Historik
Föregående · 52 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TobiasR: skulle vara en sjukt bra värvning. Men varför skulle Örebro vilja göra sig av med den bästa spelaren?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7225}: Han är väl den mest utvisade spelaren i SHL. Och nej tack, han är inte så speciellt bra! Låt frölunda ta honom så han gör 40 poäng på de resterande 13 matcherna
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Men de släppte Joey Crabb till FRÖLUNDA för att få råd med den värvningen. Konstigt att Frölunda vill ha Crabb?!?!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7780}: sedan skulle han ha 150 000 EURO NETTO för att spela i SHL. Växjö är ekonomiskt dopade!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ja hoppas han får det tungt där... men förmodligen får han spela med kiiskinen och Leino eller nåt sånt.. då blir det ingen flopp
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: tror att de betyder jävligt mycket. Det är stjärnorna som drar publik, speciellt våra viktigaste spelare! Senast mot Luleå var det ju 4900 på plats en FREDAG! Tappen av Rödin och Salmela förstörde säsongen både ekonomiskt och sportsligt ganska rejält.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Bengtzén säger att prislappen på Salminen ligger runt 2 miljoner. 2 miljoner på 3 månader = 666 000kr/ månad. Rödin tjänar 280k enligt MrMadhawk. Alltså kostar Salminen mer än dubbelt så mycket som Rödin, så det är alldeles för dyrt för Brynäs!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: javisst, men kanske inte i den prisklassen Salminen ligger i. Spelare som Salminen hamnar inte i Brynäs!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Salmela missar ungefär 55% av säsongen... Då har vi gått miste om ungefär 15-20 poäng på det. Hade Salmela och Rödin varit med hela säsongen så hade vi varit garanterade slutspel just nu. Båda våra MVP:s skadade stora delar av säsongen, jo man tackar!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: fast Salminen kanske begär dubbelt så mycket som Rödin får i Brynäs. Bengtzén måste ju fråga styrelsen innan han värvar och de nekar givetvis de allra dyraste. Finns det någon bra som inte kör klubben i konkurs så värvar bengtzén!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: hahah jag gissar på att de glömmer att tvåla in händerna efter de har skitit ?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Salminen får inte gå till KHL eftersom att transferfönstret är stängt. Vart hamnar han? Jag gissar på FBK...
Hade varit en dröm att ha honom i Brynäs men det kan vi nog glömma. Alla SHL-klubbar lär jaga en spelare av den kalibern!
Hade varit en dröm att ha honom i Brynäs men det kan vi nog glömma. Alla SHL-klubbar lär jaga en spelare av den kalibern!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ja tyvärr är det nog så... En spelare i Salminens klass ska vara i KHL!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: nja vette tusan, men det vore ju rimligt att ersätta vår MVP på något sätt iallafall. Bengtzén lovade att "scanna av marknaden", vad det innebär vet man aldrig...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
riggen: Ja men i år har de ju sjukt bred spets. 4st har gjort över 30 poäng. 7 st har gjort över 20 poäng och 6 av dem har gjort över 12 mål var! Då ska man fan inte ha in en målskytt till!
Vi däremot har just nu två st som gjort över 12 mål... Vi behöver honom mer! ;)
Vi däremot har just nu två st som gjort över 12 mål... Vi behöver honom mer! ;)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SnowKing: Varför ska Frölunda förstärka truppen? De har ju för fan FYRA kedjor med toppspelare. De har ju överlägset bästa forwardsuppsättningen i SHL, vad ska de då med Salminen och göra? >:( Låt oss andra få några spelare också!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Sen blir han sparkad efter en vecka ;) Undra hur många spelare Modo förstört de senaste åren?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är nog svårt för Brynäs att ta in en sån jävel ;)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7877}: Kanske konflikt med ledningen eller att han blev sparkad? Ser jävligt bra ut på EP iallafall. Fullgod ersättare till rödda om man kikar på poängen dvs!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Veckan som kommer
{6984}: så kan det givetvis vara, får hoppas på det då!
Men här har vi en spelare som lämnar schweiz omedelbart, tänkbar ersättare till Rödin? Var riktigt bra i KHL och har spelat OS med Finland. Ser inte direkt dålig ut om man säger så.
Skulle bli jobbigt för kommentatorerna då förresten, "Salmela till Salminen" haha ;)
Men här har vi en spelare som lämnar schweiz omedelbart, tänkbar ersättare till Rödin? Var riktigt bra i KHL och har spelat OS med Finland. Ser inte direkt dålig ut om man säger så.
Skulle bli jobbigt för kommentatorerna då förresten, "Salmela till Salminen" haha ;)
+ 1
Brynäs IF > Sv: Veckan som kommer
{7225}: Fast de är ju i ingemansland, tror inte de skulle vilja fylla på truppen i det läget. Gör nog ingen skillnad där heller :/
Ps skulle du inte i Thailand?
Ps skulle du inte i Thailand?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Gåshud. Han får snöra ihop knät nu, skit i rehabiliteringen. Åk på kryckor, åk med rullstol, gör vad som helst... Kom tillbaka bara!
Länkar:
Anton Rödin - Mål - YouTube
Anton Rödin - Mål - YouTube
Brynäs IF > Sv: Veckan som kommer
{7780}: Det är nog bäst att göra sig av med Porseland då så frigörs pengar för en ny värvning inför slutet av säsongen. Skulle vara bra att ta in en målskytt från finska ligan eller något sånt. I Februari brukar det röra på sig på marknaden och då kanske Bengtzén jobbar in en ny spelare! Hade varit positivt för alla om det kom en ersättare till Rödin i samma veva som Salmela och Bertilsson är tillbaka.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu har vi tre matcher kvar tills Salmela och Bertilsson kommer tillbaka (om allt går enligt planerna). Modo borta, KHK hemma och Örebro hemma. Hoppas att vi kan vinna alla tre!
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Skrubben: Ja det skulle verkligen ge rysningar i hela kroppen! Det som har klippts ihop nu är mestadels videor som de hittat på youtube och massa annat tok. I en introfilm ska man ha klipp som ger gåshud till alla som är på plats. Häftiga minnen från guldåren och sådär skulle vara på sin plats!
Skulle vara häftigt om man hade ett intro likt KHK där Bulan och/eller Bengtzén pratar om grabbarna ;)
Skulle vara häftigt om man hade ett intro likt KHK där Bulan och/eller Bengtzén pratar om grabbarna ;)
Länkar:
KHK INTRO - YouTube
KHK INTRO - YouTube
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Peja: Jag har för mig att Bengtzén sa att det skulle in två spetsforwards innan Sweatt lämnade. Då kanske vi skulle haft alla tre.
Nja, han har väl haft tid att träna upp skärpan i skridskoåkningen på träningarna några veckor innan han kom tillbaka.
Nja, han har väl haft tid att träna upp skärpan i skridskoåkningen på träningarna några veckor innan han kom tillbaka.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
På tisdag möter vi MoDo borta. Antingen desperata eller nervösa med tanke på att de har svårt att vinna matcher medan Rögle och Malmö tar poäng titt som tätt. Hoppas att vi kan ta de där jävlarna rätt upp å ner ba!
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Sweatt har blivit sämre med tiden va? Tyckte inte att han är lika speedig som han var hos oss, varken igår eller idag.
Synd att han inte kunde stanna hos oss bara, hade varit sjukt kul att ha honom i andrakedjan med Johnson och Vrana... Menmen, så blir det när pengarna styr, tyvärr!
Synd att han inte kunde stanna hos oss bara, hade varit sjukt kul att ha honom i andrakedjan med Johnson och Vrana... Menmen, så blir det när pengarna styr, tyvärr!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Brynäsgubbe: hade varit bättre att ta starkbaum och Porseland istället för Brodecki och Westerholm. Westerholm brukar ju vara dålig på straffar på träning också så det var lite oväntat att han fick ta en. Om Johnson fick ta en så skulle han kunna ta revansch för frilägesmissen, men aja skönt med poängen iallafall. Nu kanske vi kan komma tillbaka till toppen om inte växjö vinner ikväll då förstås. Vinner växjö så är vi 8:a igen
+ 1
Föregående · 52 · Nästa