Charliejfz

4652 inlägg · 436 besäkare

Historik

· 78 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Kommer ihåg att Liljewall visade mest hjärta av alla i RBK. Han gjorde dessutom ett par bra säsonger med god produktion både i SHL och Allsvenskan. Sista RBK säsongen hade han inte bra produktion och blev sedan inte erbjuden nytt kontrakt vilket måste ha tagit på självförtroendet. Att gå till BIF var kanske inte rätt i det läget med bristande självförtroende. Men hade Liljewall varit kvar i RBK är jag övertygad om att han hade producerat bättre, särskilt med nuvarande team Abbott. Liljewall är en fighter på isen som kämpar och en spelare som lyfter omklädningsrummet. Precis den typ av spelare som Abbots gillar och som jag tror TIK kommer uppskatta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: ha ha ... han var rena uppslagsboken till Oldsberg... Björn kunde resultat och set siffror från typ samtliga grand slam och dominerade i faktakunskap i På spåret 😀

Golf > Sv: Golf i allmänhet...
Nu kör de uppvisningsmatcher istället för tävlingar på Europatouren eller PGA. Såg mycket fram emot Nordea Masters men blir väl tyvärr nästa år. Alltid bra drag när det är 25000 åskådare per dag. Uppskattar och försöker se på plats om det är Nordea tävling på Barsebäck eller på PGA i Bara för då har jag ju hyfsat kort pendling till tävlingarna.

Tänkte beröra lite kring gamla, nya eller renoverade banor som är intressanta för golfnördar som ville ha en superupplevelse. Österåker har Stenson renoverat och är nu troligen i toppskick, en mästerskapsbana. Ullna och Bro Hof får därmed konkurrens i 08 området. Likaså gjorde Barsebäck en renovering för några år sedan och ser nu helt klart Nice ut. Sedan är ju även PGA, Vasatorps TC och Hills riktigt bra och kul att spela om man bor söder om Götet. Fulke har renoverat Kalmar och Åhus GK och det vore kul att testa dessa banor.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: Går från hockey till Kingen. Intressant att han inte gillade The Shining... Coppola gjorde en egen tolkning. Rob Reiner, John Carpenter och Frank Darabonts filmer var tydligen mer i linje med Stephens syn. Blev ju bra filmer som Stand by Me, Shawshank Redemption och Green Mile.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Uppdatering trupp

Målvakter: Gustafsson, Rifalk... blir intressant och viktigt att Gustafsson presterar och annars får väl Falken visa framfötterna.

Backar: Ekestål, Hansson, Gelinas, Schira, Lesund, Johannesson, Jonsson, Bondesson
... Ekestål är intressant och kan få sitt stora genombrott, Schira behöver höja sig nästa säsong och kommer konkurrera med Johannesson på sex backar... Jonsson eller Bonde får räkna med 4e kedjan. Hansson och Ekestål får leda varsitt offensivt backpar.

Forwards: Leon, Daniel, Tambi, Everberg, Matson, Zorro, Bengtsson, Sjöa, Ryfors, Andersson, Edström, ... beroende på valet av C1 kan detta bli bra... intressant om en RW2 ansluter som då blir ersättare för Nick. Sjöa och särskilt Bengtsson och Ryfors kan säkert höja sig ett snäpp så blir det nog bra. Zorro blir intressant nästa säsong. Tambi kommer bli viktig i andra linan.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{8399}: Ni gör en bättre säsong än förra. Peter fixar 😀

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Peja: Leon är en värvning som blev väldigt lyckad. Nu i efterhand så undrar man om det var fingertoppskänsla, eller grundlig scouting.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tror ni Desch producerar mer nästa säsong under Peters ledning? Han har ju stor potential.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: I Skåne på matcherna så kommer vår inre bonde fram. Särskilt när vi möter Mif

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Peter gör underverk med er trupp

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Tycker Oskars är givet för plats 13-14... men sedan känns det vidöppet... leksand, LHC, Malmö...(rbk är mer svårbedömt beroende på om Schira blir kvar eller man får in en ny pjäs). Men med Peter A kommer ni i alla fall att nå top 8 om spelarna köper hans spelidé

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Läste lite om kvalet... var indoktrinerad i gamla systemet... play out för lag 13-14 i SHL. Den som torskar mellan dessa åker ur. Borde rimligen handla om Oskars, ev Leksand, LHC och Hökarna. Tror Mif gör en sämre säsong utan Händemark medan LHC kan höja sig något. Tror knappast BIF blir inblandade i botten med Peter A i spetsen. Hoppas i alla fall att ni tar segern i allsvenskan och flyttas upp direkt.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Kellman blir nog kvar i staterna. Vi får hitta en annan C1.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
OlliJanne: Helt rätt ...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Ja, nästa säsong... Bert får kvala och blir utslagen av TIK som går upp i SHL.. Bert talar efteråt om hur mycket han brinner för spelarna och hur mycket spelarna kämpat och kör hela sin repertoar med ansiktsuttryck. Sedan kommer Rönnberg förbi TV studion som kollat på matchen och berömmer Timrå spel och säger något till Bert om osportsligt beteende varvid Bert går i taket och hävdar att han minsann inte gör gester i båset.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Hoppas Nick är helt frisk från hjärnskakningen. Han har haft max otur hela säsongen känns det som både i LHC och Rbk. Gick från LHC (där Bert satte honom på läktaren) till RBK och skadade sig nästan direkt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sorry, det blev fel med autostavning såg jag i den sista meningen jag skrev. Typiskt mobiltelefon...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Hampus Gustavsson och Nick Sörensen är lediga ... kanske något för TIK ... Liljewall är en bra värvning som kommer producera och vara hänförare på isen och i båset samt i omklädningsrummet. Det går knappt att hotats en mer hängiven spelare.


MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Hedberg blir en riktigt bra värvning för Modo. Han kommer producera många poäng för er. Hade önskat att han återvände till Ängelholm, vilket andra Rbk fans inte håller med om, för jag tror mycket på honom.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Leon Bristedt blir kvar ... Yes!!! Riktigt kul ...
Och Kellman på gång som första center. Vore kalas:)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Hoppas Liljewall blir en av era toppspelare och producerar i nivå med Lööke. Jag sitter och drömmer om att vi skulle kunna göra en trade... Mattias Sjögren till er i utbyte mot just Liljewall. Och Schira i utbyte mot någon hyfsad TIK back.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Ja, i SHL blev det mycket boxplay och spel i fjärde kedjan. Har för mig att han fick viss istid i högre kedjor.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Ja, Liljewall var ju länge i Rögle och fanbärare. Jag har inte koll på hans prestationer sedan han lämnade. Men han är en stark ledare som verkar producera bra i allsvenskan. Han ska nog få en roll i en andra/tredje formation och leda yngre spelare. En idé är att låta han alternera i linorna. Han är även stark defensivt. Tycker det var synd att han inte producerade mer i RBK då han var jättebra i många matcher. Blev lite förvånad när han fick lämna RBK.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: Lukas Ekeståhl ny back... intressant back som säkert kan producera bra. Är i nivå med Hansson. Men vi behöver en vass back till.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Schira verkar inte vilja lämna frivilligt. Hade varit bra att frigöra budget till en back för lina 2 som kan producera. Med tanke på prestation är 200t per månad för mycket och det finns billigare alternativ som producerar. Nåväl, förhoppningsvis hittar vi en ersättare till Curran som är bra.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Gorkyman: Gick med i gruppen

Kristianstads IK > Sv: Välkommen Kristianstads IK
{9025}: Vet inte vad ditt syfte är med en sådan kommentar...

Kristianstads IK > Sv: Välkommen Kristianstads IK
{9025}: K70 ... moderator läs

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
hockey_21: Hörde något om 30 procents lönesänkning.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Blir intressant med budget för nästa säsong. Tror klubbarna inte kan investera i dyra spelare.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: Bra vill att han är kvar i TIK så ni går upp

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Blir det Örebro för Dahlen?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Tack... tror dock SM guld är längre bort nu när Brithen och Curran lämnade. Hur ersätter man en back som är på Kodies nivå eller Roman Will, Det går inte. Curran var ju ruskigt bra denna säsongen. Så slutspel är rimligt men inte mer.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: tack .... det är vackert vid råbocka ... och havsbaden....fast jag är så hemmablind att jag inte ser det 😀 .... tycker tex Tylösand och östkusten vid Simrishamn också har fina stränder ... alltså man har Båstad, Mölle, Nimis nära men de blir en vana ...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Hoppas Dahlén stannar i TIK. Att vi värvade Tambellini är kul men samtidigt känner jag med Modos fans.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Ja, inte bra stats.... han behöver helt klart höja sig om det ska bli mer än en säsong... tror tanken är att han och Falken ska dela på matcherna … att tappa Will är inte kul alls...

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Tarasov: ja, det vore kul om han ansluter …. behöver en C som kan axla Brithéns roll... viktig värvning

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Jonas Gustafsson klar … har varit i DEL och tidigare i Luleå... blir en intressant värvning och hoppas på att han och Rifalk blir ett starkt målvaktspar i höst

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Matt Caito... back från liiga som ryktas ersätta Schira.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nyb: Han producerade bra i Finland i Liiga. Öste in mål där... blev nog en omställning till SHL och det gick lite tungt i början... men jag tror han skulle växa i slutspelet som inte blev av... han är snabb och puckskickligt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Desousa blir ledig.... Kanske något för Bif

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spelare som är påväg bort från Rögle:

Nick Sörensen, Chris DeSousa, Dominik Bokk och Craig Schira…

Tankar: Sörensen har varit skadad sedan jul, vilket är riktigt tråkigt. Samtidigt så presterade han bara bitvis när han spelade. Kommer inte få förlängt och pengar frigörs till en RW. Hoppades på NIck men skador satte stopp.

Hoppades på DeSousa men han har inte presterat och tror Chris letar vidare. Det kan vara så att Nick och DeSousa ersätts med en RW men kan bli två.

Schira har inte varit i form och kostar för mycket. Han kommer troligen ersättas med en offensiv back från AHL.

Bokk kommer inte ersättas rakt av utan man låter nog en J20 spelare få chansen. Alternativt någon från Allsvenskan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Nick Sörensen kanske skulle passa i TIK... sitter på utgående kontrakt och får inte förlängt i RBK... Nick kan säkert utan problem gå ner i lön och spela i Allsvenskan... det enda problemet är hjärnskakningen men han har ju vilat sedan jul. DeSousa lämnar också men tror han hamnar i Liiga igen... Schira får inte heller förlängt men blir kanske för dyr för TIK...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spock: Ja, tråkigt att de nu ska köra ett lag upp eller ner. De kunde ju fortsatt med två lag som i år även nästa säsong. Och istället ändra säsongen efter. När man ändå tog bort slutspelet och kvalspelet i år så kan man väl likaväl behålla nuvarande kvalsystem även nästa år. Fair and Square … Nåväl, Oskars kommer spela allsvenskan efter nästa säsong och jag hoppas TIK gör en riktigt bra säsong och tar sig upp.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Adam Tambellini klar för två säsonger.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Will, Curran och Ted... spelare som måste ersättas likvärdigt till nästa säsong... är säker på att Rbk kommer hitta bra spelare men Malm och Chris behöver pricka rätt

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
På top tio listan på viktiga spelare som lämnar så finns tre spelare från RBK.

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Charlie2: kanske det... ;)

Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Abbotts stannar, viktigt för RBk

· 78 ·
Om Charliejfz
Hejar på: 0x20-roglebklogosvg.png Rögle BK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Ängelholm