Historik
Föregående · 15 · Nästa
Luleå HF > Sv: Kvällens match
B-VM spelas inte förrän 13-19 april och kvalserien avslutas 10 april. Osten kan du kanske vara tänkbar även om det inte känns så troligt.
Jag antar att Österrike samlas några dagar innan turneringen.
Jag antar att Österrike samlas några dagar innan turneringen.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Om nu Osten snart ska leda Österrike i B-VM om nån vecka så vill dom nog att han koncentrerar sig på det just nu.
Bulan och Rönnqvist gjorde ju mycket bra ifrån sig i Piteå. Kan inte dom 2 vara ett alternativ?
Bulan och Rönnqvist gjorde ju mycket bra ifrån sig i Piteå. Kan inte dom 2 vara ett alternativ?
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Inte nog att det är så jäkla svårt att göra mål. Dessutom dömer Lärking bort det enda vi lyckades göra. Fy f-n.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Det är risk att vi blir klara för kvalserien redan i morgon om detta fortsätter. Suck!
Luleå HF > Sv: Kvällens match
distanserad: Å sjutton. Kunde man spela på resultatet efter 1 period? Grattis!
Luleå HF > Sv: Kvällens match
PEN: Har i alla fall sett bättre ut än i många andra matcher tidigare i år.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Härliga bilder. Alla i publiken verkade ju vara med så det blev riktigt härligt tryck.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
tk75: Japp, texten gäller DIF-matchen men jag tror laget är från förra matchen. Eftersom bägge tidningarna skriver om att junisarna ska vara med så tror jag mer på dom än officiella.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
tk75: Det stämmer inte med vad som finns på NK och NSD. Tror att hemsidan är oförändrad sen förra matchen.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Får kolla hemma (Youtube är spärrat på jobbet).
I dagens intervju säger Rönnberg att man börjar med samma lag som sist. Ifall Chabada ska vara med bestäms på matchvärmningen. Finns ju risk att han mörkar lite här. Vi får ge oss till tåls i alla fall.
I dagens intervju säger Rönnberg att man börjar med samma lag som sist. Ifall Chabada ska vara med bestäms på matchvärmningen. Finns ju risk att han mörkar lite här. Vi får ge oss till tåls i alla fall.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Hittar fortfarande inget om kvällens match. Kommer Chabada och/eller Viktor att vara med? Är alla andra ok för match?
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Härligt med något positivt. Nu gäller det bara att säkra ES-platsen också. Omark är ju en av få som verkligen kan hålla i pucken i anfallszon.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Metal Guru: Ingen aning hur de räknar. Det står "..vistas i Sverige i mindre än sex månader...". Man hoppas ju att klubben har koll på detta.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lindberg Råkkar: Det är bra att du är positiv :-)
I skatteverkets broshyr står det att personen ska vistas mindre än 6 månader i Sverige för att det ska vara ok vilket då blir 182 dagar. Sen vet jag inte vilken dag de kom till Sverige. Risken finns kanske att dom missar sista matchen men då är troligen allt avgjort.
I skatteverkets broshyr står det att personen ska vistas mindre än 6 månader i Sverige för att det ska vara ok vilket då blir 182 dagar. Sen vet jag inte vilken dag de kom till Sverige. Risken finns kanske att dom missar sista matchen men då är troligen allt avgjort.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Bartecko (och Larose) spelade sin första match 11 oktober. Om dom kom till Sverige samma dag så är det 180 dagar den 8:e april.
Det innebär troligen att bägge dessa måste lämna efter omgång 8 om vi inte ska betala vanlig skatt.
En riktig mardröm:
Om vi har chansen, skickar hem dom och missar ES så missar vi minst 18 miljoner i TV-intäkter nästa år.
Om vi har chansen, dom stannar och vi missar ES kan det bli stora ekonomiska problem som följd av detta.
Och i nuläget finns det inte mycket som talar för annat än KS.....
Det innebär troligen att bägge dessa måste lämna efter omgång 8 om vi inte ska betala vanlig skatt.
En riktig mardröm:
Om vi har chansen, skickar hem dom och missar ES så missar vi minst 18 miljoner i TV-intäkter nästa år.
Om vi har chansen, dom stannar och vi missar ES kan det bli stora ekonomiska problem som följd av detta.
Och i nuläget finns det inte mycket som talar för annat än KS.....
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Metal Guru: Hela denna säsong har LHF haft mycket svårt att vinna när man varit favorit. Om detta fortsätter lär vi få svårt att vinna mot RBK och MIF hemma.
En ny röst i båset kanske kan ändra på detta men just nu känns det nattsvart.
En ny röst i båset kanske kan ändra på detta men just nu känns det nattsvart.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Hannu Neimi: Tveksamt om löftet gäller kvalserien, det är väl i hockeyligan som man gjort en gentlements agreement. Om vi ligger sämre än 2:a efter 8 omgångar finns säkert möjligheten att någon "skada" dyker upp så att han kan lämna i tid.
Vad händer om Bartecko går till en annan elitserieklubb i sommar på "vanligt" kontrakt? Det har ju pratats om LHC och om vi åker ur så är det ju tveksamt att Bartecko är kvar.
Vad händer om Bartecko går till en annan elitserieklubb i sommar på "vanligt" kontrakt? Det har ju pratats om LHC och om vi åker ur så är det ju tveksamt att Bartecko är kvar.
Café > Sv: Roliga länkar
73Sjöbba: Kul länk. Micky Meat ska jag tydligen heta med mitt "vanliga" namn.
Bolivar = Jamie Jerkoff :-)
Bolivar = Jamie Jerkoff :-)
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Absolut, lycka till på mötet. Räknar med att hitta lite info senare ikväll, här eller på Lulefans.
Vetgirig.nu > Sv: Allmänt trash-talk och självförhärligande
Gidde: Ok, tack för svaret. Får börja söka i spamfiltret och se vad som ligger där (vi har egna servrar). Det underliga är att vissa dagar så fungerar det.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
mattias - 74: Helt rätt, Mattias. Finns nog ingen Lule-supporter som tror på slutspel. Klarar vi att undvika kvalserien så är nog de allra flesta (alla) nöjda. Detta med tanke på hur säsongen sett ut.
Vetgirig.nu > Sv: Allmänt trash-talk och självförhärligande
Gidde: Fungerar eran mail alla dagar? Jag får oftast inga mail sedan jag gick med i en massa tävlingar. Så länge jag bara var med i Topplistan fungerade det alltid.
Nu är det inga problem eftersom det finns under aktuellt men om man som jag inte skrivit upp i vilken division man ligger kan det ibland vara svårt att kolla hur matcherna gick.
Nu är det inga problem eftersom det finns under aktuellt men om man som jag inte skrivit upp i vilken division man ligger kan det ibland vara svårt att kolla hur matcherna gick.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
mattias - 74: Skulle det bli slutspel så är det helt otroligt. Tyvärr har vi denna säsong spelat sämre mot bottenkollegorna.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Metal Guru: Såg inte matchen i övrigt utan bara vad som hände vid 3-2. Som läget är just nu vill man ju gärna att egna laget tar mer poäng än bottenkollegorna.:-)
Luleå HF > Sv: Kvällens match
PEN: Ja, det gäller ju att hålla motivationen uppe mot SSK, SkAIK och MIK nu.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Ja, med 5 spelare på isen så hade den kedjan lite tryck emellanåt. Kan nog bli bra i resten av matcherna.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Robban74: Jag trodde att det var målen som räknades. Allt annat är bara statistik.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
fighter: Nja, domaren har varit ganska konsekvent. Det är Luleå som måste lära sig att hålla klubban i isen.
Föregående · 15 · Nästa
Sverige - Match
Slutställning
Det blev oavgjort i matchen