna.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

När jag ser hur Pöck agerar vid 2-3-målet är det helt ofattbart hur han kan ha +7 inför matchen.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Gusse:

Där har du anledningen till varför jag inte är överdrivet förtjust i Pöck.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

...Vilket i och för sig säger mer om hur få skickliga offensiva backar det finns i Elitserien. 14 poäng på 30 matcher är inte överdrivet imponerande.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Pöck. Stundtals är han otroligt bra, men han är också den i laget som slarvar mest och han drar ner tempot med alla sina uppåkningar. Jag kan dock inte bortse ifrån att han har +7, vilket är bäst att MoDos backar, så uppenbarligen gör han ett bra jobb i det tysta även defensivt.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Berka:

MoDo har sett trötta ut på slutet. Jag undrar hur det är med konditionen egentligen. Blir nog bra med ett uppehåll nu.


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

hubbenorlen:

Växjö måste väl ändå vara en enkel nöt att knäcka för supertaktikern Perra?


MoDo Hockey > Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Skröder är ett mysterium. Han började säsongen mediokert, men blev sakta bättre och bättre. På senare tid har han växt till en riktig gigant och var lagets bäste forward under flera matcher.

Men i de två senaste matcherna har han varit fullständigt oduglig. Passar fel konstant, missar pucken och grejer. Hur kan det svänga så fort?


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Kattgubben:

Ja, det gör ont att få korsbandet avslitet.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Berka:

Intressant hemmaspel. De slår ifrån sig pucken så fort de får den. Svårt att göra mål då.

Forsberg övertygad dock.

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12

superfalle:

Jag har också spelat på Växjö, så ni kanske har en chans.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

mikenomad:

Ja. Allt annat än Växjö-seger vore en skräll.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Ambroo:

Nu är ju poängen med ett diskussionsforum att människor med olika åsikter skall kunna diskutera saker med varandra. Det känns ju en smula barnsligt att du vill plocka bort alla andra lag härifrån på grund av att ni känner er underlägsna i retorik och argumentationsteknik.

Att inlägg som "större skithöger till supportrar finns inte" får 12 plus är ett skrämmande exempel på den rådande attityden här. Uppenbarligen är det åtminstone 12 skribenter här inne som generaliserar och drar alla över en kam. Sport skall förbödra, inte skapa klyftor, men tyvärr tycks ni vilja ha krig istället.

Men om ni är trötta på andra infallsvinklar, kan jag skriva på ert sätt istället:

Jag HATAR MooDoo och alla derad MoDoloida anhängare. De luktar tonfisk och bajs. Och spelar banjo, som den efterblivna snubben i "Den Sista Färden". De luktar gammal nerkissad hiss också. Och äter lera och hårmousse till frukost. Och torkar sig i stjärten med servetter som de sedan återanvänder. Och alla manliga MoDoloiters flickvänner (om de nu har några) är 150-kilosklumpar med håriga armhålor och som luktar smörsyra ur käften.
HATA HATA HATA MODO!


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Gustafsson:

Tusen tack! Helt underbart att se!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Dream Team:

Du fick som du ville! Grattis!


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Zource:

Fy tusan vad skönt! Vilka straffskyttar vi har nu. Dicken fick inte ens lägga!


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10
NuMo:

Passningsspelet är ju så dåligt att man skäms. Hade vi inte mött lag i så dålig form hade vi förlorat med 4-5 mål.

MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

supertr?tt:

Otroligt vad kassa vi är. Alla spelar som juniorer helt plötsligt. Hur kan det ske en sådan radikal försämring på bara några matcher?


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Gusse:

Vi ser trötta ut. Det här uppehållet känns inte så tokigt trots allt.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Blizzard:

Klart vi är betydelsefulla. Vi är Sveriges viktigaste hockeylag! MoDo berör, det vet alla.


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Nieminen:

Usch, vad onödigt detta känns.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

superfalle:

Vilka håller ni på i Växjö-MoDo? Växjö känns ju som ett lag Timrå vill ha bakom sig, fast samtidigt är det väl härligt om MoDo tappar poäng?


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Wayne Gresky:

Riktigt onödigt att släppa in mål där. Men nu finns det ingen risk att de slappnar av i tredje åtminstone.


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Nieminen:

Suveränt byte av fjärdekedjan, precis så ska de spela. Kul att det gav utdelning också!


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Gustafsson:

Jag får gåshud av Welch tackling. Kommer förmodligen bli mitt bästa minne från den här säsongen. Kan du fixa upp den på YouTube?


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

NikkiNine:

Timrå slog ju Skellefteå så de verkar ju inte vara superheta för tillfället. Men framförallt är det en fråga om vilken press man lägger på Forsbergs axlar. Poäng mot Växjö är ett måste, poäng mot Skellefteå är en bonus.


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

J F K:

Ja. Jag förstår inte det här beslutet. AIK ser ut att ta tre poäng ikväll och Växjö är en av våra stora kunkurrenter. Samtidigt har Tellqvist spelat otroligt bra på slutet. Varför kastar man in en junior i en så viktig match? Det hade väl varit betydligt lämpligare att matcha honom mot ett omotiverat Skellefteå i morgon.

EDIT: Som Poffa skriver så står Tellan enligt swehockey.se. Hoppas att det stämmer då.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

NikkiNine:

Varför känns det som att Samuelsson konsekvent gör tvärtemot vad jag tycker?

Jag hoppas för allas skull att det är JAG som har bristande kunskaper och dålig fingertoppskänsla...


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Paddan:

Visserligen är alla poäng lika viktiga och ser man till tabellen kommer det bli en hård strid med AIK och Växjö, men jag inte låta bli känna mig lite smått optimisitisk, vilket är trevligt för ovanlighetens skull.

Vi har sett tidigare hur nykomlingar, till exempel Rögle, har inlett säsongen på ett makalöst vis, för att sedan tappa precis allt.

Sedan är jag inte alls så säker på att Linköping kommer komma ångades som alla tror. Det är väldigt svårt att ta sig ur den här typen av svackor, det har både Frölunda och MoDo fått erfara.

Djurgården har ett bra lag på pappret, men är enligt mig helt felkomponerat. För många offensivt lagda backar och få spelskickliga forwards.

AIK har ju egentligen ingenting förutom Fasth och givetvis skall MoDo hålla dem bakom sig.

MoDo, å andra sidan, blir bara bättre och bättre. Jag skulle fortfarande gärna se en riktigt bra back, men i övrigt känns det som att vi kommer reda ut det här. Det finns en liten chans att knipa den sista slutspelsplatsen.


MoDo Hockey > Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

J F K:

Nej, jag håller med. Ärligt talat förstår jag inte hur Ulf tänkte när han matchade K-Fop, Hari och Hedman i fjärdekedjan. Tanken med en fjärdekedja är ju att den ska kunna bidra med energi och spela 0-0 och då är det väldigt märkligt att stoppa in de svagaste defensiva korten i den.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

Jag ger fem plus istället:


Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Dream Team:

Jag var ju givetvis tvugen att kolla upp det hela och måste ge dig cred, för det stämmer faktiskt.

I sökandet hittade jag emellertid en annan kommentar som idag framstår som lite smårolig:

Olle: Ja, Vampolas attityd känns såklart rolig att höra om. Det är såna spelare som mycket väl kan göra skillnad mellan spel i kvalserien eller matcher i SM-slutspelet. Hoppas några fler i laget tar rygg bara.
Dream Team Kommentera    2011-08-06 16:30

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

diffe:

Det är lite gulligt. Ni vinner några matcher mot omotiverade topplag och börjar helt plötsligt på slutspel.

Hur man än vrider och vänder på det är dock Timrå seriens i särklass sämsta lag, åtminstone på pappret och allt annat än sistaplatsen vore en enorm skräll. Givetvis ska Skellefteå slå dem sju dagar i veckan, precis som att Svergie ska slå Vitryssland sju dagar i veckan. Det finns en potentiell räddningsplanka i AIK och Växjö, men det känns väldigt osannolikt.

Detta är inget försök att provocera, utan tvärtom är jag livrädd för att Timrå skulle åka ut. Rivaliteten mellan MoDo och Timrå är ett viktigt inslag i Elitserien. Därför håller jag tummarna för att Timrå reder ut detta.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Jag förstår dina resonemang och kan hålla med om att det är dumt att spräcka förstalinan så länge den spelar så pass bra som den gör. Däremot tror jag fortfarande att kemin i det långa loppet skulle bli bättre av Axelsson på Danielssons plats. Nåväl, det är ett ganska angenämt problem.

Det finns väl egentligen en punkt jag inte håller med dig på och det är Anderssons offensiva potential. Han är utrustad med ett riktigt bra skott som han använder alldeles för sällan. Dessutom behöver Schremp och Hari någon som städer efter dem och Madsen har varit katastrofal i defensiven i år, förmodligen sämst i laget tillsammans med Hedman och HS.


Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

hubbenorlen:

Han har ju en poäng. Ni har ju själva pepprat dynga Högström, Halonen och Pikkarainen, för att nämna några. Bremberg och Fleury var inte önskvära i sina tidigare klubbar. Linköping ville inte behålla Murley. Frölunda vill inte behålla Røymark. Hedman och P3 var inte önskvärda i MoDo. Spillverke är faktiskt en ganska träffsäker beskrivning av dagens Timrå.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

lawless:

Nej, Ritola och Axelsson skall båda ha mycket puck. Det är perfekt med en grovjobbare där, även om jag hellre hade sett någon med med lite bättre målsinne och fysik.

Skulle jag få formera fritt skulle det se ut såhär:

Skröder - Sundström - Axelsson

Svensson - Ritola - Danielsson

Andersson - Schremp -  Hari

Madsen - K-Fop - Hedman


Nu lär det ju aldrig hända att man särar på förstakedjan, men jag är övertygad om att Axelsson skulle kunna uträtta underverk där i och med de extra ytor han skulle få. Danielsson är lite mer "tuta-och-kör" och skulle säkerligen producera bra med Ritola också.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

NuMo:

Anledningen till att det inte var några motståndare på returerna berodde i regel på att han nästan inte släppte några returer. De senaste matcherna har han varit otroligt positionssäker och knipit puckar i famnen även då han har varit rejält skymd.

Tellan har aldrig varit någon favorit, men det var länge sedan jag såg honom spela så stabilt.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Ja, sorry. Forsberg mot Skellefteå. Det känns som att det är mindre press på honom i den matchen också.


Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08

Kerstin_k:

Happ... Då var det dags. Är det okej om jag tar lite salt på?

Och Timrå-jinxandet fungerade ju, nästan åtminstone.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Jag tycker att han ska stå Växjö borta. Det är den viktigaste matchen. Tar vi poäng mot Skellefteå är det en bonus.

Det finns någonting som känns otroligt positivt och det är att vi lyckas två poäng trots att vi spelar så uselt. Det är sådant som blir avgörande i slutändan.

Mycket beror på det att Tellqvist har gått från en okej målvakt till en riktig matchvinnare. Vore kul att få höra lite kommentarer från Masken.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

yngwie:

Där satt den! Otroligt skönt!


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

Gusse:

På något sätt måste man väl vara nöjd med detta, med tanke på hur matchen har sett ut. Ta bonuspoängen nu, så ligger vi nog på slutspel.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

Bad_Brett:

Meyer har varit så jävla kass.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

Sawchuk:

Varannan passning är galen. Bland det värsta jag har sett.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 111208

spud:


Kan de sluta med att lägga in plockpotatis mot Norrena utan att fullfölja? ALLA måste ju veta att han gillar att spela pucken.


· 242 ·