Historik
Föregående · 6 · NästaSaxat från st: Dubbelskrivningen innebär att han får spela både för Timrå och ÖIK
Edit: ah såg att det bara är för plus-kunder.
Skulle Timrå tappa, Mattsson, Lauritzen, Pettersson, Persson och Dahlén så kommer du nog märka skillnad på resultaten.
Det är klart att vibbarna just nu är positiva, jag själv är som dig postivt inställd till säsongen. Men det är viktigt att inte sväva iväg baserat på resultat i försäsongsmatcher.
Modo har brandskattats på spelare efter degraderingen och truppen är en spillra av sitt forna jag, främst på backsidan där man för tillfället bara har fyra spelare. Men Bjurö kommer vara en av seriens bästa målvakter och både Rundqvist & Björklund är klassförvärv. Sportchefen Per Svartvadet har en arbetsam sommar framför sig och behöver landa ytterligare nyförvärv av den kalibern för att Modo ska vara det topplag som de kräsna fansen kräver.
De rankas som nr9
Sedan har du nog rätt ang. MrMadhawk vad gäller tippning, inget jag har något minne av att han ska vara jättebra på.
Utöver detta undrar jag också om han märker någon skillnad när han kontaktar diverse företag efter den gångna säsongen. I slutändan blev den ett steg framåt sportsligt och man hoppas att det kommer göra det lättare att få sponsorer osv.
Vad gäller synpunkter och tips hade jag nog kollat in 08 fotboll, de är bra på vad de gör.
Utöver det så kan det vara en idé att kanske spela in ett avsnitt eller två som ni inte släpper ut till allmänheten. En chans för er att hitta er rytm osv. Det var någon som tipsade om det, minns inte vem (Kan vara Alex Albrecht kanske?! (Totally Rad Show, Diggnation)).
Det hade nog varit lättare att sälja Timrå IK om det fanns några tecken på att man faktiskt är på väg uppåt både kortsiktigt och långsiktigt.
Nu kan den här säsongen fortfarande sluta i succé men ord jag själv hör från folk som inte är hardcore Timrå IK supportrar är inte superpositiva vad gäller underhållningsnivån. Personligen vet jag att man kan underhålla som mot AIK men nivån är inte jämn. Sedan hjälper det inte när man tappar sina bästa spelare efter varje säsong..
Jag tycker det är viktigt att slussa fram juniorer i A-laget men det är i min värld ett stort misstag att inte ha en rutinerad stomme med producerande spelare som kan bära laget. De yngre lirarna måste ha spelare i truppen som de kan se upp till och lära sig av, spelare som visar vägen.
Ett problem med att ha en bunt ungtuppar som bärande spelare är att i Timrås nuvarande läge så försvinner de så fort de fått sitt genombrott och Timrå egentligen inte kan bygga vidare på dem utan blir tvungen att börja om från början igen med en ny ung spelare och kommer på så sätt ingen vart med sitt lagbygge sett i det längre perspektivet.
Det är viktigt att ha några äldre lirare som är tillräckligt bra att vara bärande samtidigt som det är rimligt att klubben kan behålla dem även fast de gör bra ifrån sig på isen.
Men jag dömmer inte ut Nubben helt för jag har inte koll på hur det ser ut bakom kulliserna, jag misstänker att det har varit mycket svårt att vara sportchef för Timrå IK de senaste säsongerna.
"– Jag provade i dag, men det var inte helt bra och jag kan inte riktigt trycka ifrån med vänsterbenet. Det är en skada på lårmuskeln så vi måste vara försiktiga tills det är helt bra, säger han."
Källa (se länk)
El Maco: Jag har fullständig förståelse för det faktiskt.
Målvaktssidan är inte suverän på pappret, säg vad du vill om Mattsson så är det en andramålvakt vi värvat. Han är säkert bra och jag hoppas innerligt att han gör succé men det är ingen stjärnvärvning direkt och Ohre är ung och relativt oprövad.
I övrigt så är det profillöst vad gäller värvningar samtidigt som profiler som Robin Persson, Hult, Pettersson och Nilsson har lämnat.
Jag personligen tror att det kan bli bra men jag är inte alls säker på det ska jag erkänna. Jag är en hoppfull person inför säsongen vanligtvis, alla som hört mig gnälla på folk här i forumet under diverse silly season kan säkert skriva under på det. Men det kan gå lite hur som helst den här säsongen och om man inte studerat lagbygget på nära håll så är det svårt att tippa årets lagbygge. Jag förstår varför man därför tipsen.
Redigerad kommentar
Sputnik: Skulle nöja mig med att Timrå IK fick arenan såld och framtiden säkrad i första hand. Skulle det bli sportslig succeé ovanpå det så tar jag det som en bonus.
Eller nja, jag förväntar mig att man ska vara omkring de sista slutspelsplatserna placeringsmässigt men blir det bättre än så tar jag det som en stor framgång för att vara ärlig.
Lite tråkigt kanske men det kan inte vara lätt att jobba i Timrå IK just nu när man inte vet till hundra procent hur det kommer att gå med Arenan. Jag som vanlig supporter räknar kallt med att det löser sig trots att jag samtidigt räknar med fortsatt bråk innan det går vägen. Men så kan inte de ledande personerna i klubben tänka, de måste planera för alla möjligheter och det kan inte vara kul i dagsläget.
The great one: Har själv sett honom vid något tillfälle men har inte fokuserat specifikt på honom vid de tillfällena så jag har inte stenhård koll på honom ännu. Men det jag tror mig veta är att det är en dålig ide att släppa fram Elias för tidigt. Är han redo så absolut, ge honom speltid i A-laget. Men mer troligt är att han skulle må rätt bra av att spela en viktig roll i J20 den kommande säsongen i första hand och matcha in honom i A-laget mer tålamodigt.
Men som sagt jag har inte stenhård koll på grabben så kanske är han redo redan nu, så ta allt i detta inlägg med en stor nypa salt. Men min tanke är bara att det kanske är mer utvecklande för honom att få mycket speltid i J20 tills han är redo att på allvar spela i A-laget.
Jag kan förstå att någon utan koll på Timrå kan vara mycket tveksam vad gäller den här säsongens trupp som den ser ut just nu. Tänk även på att våra träningsmatcher inte följs av riksmedia direkt. De har inte sett hur någon av nyförvärven sett ut på de försäsongsmatcher som lirats och hur laget ser ut att formas i år.
Nubbens fingerspetskänsla för värvningar kommer sättas på prov den här säsongen. Har han lyckats kan det bli succeé (relativt sett till förutsättningarna). Nu ser Marklund och Lindgren se ut att kunna bli bra värvningar (låt oss hoppas iaf) men på förhand är de inte märkvärdiga värvningar direkt. De har inte jättemärkvärdiga poängskördar som pekar på att de ska kunna vara bra nog att vara drivande i ett Allsvenskt lag (underskatta inte serien).
Men med detta sagt tycker jag att folk som får betalt för att skriva och tycka om sport borde vara bättre på att undersöka och ta reda på information om Timrå IK än vad folk i riskmedia gör. Men detta är knappast nyheter. Det är samma sak på fotbollssidan och Gif Sundsvall, de har så dålig koll på lagen i dessa trakter av någon anledning.
Knylan: 198cm, hoppas Nubben gjort ett fynd där.
Målvakten Mattsson vill jag se mer av men det första intrycket är iaf gott.
Känslan jag börjat få litegran är att det kommer bli ett jobbigare Timrå att möta den här säsongen. Sedan hur det går resultatmässigt har jag ingen aning om men tror inte att Timrå IK kommer bli det där laget motståndarna kommer älska att möta den här säsongen (kan ha fel, det är bara ett intryck jag fått)
Redigerad kommentar
Föregående · 6 · Nästa