Historik
Föregående · 41 · Nästa"Det har spekulerats en hel del kring framtiden för talangerna.
När det gäller nästa säsong så råder det ingen tvekan – Edmonton kommer erbjuda Timråspelarna kontraktsförslag.
– Det är klart att båda två kommer att få kontraktsförslag, klargör Kenta.
Men trots att duon kommer att erbjudas kontraktsförslag kommer det att ske en diskussion mellan samtliga parter innan det tas ett beslut om de åker över redan nästa år.
– Ja, vi kommer prata om det. Sedan handlar det om Edmonton är redo att plockar över dom också. Vi har ett bra lag på gång nu. Om några år kommer vi att vara starka, förklarar scouten.
Kenta Nilsson har en tydlig bild över hur framtiden ska se ut.
– Båda kommer att spela i NHL. Det är inget snack om det. Därför är det ingen brådska att åka över. Det vara bättre att stanna i Sverige en säsong till och få utvecklas. Kanske även testa på spel i Tre Kronor"
notera: detta är bara en del av artikeln.
• Vad handlar det om för arbeten?
– Alla kommer att få sitta ner i grupper, femma för femma, och sedan får vi se vad alla kommer fram till.
• Handlar det om både spelmässiga bitar och mentala bitar?
– Det är spelmässigt.
• Har du testat detta tidigare i år med laget?
– Nej, inte i år.
Challe Berglund informerade laget om upplägget i går när laget var på väg ner till Jönköping
Redigerad kommentar
48 Måndag 08/02 19:00 Timrå IK - Södertälje SK - ödesmatch?
Vill man ha någon poäng med sig hem måste man självklart lirat bättre men jag har sett sämre perioder av Timrå denna säsong.
Menar inget illa, blir bara lite irriterad över falska (alt. överdrivna) rubriker.
Visst finns det saker att klaga på men vad gäller TJ så verkar det ända jag har hört i form av gnäll ha att göra med att han är "snål". Dvs han satsar för lite. Det i mina ögon har att göra med att TIK har en relativt liten budget i Elitserien..
Raggaren Putte: err alla tidningars journalister har krav på sig att vara objektiva. Det jag själv förlåter är de diverse lagens lokaltidningar (st & dagbladet för timrå, allehanda för modo osv.) edit: när dessa brister i objektiviteten dvs.
Men AB & Expressen är rikstäckande tidningar som väldigt många personer läser (via nätet eller i tidningsformat). Detsamma går inte att säga om t.ex. Dagbladet t.ex. Därför är det självklart viktigare för dessa tidningar är mer objektiva än andra (i mina ögon).
Redigerad kommentar
tik02: Jo kan vara att man är lite för känslig men man blir lite stött när journalister i en sån stor tidning som Expressen (alt. AB) vinklar en artikel på det viset. För mig kändes det som att Ek hejade på MoDo (hoppas väl att dom ska nå slutspel så dom får skriva en massa om foppa?), skulle det stämma tycker jag Ek är extremt oprofessionell..
Jag har väl mer att säga vad gäller detta men jag sitter på bussen påväg norrut just nu och ids inte skriva mer med min mobil... (phew)
Johnny Hazard: Är inne på samma linje som Mappe, vad svamlar du om. Meunier må ha inlett säsongen lite sådär men han har lirat betydligt bättre på sista tiden och anledningen till att han inte går in och spelar på topp just nu har ju att göra med karlns knä som troligtvis inte är helt okej ännu.
Det ska bli intressant att se hur man formerar linorna när Piros gör comeback. Tänk om Styf och Sonntag också skulle kunna bli bättre.. helt skadefritt det var nog länge sedan (ta i trä)...
http://stats.swehockey.se/
Hahl Bundy: har inte jättebra koll på tränarkåren i AS (läs noll) men det lär nog finnas några intressanta tränarämnen där. Wikegård vet jag är imponerade av Almtunas tränare tror jag det var, han tror att de kommer få chansen i ES (eller bör få). Vi får väl se, hur som helst kommer inget ske före säsongen avslutats skulle jag tro.
Redigerad kommentar
Föregående · 41 · Nästa