Historik
Föregående · 15 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hank81: Att ens Andersén nämns som en värvning får de att smaka spya i käften, har vi inte högre ambitioner än så så kommer laget INTE bli ettt jävla dugg bättre.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dessa spelarkontrakt går ut nästa säsong:
Mv:
Andren
VV
Backar:
Berglund
Björk
Hedberg
Mylläri
Nyberg
FW:
Danielsson
Gunler
Kvist
Mannberg
Molin
Palve
Pettersson
Sallinen
Scott
Ser ingen anleding att förlänga med nån förutom Scott å Palve om dem kan gå ner i lön.
Då har vi dessa kvar.
Ny-scott-Rödin
Ny-Palve-Ny
Olesen-Ny-Eklind
Ljungkratz-Ölund-Birgersson
Genoway-Bertilsson
Bergman-Ny
Ny-Ny
Som jag har för mig så har Brynäs mer än dubbelt så hög budget som tex OIK och Skellefteå, så vi borde kunna gasa oss ur denna säsong med några bra nyförvärv och förhoppningsvis kunna bygga laget mycket smartare nästa år med en betydligt mindre budget.
Mv:
Andren
VV
Backar:
Berglund
Björk
Hedberg
Mylläri
Nyberg
FW:
Danielsson
Gunler
Kvist
Mannberg
Molin
Palve
Pettersson
Sallinen
Scott
Ser ingen anleding att förlänga med nån förutom Scott å Palve om dem kan gå ner i lön.
Då har vi dessa kvar.
Ny-scott-Rödin
Ny-Palve-Ny
Olesen-Ny-Eklind
Ljungkratz-Ölund-Birgersson
Genoway-Bertilsson
Bergman-Ny
Ny-Ny
Som jag har för mig så har Brynäs mer än dubbelt så hög budget som tex OIK och Skellefteå, så vi borde kunna gasa oss ur denna säsong med några bra nyförvärv och förhoppningsvis kunna bygga laget mycket smartare nästa år med en betydligt mindre budget.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är de nå som vet vart man kan se alla SHL lags spelarbudget? har försökt googla men inga resultat.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Så Brynäs top fw från förra säsongen platsar inte i Malmö…. Vad säger de om truppen vi har iår då den är ttp samma🤷🏼♂️
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om våran sportchef lyckas med att trolla bort Mannberg och får in Wännström till samma kostnad så visst, men att se Wännström som nån form av toppvärvning till dem 2 toppkedjorna då är inte siktet ställt tillräckligt högt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Ja tyvärr, å ja tror inte vi kommer kunna bjuda över heller tyvärr
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
: Anton Wedin har bar 1mål på 12 matcher i KHL oxå om han hamnar på waivers å ingen plockar honom så ser jag hellre att vi försöker värva honom
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Även om palve gör de bra på vä kanten i PP måste de in en rightare där de blir ju inget hot med en leftare där
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gunler är ju ingen sniper heller som de pratas om han missar ju varenda läge han får i princip
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Jag hade kontakt med dem via sociala medier (KK) senast i februari 2020 å då sa dem att dialog fördes med Brynäs.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: de är typ exakt så dem kommer svara. Här är mailsvaret i sin helhet som jag fick som svar från Leif.
Det finns ingen konflikt mellan Bif och Kamratkompaniet och ingen är förbjuden att komma till ERP Monitor Arena.
Att det varit tyst i arenan beror nog till största delen på att endast 50 personer fått befinna sig på hemma - och bortastå. Brynäs Supporter Gävle avser att sätta lite fart på hemmastå fr o m nu på lördag mot Rögle.
Du är välkommen att hjälpa till att höja stämningen även om du har sittplats.
Väl mött på Brynäs hemmamatcher i ERP Monitor Arena.
Mvh//Leif L, Bif
Det finns ingen konflikt mellan Bif och Kamratkompaniet och ingen är förbjuden att komma till ERP Monitor Arena.
Att det varit tyst i arenan beror nog till största delen på att endast 50 personer fått befinna sig på hemma - och bortastå. Brynäs Supporter Gävle avser att sätta lite fart på hemmastå fr o m nu på lördag mot Rögle.
Du är välkommen att hjälpa till att höja stämningen även om du har sittplats.
Väl mött på Brynäs hemmamatcher i ERP Monitor Arena.
Mvh//Leif L, Bif
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: kollade lite snabbt, men verkar inte finnas nå finska spelare i deras AHL trupp
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveForShow: vad har Boken för typ av kontrakt? Ja menar tjänar han mer än dubbelt på att lira i AHL så är de väll en nobrainer för honom att stanna kvar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: ja eller så gör man som FBK å HV71 värvar för att få mer konkurens i laget med toppselare
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nån härinne som var på matchen senast? Hur var stämningen i hallen? Jag såg inte ens matchen på TV tyvärr….
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är de verkligen ingen här inne som känner någon som känner någon som vet om KK tänker komma tbx överhuvudtaget?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fick svar av säkerhetschefen nu.
Kopierar texten från mailet ordagrant.
Det finns ingen konflikt mellan Bif och Kamratkompaniet och ingen är förbjuden att komma till ERP Monitor Arena.
Kopierar texten från mailet ordagrant.
Det finns ingen konflikt mellan Bif och Kamratkompaniet och ingen är förbjuden att komma till ERP Monitor Arena.
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är de för övrigt nån som hört nått från KK? Dem har inte svarat mig iallafall
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Så länge vi fans som varit med och bidragit till värvningen av Berglund inte får veta hur våra pengar används, kommer jag inte skicka en krona till för att värva spelare. Tycker de är Brynäs förbannade skyldighet å visa upp hur dealen har gjorts upp vid uppbrottet med Berglund.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pigalle: Bra där att du ligger på dem😄 jag svarade dig dock om de du skrev om KK, de va dem jag skrev till på messenger. Om de fortsätter så här när restriktionerna släpps så blir de pinsamt när Leksand kommer på besök och spelarna på isen tror att dem kliver in i Tegera när dem hör publiken……
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tror fan jag är helt dum i huvet… hur fan köper och väljer man säsongsplats. Står ju för fan ej valbar plats på varenda stoljävel i hela arena
Föregående · 15 · Nästa