Historik
Föregående · 21 · Nästa
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Annars får väl MAX sponsra med ett frikort. Dom kan ju dra in sponsring till alla andra elitserielag, t ex Brynäs och lägga det på laget från hemlänet.:-)
Café > Sv: Vetgirig.nu
difzi: Vore kul med något lag. Hamnar väl i lägsta serien men det duger till att börja med.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Linkan: Samtidigt så finns det mycket kritik på att inget händer och vi ligger just nu på kvalserieplats. Om Koivisto kostar 150.000 i 3 månader och det kanske innebär en liten förbättring så kan de 18 milj man får från Canal+ vara räddade till nästa år.
Chansning? Javisst, men om han är bästa alternativet som finns tillgängligt är det kanske värt ett försök.
Chansning? Javisst, men om han är bästa alternativet som finns tillgängligt är det kanske värt ett försök.
Café > Sv: Vetgirig: HS GeoLiga
Gidde: Tycker också det är kul med en "egen" liga. Håller helt med dig.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Nej, någon hjälp av andra är bara att glömma men det var ju väntat.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Samtliga "experter" på Canal+ slog fast att Luleå och Mora hamnar i kvalserien. Nu är det upp till bevis, Luleå. 60 poäng kvar att spela om. Viktig match på lördag mot just Mora.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Anmäld nu. Får nog tänka på vilken tid man är inne. Tycker ibland att vetgirig kan ta någon sekund på sig med bildbyten och med 10 frågor har det betydelse.
Lycka till!
Lycka till!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Härligt med arenan.
Emil är väl bra för bredden men hjälper ju inte om någon av de bästa är borta. Kan kanske vara en del av uppgörelsen med Jesse och då är det väl ok. Obs, bara en egen spekulation.
Emil är väl bra för bredden men hjälper ju inte om någon av de bästa är borta. Kan kanske vara en del av uppgörelsen med Jesse och då är det väl ok. Obs, bara en egen spekulation.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Alla matcher där våra bottenkonkurrenter tappar poäng är bra för oss. Resten får vi sköta själva.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: För vår del ser det lite bättre ut just nu. HV leder och SSK-SkAIK står oavgjort men det är ju en stund kvar.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Vi får ta FBK som favvo-lag ett tag då :-D.
Nej, det verkar inte bli någon hjälp från andra i kampen att slippa kval. Dock måste ju någon av SSK och SkAIK tappa poäng ikväll. HV har i alla fall kvitterat men där är det öppet.
Nej, det verkar inte bli någon hjälp från andra i kampen att slippa kval. Dock måste ju någon av SSK och SkAIK tappa poäng ikväll. HV har i alla fall kvitterat men där är det öppet.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Lövva: Tack för infon. Det känns, om inte bra så i alla fall, lite bättre än för bara 1 vecka sen. Nu återstår bara att laget fortsätter med samma hårda jobb i flera matcher. Starkt av tränarna att ställa upp på detta och det ska dom ha all heder av.
Gårdagens insats var kul att se. Frölunda var inte speciellt bra men det är ju lika mycket Luleås förtjänst som inte tillät dom att spela sitt eget spel.
Gårdagens insats var kul att se. Frölunda var inte speciellt bra men det är ju lika mycket Luleås förtjänst som inte tillät dom att spela sitt eget spel.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Linkan: Ok, tack. Idag skötte han sig ok men det fanns ju en domare till på rinken.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
ajon: Du menar nog att Mora kan slå HV. Vi spelade ikväll och vann med 3-1.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
ajon: Om SkAIK ska slippa kval får dom nog fixa det själva. Samma gäller för Luleå, går inte att lita på andra.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Aliline: Nja, bättre spel från Frölunda men mest ett ställningskrig just nu.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Det höll på att bli 4-0 när man kom 2 mot 0 men försökte göra det lite FÖR snyggt. Pucken i stolpen.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
ajon: Ja, man kan undra. Ett riktigt snyggt mål denna gång. 3-0 nu. Precis när VF började spela upp sig.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
ajon: För vår del får det gärna bli oavgjort utan extrapoäng. Ska någon vinna är det väl ok om SkAIK vinner hellre än SSK
Luleå HF > Sv: Kvällens match
ajon: Alla spelare har fått en STOR väckarklocka. Det är dags att vakna nu.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Metal Guru: Ok, på PPV stod det 13-0. Nu har VF 2 skott + VF har PP så det blir nog jämnare
Luleå HF > Sv: Kvällens match
PEN: Förhoppningsvis kanske Persson kan se någon utvisning på motständarna också.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Där ser man och som 4:a får man i alla fall ligga kvar i 2:an. Jaja, man får väl kämpa istället då :-)
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Ok, anmälan gjord. Kommer man med i nästa omgång när den nuvarande redan startat?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
LL: Får instämma berömmet över din matchrapport. Lite självkritik inom LHF är det minsta man kan begära från fler håll.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey
Linkan: Det enda positiva med kvalserien är att det blir 5 hemmamatcher istället för 0 eller 2(max 3) som det varit senaste åren. Men jag skulle hellre se att vi slapp.
Café > Sv: Ring Hälsovärdsnämden.
Metal Guru: Det är det säkert. Dock inte undertecknad. :-) Och framför allt inte från 'din' pizzeria.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Kul att se Lener. Intressant när en kanadensare åkte ut för 'Delaying the game' i 1:a perioden eftersom han låg ner och blockerade. När Ölvestad gjorde samma sak i DIF-LHF och Chabada försökte få loss pucken slutade det med 5 mot 4 för DIF.
Bra jobbat av juniorerna i alla fall. Trist att man inte fick sätta sista målet också.
Bra jobbat av juniorerna i alla fall. Trist att man inte fick sätta sista målet också.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Eklund kastade handskarna först men 5 mot 4 för Djurgårn. Varför blir man inte förvånad?
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Obsut, Chabada, Eklund och Ölvestad fick lämna isen. Allt började med att Ölvestad låg på pucken bakom Lules mål och Chabada jobbade med klubban för att få loss den. Borde bli lika antal eller fördel LHF men med Sjöberg vet man ju aldrig.
Föregående · 21 · Nästa