Bad_Brett

14374 inlägg · 19426 besökare

Historik

· 270 ·
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
NuMo:

Anders i intervju nu. Han är om möjligt ännu skönare än Svarten.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Sawchuk:

En mycket bra insats skulle jag vilja säga. Det såg stabilt ut i försvarszon och jag blev inte speciellt orolig förrän de reducerade.

Jag skulle vilja se Pikkarainen delta lite mer i spelet, i annars är jag ganska nöjd. Danielsson passar perfekt i en hårt arbetande tredjekedja, men jag skulle nog hellre se Häggström eller Blomqvist där. Hedman förstör mycket.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Vallin:

HAHAHA!!! Där satt den!

Anders Eriksson gör ett hästjobb i försvaret! När Tollefsen och Josefsson kommer tillbaka kommer MoDo att ha en grym backbesättning.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Bad_Brett:

Självklart att vi tappar det här också. Alltid samma sak.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
NuMo:

Men skit också.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Berka:

Jag ska fortsätta namedroppa spelare tror jag.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
NuMo:

Anders Eriksson gör sin överlägset bästa match hittills. Kul att se!

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
NordaBoy:

Ja, vad var det jag sa? :)

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Wayne Gresky:

Det som är tur är att Bartecko knappast kan gå poänglös ur matchen. Släkten är alltid värst.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Poffa:

Du ska se att Gustavsson kan trolla fram en kopia av det! ;)

Petter var ändå snäll som valde att inte visa en indianare som Anton slog i egen zon 10 sekunder tidigare...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Sawchuk:

Men trots detta står det oavgjort. Jag tror att sista perioden kommer att vinnas av den som orkast mest, vilket kommer att bli Luleå. Tyvärr blir det förlust med 3-1.

MoDo spelar stundtals bländande, men man tvekar för mycket i avgörande lägen. De vågar inte skjuta direkt utan tar emot pucken först och under tiden tiden hinner Luleå-spelarna fram med klubborna.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Wayne Gresky:

Ja, han nöjde sig inte med att lägga en rejäl indianare 20 sekunder tidigare.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Bad_Brett:

Usch vad det känns som att MoDo måste jobba hårt för varje mål man får.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Sawchuk:

Tänk om Bartecko hade fått in den i öppen kasse förut. Det känns som att MoDo har missat många poäng den här säsongen på sådana detaljer. Som när Påsen missade två skott mot öppen kasse mot AIK...

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
bisterfinnen:

Dags att bänka Hedman nu. Han har gjort 2-3 jättefadäser redan. In med Häggström istället.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Patrik Källstr:

Det ska bli intressant att se om MoDo kommer orka spela i detta höga tempo hela matchen. Många gånger under säsongen har det känts som att orken har tagit slut efter halva matchen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:

Brynäs tycks äntligen ha hittat ett recept till att hålla tätt bakåt:

00.00 GK in BIF 25. GREISS, Thomas
00.00 GK in FRÖ 40. HOLMQVIST, Johan
00.00 GK in BIF 1. SVEDBERG, Niklas

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Icing-Ove:

Fast det var nära att Anton Hedman höll på att klanta till allt. Han måste jobba på sitt spel i egen zon.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Patrik Källstr:

Väldigt hög fart i matchen hittills - för ovanlighetens skull.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan:

Jag tycker att hela Conny-affären är lite luddig. Har han fått sparken eller inte? I sådana fall, vad är det som gäller? Antingen två veckors betalning och sedan iväg på behandling, eller så får han söka en ny klubb - Som helst inte ska vara i Sverige...? Och allt detta meddelas i direktsändning.

En dag senare, presenteras han som nyförvärv hos Asplöven, en klubb som Örebro samarbetar med. Detta låter ju nästan mer som en utlåning.

Jag måste säga att Örebro har skött den här affären på ett väldigt konstigt sätt. Det är nästan som att de var så måna om att inte fläcka ner klubbens rykte, att de valde att gå ut stenhårt i pressen och tala om hur mycket avstånd de tar ifrån beteendet. Men på samma gång verkar de inte riktigt vilja riskera att Conny går till någon annan klubb och på ett sätt är det nästan som att de hoppas på att han ska välja att genomgå behandlingen och sedan återvända till Örebro.

Det skulle inte förvåna mig om han är tillbaka i Örebro när det är dags för kvalserien...

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
zigge:

Kedjorna ser mycket bra, bortsett från backparet Jonsson/Hållberg som jag tror kommer att få problem mot Luleås stenhårda forechecking.

Sedan kan man ju inte låta bli att skratta åt skadeeländet. Josefsson skulle väl vara helt spelklar nu och Tollefsen skulle ju vara tillbaka vid nyår? Och vad har hänt med Jo. Westin? Tragikomiskt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:

Hoppsan! Det låter spännande!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:

Vad händer den 20/2?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:

...Så gör Adler Mannheim en skaplig värvning idag då man värvar Steven Reinprecht. Undrar hur många Elitserieklubbar som var med och ryckte i honom?

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Berka:

Kollade ni inte finalen? I sådana fall missade ni något.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
65selander:

Jo, men precis som Mozart sade så är det svårt att hjälpa någon som inte inser var problemet är. Det hade inte spelat någon roll om han så hade varit nykterist, han hade fortfarande haft stora problem med attityden.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
65selander:

Det finns många människor som är rejält alkoholiserade men som ändå klarar att hålla det hemligt och sköta sitt jobb på ett bra sätt. Hans ständiga kommentarer i media (och på sin Facebook som är helt öppen för allmänheten) om "hur han ska skryta på krogen om sin slovenska ligatitel" och hur han ska "frossa kycklingvingar och bärs på Olles", har egentligen ingenting med alkoholproblem att göra. Det låter snarare som att han försöker leva ett rockstjärneliv, där dekadens nästan är någonting eftersträvansvärt.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Icing-Ove:

Ibland undrar jag om Conny försöker att leva myten om sig själv. Intrycket jag får är att han rent ut sagt tycker att det är coolt att hänga på krogen dagen före ishockeymatcher, dvs att det inte bara handlar om dålig självdiciplin, utan även om ren och skär barnslighet.

Samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur bra han egentligen hade kunnat bli. Om han vid 35 års ålder kan leka in poäng i Allsvenskan, efter att ha spelat i östterikiska ligan, tyska andra- och tredjeligan och danska ligan, vad hade han då kunnat åstadkomma om han hade tränat stenhårt redan i tonåren?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje SK - Modo Hockey 2011-01-04
bisterfinnen:

På något sätt känns det som att MoDo tror att man är mycket bättre än vad man egentligen är. Att den dåliga tabellplaceringen kan skyllas på otur och skador. Nu såg jag tack och lov inte matchen igår, men det är ju ändå helt ofattbart hur MoDo gång på gång kan förlora mot de allra sämsta lagen.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:

Japp, men där har du en spelare som lär hamna i NHL.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:

Jag tror att han är alldeles för klen och darrig i defensiven för att någon NHL-klubb skulle vilja ha honom. Däremot tror jag att han skulle kunna bli den högerskjutande powerplayback som MoDo har letat så länge efter.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:

Jag ser att min favorit Tim Heed har gjort 19 poäng på 19 matcher i Växjö Lakers, vilket innebär det överlägset högsta poängsnittet bland backar i Allsvenskan. Han väger fortfarande lite lätt och slarvar lite i defensiven, men jag hoppas ändå att MoDo håller ett litet öga på honom, för han har en grym speluppfattning och påminner en hel del om Magnus Johansson i hur han spelar Power Play.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Jag läste att Järnkrok inte vill lägga någon straff, vilket jag tycker är ett dåligt tecken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Mycket trevligt skrivet, Numo!

Timrå IK > Sv: Sparka Kim Hirschovits
htikare:

Nu har jag inte sett så många Timrå-matcher, men nog måste väl ändå Hirschovits varit tänkt som andrecenter efter Corso? Om Timrå nu värvar Sonnenberg så kan han ju spela center i förstakedjan. I sådana fall skulle ni, när/om Hynning kommer tillbaka, kunna matcha:

Hynning - Sonnenberg - Pärssinen
Pikkarainen - Hirschovits - Murley
Viinanen - Lander - Röymark
Hallin - Karlsson - Svensson

På pappret tycker jag att det ser relativt vasst ut, även om de nya finnarna nu har varit en sådan besvikelse.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Det är klart jag gärna skulle se honom i J20-laget. Däremot tror jag inte att han är redo för Elitseriespel ännu.

Kanske man kunde försöka locka hem Rakell?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:

Men är verkligen Lidström känd för sitt temperament? Jag tycker att han oftast ser ut att vara lugn som en filbunke. Ibland när Lidström har spelat i landslaget har jag blivit irriterad över att han har sett så loj ut, men på något vis reder han ju oftast ut situationerna på ett strålande sätt.

Adam Larsson är ju långt ifrån lika spektakulär att titta på som Hedman är/var, men å andra sidan visar han upp ett helt annat lugn än Hedman gjorde i samma ålder och misstagen han gör är inte många.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Det må så vara. 96:e plats i totala poängligan i Division 1, gjorde två poäng i hela turneringen och försvann fullständigt i den första match som verkligen gällde någonting.

Baserat på det lilla jag har sett bedömer jag att Anton Byström är en betydligt större talang.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
lu93rowa:

Intressant. Han kanske lider av Rundblad-syndromet, där man vill skapa så mycket framåt att man stundtals glömmer bort defensiven.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:

Jag måste ändå ifrågasätta valet av straffskyttar. Även om vissa är väldigt duktiga på träning, så skulle jag ändå hellre se att man kör med spelare som har varit heta i matchen, till exempel Fasth, Cehlin eller Järnkrok.

I övrigt måste jag passa på att hylla Adam Larsson som spelade det bästa backspel jag har sett en junior göra. Om hans ljumskar håller så kommer han bli en av de bästa i världen, den saken är klar.

Däremot ser jag inte storheten i John Klingberg, som jag tycker fattade urusla beslut matchen i genom.

Sedan tror jag inte att Max Friberg är något för MoDo, ni som nu ville se honom, i alla fall inte till nästa säsong. Han ser alldeles för vek ut för att hålla för Elitseriespel.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Konstig domarinsats må jag säga. Släpper solklara hakningar och tar för små skitsaker. Och att det inte blev icing vid 2-0-målet är ju obegripligt.

MoDo Hockey > Sv: Tobias Enström
Berka:

Big Buff spelar i samma backpar som Enström. Med andra ord är de inblandade i varandras poäng till rätt stor del.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Hehe, det var jag som skickade in den där frågan. Men visst var väl hela pucken uppenbart över mållinjen?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:

Jag vet inte om ni har uppmärksammat det här ännu, men jag fick mig ett gott skratt.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
J F K:

Jag håller helt och hållet med om att backarna borde våga stå kvar på blå. Ibland har de flera meter till godo, men backar ändå hem. Det är väldigt frustrerande att se MoDo trycka ner motståndarna rejält, för att sedan bevittna hur pucken enkelt får glida ut ur zon enbart för att backarna av någon anledning står utanför. Vad som är ännu värre är att detta ofta leder till farliga 3-mot-2-lägen för motståndarna.

Jag tycker nog att K-Fop överarbetade situationen på första målet minst lika mycket som Svartvadet. Varför han skulle ut och stressa mot samma skytt som Svartvadet är helt obegripligt.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Poffa:

Jag tycker att Pikkarainen jobbade betydligt bättre i egen zon idag än tidigare. Har det förresten kommit fram någon information om varför Josefsson bara spelade ett byte?

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Gustafsson:

Det är inte Nagy, Ritchie, Bartecko, Pikkarainen och Eriksson heller.

Ser man till tidigare meriter så vinner MoDos uppställning på knockout.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Linköpings HC 2011-01-02
Berka:

MoDo hade absolut svackor i matchen, men överlag tycker jag att segern både var rättvis och stabil. Filar man på lite detaljer så bådar detta gott inför framtiden.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:

Stor journalistik.

· 270 ·