Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 394 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här har ni 10 minuter Foppa- och Coloradomagi. Som sagt, Foppa och Lemieux gillar INTE att ligga under med 0-5. Grym nostalgi...

MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
spud: Ja, en isbit för varje guld, ska jag lägga i en till och hoppas på en godare grogg och en succéfylld säsong?

MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
Nu dricker jag Absolut Kurant och fruktsoda. Jag la i 2 isbitar och rörde om, det blev fantastiskt gott...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud: Det förklarar den tunna truppen, han och Foppa är klara för spel :-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
lu93rowa:
Vad gör Nubben i Foppas garage?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Bara så ni vet, Roman Malek kommer till Örnsköldsvik den 16 eller 17 juli. Måndag 20 juli återsamlas truppen för tester och fortsättning av försäsongsträningen.

Hoppas nu bara att Malek inte intagit för mycket potatissallad och Zlatopramen i sommar...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Det är idag treårsjubileum av klubben viktigaste värvning genom tiderna...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Har faktiskt undrat vem som skulle trivas bra med att vara center i fjärdekedjan...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Tycho:
Ja, bra ändå att rutinerad målvakt, spelskicklig back och powerforward är klara. Det saknas dock en målskytt och ytterligare en spelskicklig PP-center (vilken vi nog kan glömma. Kanske Green kan bidra där)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Tycho:
Jag håller med dig fullständigt :-) Det viktiga blir snarare att försöka få ihop en lagmaskin och undvika att försvarszonen ser ut som en hönsgård. Det gäller väl kanske TIK också.

Sen tror jag man ska fråga spelarna om de verkligen vill spela PP, för det såg då fan inte ut som så förra säsongen "Nä, skjut du istället, jag vill helst bara pass runt och åka och byta" :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Tycho:
Under 2007 så spikade MoDo truppen den 17 juli med "snipern" Robert Döme från NHL. Sedan lyfte man in Justin Morrison (som tung pjäs i 1:a-kedjan) den 25 oktober och senare Kristian Kuusela (som ersatte skadade Salle). Så du rätt, det finns bra spelare som kan bli tillgängliga senare.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Driver Freddan med oss eller? Vad fan tjänar Tuokko egentligen? Vad har du ställt till med Ecke? Tunnaste Modotruppen genom tiderna ett faktum? Många frågor....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Fredrik Warg :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
ÖA: Haydar kan tänka sig spel i MoDo i framtiden.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JimmyH:
Gör som jag, sätt pengar på MoDo och du blir en rik man...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JimmyH:
Du kan vinna stora pengar nu, Jimmy!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Ni är ju lite före SSK i alla fall, grattis!


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Hmm, Nicke, Horava, Öberg, Lundström, Kurvinen, bara legender hela högen.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Mojzis får tydligen nummer 4 på tröjan, vilka andra legender har haft det numret?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Ett samtal med Horava verkar ha betytt en del för Mojzis val av MoDo, i övrigt verkar han laddad över att få lira i Elitserien som (jag tror) det står i denna som vanligt komiska översättning.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Nu var ju ändå Lehtonen, Obsut, Heshka och kanske några andra före. Det finns något som heter KHL och NHL tyvärr...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Näslund hade höga tankar om Mojzis efter Canucks träningsläger 2003:
"He could be a star in this league," Naslund told the Sun. "I don't know how Toronto gave him up. He's a very good player."

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky:
Här åker han på stryk...och kollar ni video på NHL.com den 24 mars 2007 så kan ni se hans mål på Hasek

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Stackars Hardy, men han hade ändå 91.3% i AHL en säsong. Annars känns det surrealistiskt att se bilder på Pierre Hedin där han tampas med Iginla och Roenick. Hoppas han får ett lyft i sitt nya tyska lag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Haha, nu ser jag, Hardy the Horrible

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Vad är det för en tunn målis?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag kan rekommendera Getty Images om ni vill hitta bra NHL-bilder. Här är en t.ex med Mojzis och Green. Sök även på t.ex Victor Hedman och det dyker upp nya intressanta bilder.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
När Vinny har dragit iväg 12 skott på mål så har han tjänat in tio av mina årslöner :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"The Vinny Calculator" Här kan ni jämföra er lön med Vinny Lecavalier och vad han behöver prestera för att tjäna in motsvarande er årslön.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"– Jag förespråkar tvåvägshockey med snabba spelvändningar. Fem spelare anfaller och fem spelare försvarar. Ingen spelare slipper undan, utan alla gör sitt jobb, både med och utan puck."
------------------------------------------------
Intervju med Steen i ÖA

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det finns ju en del lirare som producerat löjligt mycket i lägre divisioner, men frågan är om någon slår Jari Kesti's poängskörd 2001-02 i norska div. 3...

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
mikenomad:
OK, så TIK får loss pengar till Pyrret om han blir kvar i Sverige tror du? Ja, väljer han FBK istället för TIK om budet är lika stort, ja då är han ju en liten svikare. Killen vill ju inte spela center, så då kan jag inte heller se FBK som en bra klubb, då de väl nu främst söker ersättare till Wallin.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Kerstin_k:
Pyrret kanske blev förvirrad av Linkans geniförklarade mummel om att "-Vi har kanske pengar kvar, men egentligen beror det på. Det ser bra ut..om vi har tur"

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Lura hit? De står ju uppenbarligen på kö för att få nöjet att lira i MoDo Hockey, vinna guld och sen få åka lastbilsflak till Ö-viks torg ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Ouellet, Grabner och Giroux är ju några poängkungar som Steen borde ha koll på. Men läst att Lugano är och rycker i två av dessa.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Är inte detta den tunge pjäsen då? Sticker Tuokko så måste det ju in fler än 2 forwards som vi sagt förut. Ett år var även Green NHL:s bäste penaltykiller (enl. statistiken)



MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här har ni Mika, nu lite klokare...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Så här kunde det låta när MoDo värvade PP-backar förr i tiden:

"- Det blir mycket intressant med Mika i laget, han är en passningssäker spelare som ofta spelar i power play där han då styr spelet från backplats, säger
MODO Hockeys Sportchef Bengt Hedin.

- Mika kommer att tillföra oss erfarenhet och med sin spelskicklighet passar
han in i vårt offensiva tänkande, avslutar Hedin. "

Fan, han blev väl mest en ful liten defensiv jäkel eller ? :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka:
Det ser tufft ut i år. När det gäller PP-back så har ju MoDo sen december försökt värva bl.a Andreas Holmqvist, Lehtonen, Obsut och Heshka. Att de sedan väljer andra vägar kan ju inte MoDo rå över. Mojzis kan mycket väl bli en ny Obsut om vi har tur och signar honom. Det jag tycker är sjukt är hur en som unge Edler kan vara tokgiven i Canucks efter bara nån säsong i AHL.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Komisk artikel, Skellefteå tappar "stjärnan" Gabriel Karlsson, men när han nu är nyförvärv i TIK så försvann den stjärnstämpeln helt plötsligt...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vem är den bäste offensive backen MoDo har haft de senaste åren, är det Hedin, Greg Johnston, Hedman, Dusan Milo, Vykoukal, Markus Karlsson, Kaberle, Lars Jansson, Lintner, Enström,....

Lintner och Markus Karlsson är de jag kommer ihåg som riktigt vassa målskyttar, vem/vilka har jag glömt?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
När det gäller Mattias Karlsson, den lirarn ser ju grym ut. Men varför kallades han inte upp under säsongen och varför drar han hem från AHL nu när han uppenbarligen dominerar i AHL, känns skumt.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Den största revanschen vill jag se hos spelarna. Det ska brinna i varje match annars kan man sitta på bänken och skämmas. Vinner MoDo en match i Stockholm så är revanschen ett faktum :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Du undrade vilka andra backar som kan vara aktuella efter att Heshka-dealen sprack, jag tror att tjecken Tomas Mojzis kan blir aktuell. Det är en f.d Manitobaback som gjort bra med poäng och är bra på grillorna, inte högerskytt dock.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Det kan ju bli ett bättre kollektiv denna säsong, men kommande skador då? För tunn trupp detta. Är less, in med Lintner så det blir lite offensiv och gammal god hönsgård på backsidan :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky:
Justin Morrison var ju ett exempel på en okänd AHL:are (39 p på 58 matcher) som lyckades bra i MoDo. Men det är klart, han fick ju lira med Sundström....Justin är förresten klar för ännu en säsong i Lukko.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
1. Skröder-Sundström-Aasen
2. NY-Svartvadet-Salomonsson
3. NY-Steen-Forsberg
4. Enström-Molinder-Häggström
Avb. Weber

Freddan snackar om att enbart två forwards skall in, är det några andra nyförvärv klara som inte har presenterats tro, för jag kan inte se detta som annat än en besparing av spelartruppen.

· 394 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE