Historik
Föregående · 40 · NästaJag vet att det snackas tränare osv just nu men med tanke på att jag även håller på GIF Sundsvall kan jag inte undvika att jämföra de två klubbarna. Giffarna är betydligt bättre på juniorsidan och tänker satsa ännu mer om jag förstått diverse tidningsartiklar rätt. Nu vet jag att TIK sagt att dom vill satsa mer på juniorsidan men det måste verkligen bli av. Timrås bästa chans att bli ett stabilt lag i övre halvan av tabellen är en väl fungerande juniorverksamhetsom producerar mer Elitserie-dugliga spelare än i nuläget.
Ska det vara så svårt att anställa några tränare till juniorlagen, dom kan även jobba på hockeygymnasiet.
Sedan tycker jag att det är självklart att en klubb som omsätter drygt 100 miljoner och har ambitioner att omsätta mer ska ha en anställd scout för A-laget. Det är jämförbart med att ha en målvaktstränare t.ex. För inte så många år sedan var det inte många som hade en målvaktstränare och idag är det en självklarhet. Samma sak gäller scoutning i min bok, det hör till elitidrott på denna nivå.
Lumber Jack: yep du hittar även övriga medaljlopp/tävlingar där.
Damernas 15 km jaktstart - Längdskidor | SVT PlayDamernas 10 km fristil - Längdskidor | SVT PlayHerrarnas jaktstart (12,5 km) - Skidskytte | SVT PlayDamernas kombination - störtlopp - Alpint | SVT PlayDamernas kombination - slalom - Alpint | SVT Play
T T: I vissa fall har man en assisterande som man gillar och vill behålla och tar med det i värvningsvprocessen (dvs låter tränaren och assisterande träffas och se om dom kanske kan tänka jobba ihop).
Sedan beror det självklart på vilken tränare som blir aktuell, har denne en specifik assisterande han alltid jobbar med så fine men finns det möjlighet till att behålla Per så tycker jag att man ska göra det.
T T: förstår inte varför folk bryr sig så jävla mycket om Sundsvall Hockey, jag skiter hur det går för dom men samtidigt är vi inte i någon jävla position att skratta åt andra lags misslycka.
suck.....
Anonymous: Till att börja med så stenvägrar jag att tro att MPS är långt mycket sämre än t.ex. Oscar Möller (förra säsongens Möller självklart).
Med det sagt så har du tydligen missförstått mig, jag har inte påstått att MPS varit redo för NHL men han är närmare än Lander. Han kan absolut utvecklas under sommaren och göra några matcher i NHL nästa säsong fast väljer han att flytta till Edmonton redan till nästa säsong får han räkna med en hel del matcher i AHL.
Men som sagt skulle det bästa alternativet vara 1 säsong till i Sverige, vad som händer efter det vet jag inte..
Angående MPS och Lander så hoppas jag att Edmonton anser att Timrå är rätt adress för bägge två nästa säsong. Jag tror inte att någon av dom är redo för NHL till nästa säsong. MPS är väl närmast men skulle må bra av att få mer rutin i Sverige och förhoppningsvis så debutera i Landslaget också innan han försvinner till Kanada.
Lander är nog mer än 1 säsong bort, om han inte tar ett stort kliv till nästa säsong då..
Edit: Föresten, för intresserade partier så kan man kolla in U17 landslagets match mot Tjeckien om man går till länken här nedanför. En Timrå-it finns i laget (Jeremy Boyce)
Redigerad kommentar
Svenska Ishockeyförbundet
Elitserien TV
Tyckte det såg ut som en hjärnskakning när man såg hur han agerade när situationen hände i HV71-matchen. Men det är bara en match till så det borde gå bra ändå.
Webbradio - Sveriges Radio
Tror inte att några artistspelare kommer ansluta nästa säsong på samma sätt som Sonnenberg & Caslava gjorde denna säsong t.ex..
Ikväll förlorade man dessutom. Så både Timrå och MoDo har 5p ner till SSK och 4 upp till Frölunda.
Angående första perioden för Timrås del så tycker jag inte att vi gör en bra period, det kändes inte bra.
Referee: Vinnerborg, Marcus
Linesmen: Persson, Viktor
Tillerkvist, Christian
Redigerad kommentar
Samma sak gäller för övrigt Skogs som bara är 1 år äldre, killen kan fortfarande utvecklas och är inte en kille inne i sina sista år som spelare direkt..
Redigerad kommentar
Föregående · 40 · Nästa