Historik
Föregående · 395 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: J18
I brist på värvningsnyheter för A-laget kommer här en intervju från 21 juni med Mattias Trettenes om sin flytt till Ö-vik. Kul att de norska A-lagslirarna är faddrar åt honom och Sondre Olden.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
"Färjestad– från SM-guld till nedlagd CHL till klubbens sista dödsryckningar"
Att Rundqvist är bitter på NHL beror väl på att den ligan enbart gav honom en meritlista på två matcher totalt :-)
"Färjestad– från SM-guld till nedlagd CHL till klubbens sista dödsryckningar"
Att Rundqvist är bitter på NHL beror väl på att den ligan enbart gav honom en meritlista på två matcher totalt :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Aftonbladet har nyhetstorka...EXTRA! MoDo har sparkat en massa folk!
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Andersson:
Kanske. Heatley tradades nyss till Edmonton, men vill Heatley dit? Kanske Rangers tar Hossa eller Sedinarna....
Kanske. Heatley tradades nyss till Edmonton, men vill Heatley dit? Kanske Rangers tar Hossa eller Sedinarna....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Det här inlägget säger allt: "Kom igen nu freddan värva någon!! Får panik!!"
Det här inlägget säger allt: "Kom igen nu freddan värva någon!! Får panik!!"
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Så Freddan läser Haydartråden på modohockey.se, han måste garva över alla kommentarer där :-)
Så Freddan läser Haydartråden på modohockey.se, han måste garva över alla kommentarer där :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Jag får inte heller ihop det: Warg, Wernblom, Ulmer, Yetman, T.Forsberg, Snellman och Tuokko ut.
De ska ersättas av Haydar, biffig AHL:are, Kristian Forsberg och Tim Weber. Har jag uppfattat det rätt? Hmmm, ser ju liite tunt ut...
Ok, att Steen och Molinder får mer ansvar, men det måste in fler forwards senare under säsongen. Spelare som kan det här med PP.
Jag får inte heller ihop det: Warg, Wernblom, Ulmer, Yetman, T.Forsberg, Snellman och Tuokko ut.
De ska ersättas av Haydar, biffig AHL:are, Kristian Forsberg och Tim Weber. Har jag uppfattat det rätt? Hmmm, ser ju liite tunt ut...
Ok, att Steen och Molinder får mer ansvar, men det måste in fler forwards senare under säsongen. Spelare som kan det här med PP.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Men man blir ju stressad när TIK köper Daniel Korsord och Grill Stark Korv, de verkar ju vara säkra på att ta guld i år, fan vi måste hänga med :-)
Men man blir ju stressad när TIK köper Daniel Korsord och Grill Stark Korv, de verkar ju vara säkra på att ta guld i år, fan vi måste hänga med :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Fan Wikegård, jag ser inte till Marcus Nilson på den här listan. Järved dominerar....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"Kanadensarna Jason Krog och Darren Haydar är det många som gärna skulle vilja ha också. Så här säger deras agent Pontus Noren på A.M.A Sports Agency till Bloggen om deras läge:
- Det finns stort intresse hos många lag i Europa, USA och Kanada för dem två. Men båda två kommer avvakta och vänta in att free agent marknaden drar i gång 1 juli. De kommer inte bestämma sig än utan väntar nog lite, säger Norén.
Som absolut inte vill berätta vad de spelarna har för prislapp men av vad jag hört från lite andra håll så är det inte lagen med sämst ekonomi som är närmast ett kontrakt om de båda kanadickerna väljer elitserien. Om man säger så. "
- Det finns stort intresse hos många lag i Europa, USA och Kanada för dem två. Men båda två kommer avvakta och vänta in att free agent marknaden drar i gång 1 juli. De kommer inte bestämma sig än utan väntar nog lite, säger Norén.
Som absolut inte vill berätta vad de spelarna har för prislapp men av vad jag hört från lite andra håll så är det inte lagen med sämst ekonomi som är närmast ett kontrakt om de båda kanadickerna väljer elitserien. Om man säger så. "
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Tvillingarna är smarta, de kan inte börja babbla om svenska framtidsplaner i intervjuer, de publiceras ju dan efter i kanadensiska medier. Dock verkar de nu ha rotat sig rejält och det måste svida att behöva lämna Vancouver om det sker.
Vi har väl vår förstakedja och gamle Svarten kvar i 3-4 år i alla fall :-)
Tvillingarna är smarta, de kan inte börja babbla om svenska framtidsplaner i intervjuer, de publiceras ju dan efter i kanadensiska medier. Dock verkar de nu ha rotat sig rejält och det måste svida att behöva lämna Vancouver om det sker.
Vi har väl vår förstakedja och gamle Svarten kvar i 3-4 år i alla fall :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
12 år är bara för att få ner snittlönen till 5,2 milj. De kan dra hem om 7 år och då nollas kontraktet, se på Näslund, han efterskänkte sista året.
12 år är bara för att få ner snittlönen till 5,2 milj. De kan dra hem om 7 år och då nollas kontraktet, se på Näslund, han efterskänkte sista året.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Du får kika på en ny SVT-intervju med Sedinarna, i brist på annat.
Du får kika på en ny SVT-intervju med Sedinarna, i brist på annat.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:
Sen jobbas det tydligen på en TV-dokumentär om Victor och allt som hör till draften, kan bli kul att se.
Sen jobbas det tydligen på en TV-dokumentär om Victor och allt som hör till draften, kan bli kul att se.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
bisterfinnen:
Men Freddie A fick ju sådana bra vibbar från Haydars agent, det kan inte stämma :-)
Men Freddie A fick ju sådana bra vibbar från Haydars agent, det kan inte stämma :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahl Bundy:
Snart kan ni köpa aktier i "Timrå IK Red Eagles AB", spännande...
Snart kan ni köpa aktier i "Timrå IK Red Eagles AB", spännande...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Fler och fler ansluter till TIK:arnas nya konkurrerande fanclub...
Fler och fler ansluter till TIK:arnas nya konkurrerande fanclub...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka:
I och med att hoppet börjar sina, så börjar man väl så smått kolla vilka andra spelare som just nu är lediga till Haydar-löner i NHL/AHL....inte så munter läsning kanske..
I och med att hoppet börjar sina, så börjar man väl så smått kolla vilka andra spelare som just nu är lediga till Haydar-löner i NHL/AHL....inte så munter läsning kanske..
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka: Youshimura är redan klar för Björklöven, han fick betalt i bingolotter som klubben köpt med ett antal SMS-lån :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka:
Ja, via MoDo blir man en bra NHLer eller en som dräller och käkar karameller?
Ja, via MoDo blir man en bra NHLer eller en som dräller och käkar karameller?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Paddan:
Lugano ryckte i honom förra året. Det är klart, kortare resor vid match, närheten till kontinenten etc. Kul att vi är med i dragkampen i alla fall....
Lugano ryckte i honom förra året. Det är klart, kortare resor vid match, närheten till kontinenten etc. Kul att vi är med i dragkampen i alla fall....
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Hasse skissar redan på ett nytt namn för er, men han kommer att sätta ett frågetecken efter det nya föreningsnamnet :-) Kopplingen till krog blir tydlig....
Hasse skissar redan på ett nytt namn för er, men han kommer att sätta ett frågetecken efter det nya föreningsnamnet :-) Kopplingen till krog blir tydlig....
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Ja, en sekunds sökning på Google hade räckt för den där hockeytomten:
"Tomas Bjuhr flyttade till Viken, Fränsta, från Stockholm för tolv år sedan. Här har han bland annat arbetat som målvaktsutvecklare för Svenska Ishockeyförbundets avdelning i mellersta Norrland, som målvaktstränare för Sundvalls hockey i fyra år och team 16 landslaget."
Ja, en sekunds sökning på Google hade räckt för den där hockeytomten:
"Tomas Bjuhr flyttade till Viken, Fränsta, från Stockholm för tolv år sedan. Här har han bland annat arbetat som målvaktsutvecklare för Svenska Ishockeyförbundets avdelning i mellersta Norrland, som målvaktstränare för Sundvalls hockey i fyra år och team 16 landslaget."
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
T T:
Jag tror att vi blir fyra i år. TIK nia. Red Eagles är dock fortfarande Sundsvalls bästa lag.
Jag tror att vi blir fyra i år. TIK nia. Red Eagles är dock fortfarande Sundsvalls bästa lag.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Freddan söker en tung forward. Bertuzzi har nog gjort sitt i NHL. Han har ju varit på väg till Ö-vik tidigare. Äh, vadå, det är ju ändå silly season...Hinote då?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ante08:
Här snackar vi väl snarare efter 1 juli, då soppan med alla free-agents etc. startar. Freddan har ju tidigt sagt att det kommer att dröja, han har nog siktat in sig på ett flertal lirare därborta och Steen arbetar ju för fullt...
Här snackar vi väl snarare efter 1 juli, då soppan med alla free-agents etc. startar. Freddan har ju tidigt sagt att det kommer att dröja, han har nog siktat in sig på ett flertal lirare därborta och Steen arbetar ju för fullt...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Vi skulle ha budat över TIK, då hade vi fått Daniel Korsord, Fredrik Söndag och en fransk vitlöksbaguette istället....
Vi skulle ha budat över TIK, då hade vi fått Daniel Korsord, Fredrik Söndag och en fransk vitlöksbaguette istället....
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Är mest imponerad av Haydar's slutspelsstatistik och vi tackar väl inte nej till en lirare som kan det här med PP....
Nästa säsong då hämtar vi tillbaka kungen Kriiiistian Kuuuusela!
Är mest imponerad av Haydar's slutspelsstatistik och vi tackar väl inte nej till en lirare som kan det här med PP....
Nästa säsong då hämtar vi tillbaka kungen Kriiiistian Kuuuusela!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Tikinmyheart:
Betalade verkligen TIK 350,000 kr i månaden för Jonte eller var det överdrifter från AB ännu en gång?
Betalade verkligen TIK 350,000 kr i månaden för Jonte eller var det överdrifter från AB ännu en gång?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Blir det inte Haydar-Krog, så gärna Jaffray-Giroux...
Blir det inte Haydar-Krog, så gärna Jaffray-Giroux...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
1) Our good friend, Thomas Steen got a job in hockey.
That's just not good news, it's great news. Thomas has gone through some tough times in the past few years, but now he's back in the game.
The one-time Winnipeg Jets captain and all-time Winnipeg Jets legend is going back to Sweden to work in both junior hockey and the Swedish Elite League.
"I'm going to work for Modo," Thomas told us. "I'm going to be an assistant coach with the pro club and an assistant coach and scout with the junior team.
"I'm leaving the first of July and I'll be gone nine months. I'll get back to Winnipeg for my golf tournament in August, at Christmas and during the Olympic break. But that's it. I'm going back home." He's not quite going home. Farjestad is home. But close enough.
------------------------
Jaha, så Krog signar den 1 juli och sedan flyger de båda från Winnipeg till Ö-vik ;-)
That's just not good news, it's great news. Thomas has gone through some tough times in the past few years, but now he's back in the game.
The one-time Winnipeg Jets captain and all-time Winnipeg Jets legend is going back to Sweden to work in both junior hockey and the Swedish Elite League.
"I'm going to work for Modo," Thomas told us. "I'm going to be an assistant coach with the pro club and an assistant coach and scout with the junior team.
"I'm leaving the first of July and I'll be gone nine months. I'll get back to Winnipeg for my golf tournament in August, at Christmas and during the Olympic break. But that's it. I'm going back home." He's not quite going home. Farjestad is home. But close enough.
------------------------
Jaha, så Krog signar den 1 juli och sedan flyger de båda från Winnipeg till Ö-vik ;-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
renen:
Det kan gå, kom ihåg Kuuselavärvningen, där vann vi en liten dragkamp i alla fall.
Det kan gå, kom ihåg Kuuselavärvningen, där vann vi en liten dragkamp i alla fall.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Haydar bestämmer sig innan veckan är slut..
– Det finns ett par svenska klubbar som är högintressanta. Han kommer att ta beslut innan måndag, menar Norén.
• Vad kommer att avgöra?
– Det är nog känslan. Givetvis är pengarna viktiga, men ett bra lag lockar också. Sedan måste det fungera socialt, han har med sig sin fru, säger Norén och klargör att det inte handlar om något artistkontrakt.
• Lutar det åt Sverige?
– Jag vet inte. Det har gjort det sedan han började prata om Europa. Men du vet, om det kommer ett kanonbud kan det vara svårt att säga nej.
– Det finns ett par svenska klubbar som är högintressanta. Han kommer att ta beslut innan måndag, menar Norén.
• Vad kommer att avgöra?
– Det är nog känslan. Givetvis är pengarna viktiga, men ett bra lag lockar också. Sedan måste det fungera socialt, han har med sig sin fru, säger Norén och klargör att det inte handlar om något artistkontrakt.
• Lutar det åt Sverige?
– Jag vet inte. Det har gjort det sedan han började prata om Europa. Men du vet, om det kommer ett kanonbud kan det vara svårt att säga nej.
MoDo Hockey > Sv: Intresseanmälan T-shirt Ska du ha stock
bisterfinnen:
Hörde att det i din stad Gävle säljs konkurrerande tröjor med orden "Sundlöv går på knock!" och "När ekonomin är tight, tar Micke en fight"
Hörde att det i din stad Gävle säljs konkurrerande tröjor med orden "Sundlöv går på knock!" och "När ekonomin är tight, tar Micke en fight"
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
MorganaLefaey:
Haydar kanske är klar och man väntar på att offentliggöra:
1.) Krog 2.) Nån Bertuzzi-typ och 3.) nån Lintner-typ... :-)
Haydar kanske är klar och man väntar på att offentliggöra:
1.) Krog 2.) Nån Bertuzzi-typ och 3.) nån Lintner-typ... :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Salle:
Jag önskar att jag hade råd. Kan du inte fråga Foppa eller Näsan istället :-)
Jag önskar att jag hade råd. Kan du inte fråga Foppa eller Näsan istället :-)
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
fettsteffe:
Nu kan ni hämta hem Kokko...Blues har garageförsäljning..
Nu kan ni hämta hem Kokko...Blues har garageförsäljning..
Länkar:
http://www.iihf.com/nc/home-of-hockey/news/news-singleview/article/blues-starts-fire-sale.html
http://www.iihf.com/nc/home-of-hockey/news/news-singleview/article/blues-starts-fire-sale.html
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Stefan Öhman (och alla andra) är ute för försäljning...Blues har finansiella problem.
Länkar:
http://www.iihf.com/nc/home-of-hockey/news/news-singleview/article/blues-starts-fire-sale.html
http://www.iihf.com/nc/home-of-hockey/news/news-singleview/article/blues-starts-fire-sale.html
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Vilka spelade Corso med i Kärpät? Har för mig att de hade två riktiga toppkedjor..
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
mattias - 74:
Vi har ju inte plats för tre dyra kanadensare...nog kan sponsorer säkert fixa Yetman till Örebro..
Vi har ju inte plats för tre dyra kanadensare...nog kan sponsorer säkert fixa Yetman till Örebro..
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blue Jackets har nog läst Bill Meltzer's artikel om Roman Malek från 2003...Kanske MoDo har hittat en oslipad diamant ändå...
Länkar:
http://www.hockeysfuture.com/articles/5996/flyers_reaffirm_interest_in_signing_goaltender_malek/
http://www.hockeysfuture.com/articles/5996/flyers_reaffirm_interest_in_signing_goaltender_malek/
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
250kg kärlek: Jag ville bara visa Arnio var jag sett "ryktet" om Niko's lön...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
arnio: Nu vill Niko ha 5 gånger så mycket säger ryktet till AB :-)
Länkar:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/skelleftea/article4179785.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/skelleftea/article4179785.ab
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Tikinmyheart:
Det jag tycker är lite underligt är hur Niko Dimitrakos kunde spela så billigt i Skellefteå, det ryktas om typ 130,000 i månaden. Jag tyckte att han var bra när han lirade i Philly.
Det jag tycker är lite underligt är hur Niko Dimitrakos kunde spela så billigt i Skellefteå, det ryktas om typ 130,000 i månaden. Jag tyckte att han var bra när han lirade i Philly.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Poffa:
Det är i så fall nästan lika stort som när MoDo värvade Pardavy/Pavlikovski eller Högardh/Wahlberg....men ska nu LHC och FBK börja tappa spelare till NHL så säger det väl bara smack så sitter dessa två nordamerikaner där med ett bud som är 50% högre...
Det är i så fall nästan lika stort som när MoDo värvade Pardavy/Pavlikovski eller Högardh/Wahlberg....men ska nu LHC och FBK börja tappa spelare till NHL så säger det väl bara smack så sitter dessa två nordamerikaner där med ett bud som är 50% högre...
Föregående · 395 · Nästa