Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 286 ·
Timrå IK > Sv: Storfavoriterna
A_x_e_l: Det känns dessutom som MoDo, med sina förmodade förstärkningar får svårt att ses som underdogs.. =)

Timrå IK > Sv: Storfavoriterna
A_x_e_l: Jag skulle dock tro att TIK "får nöja" sig med att vara EN av kanske fyra-fem tippade topplag. Att tänka på, bortsett från AB´s bedömning, är ju att lag som HV71, FBK, Frölunda och LHC redan innan stått väl rustade.
Det TIK nu iaf på förhand ser ut att göra, är ju att man siktar ett steg till på stegen. Två år på rad har man gått till semifinal, nu vill man även försöka kliva upp på det översta steget. Iom denna statsning ger man ju sig själva chansen att kanske nå dit.

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
RocknRolf: Corey Hirsch visade väl när han väl fick förtroende att han var minst lika bra som Kapanen?! Inte samma förmåga att "stänga igen" i viktiga matcher, men nog "var han nånting"?!

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Paddan: Det blir inte mer världsklass än när dom är i farten! Låter som en plan.. =)

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Paddan: Men nej, bespara oss! Det blir FÖR mycket ploj med den karaktären i TV-rutan!

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
Dragan 2k: Japp! Herr Bergqvist agerar likt sin backlinje i Leksand. D.v.s som den svaga punkten i en redan kritiserad "laguppställning".. =)
Han tillför inget som man inte klarar sig utan. Detta jobb måste kunna göras bättre av någon annan.

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
Frella: Har jag missat nåt, eller har jag läst/hört fel i att TIK tänkt ha fyra fulla femmor tillgängliga för spel nästa säsong?

Följande spelare finns tillgängliga:

[f]Backar:[/f]

Kalle Koskinen
Pär Styf

Sanny Lindström
Mats Hansson

Lars Jonsson
Teemu Aalto

Johan Svedberg
Tommi Rajamäki (ev.) /Johan Jonsson

[f]Forwards:[/f]

Robert Carlsson
Valeri Krykov
Niklas Nordgren

Jonathan Hedström
Yared Hagos
Christian Söderström

Kent Manderville
Kristian Gahn
Magnus Nilsson

Per Hallin

Stämmer det som jag hört så fattas väl två forwards?? Sundin + en till??

Tre Kronor > Sv: Hockey VM
I matchen Danmark-Slovakien har TV3 "toppat" med Lasse Kinch som huvudkommentator. Så alla (??) som saknat honom kan nu få sitt lystmäte.. =)

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
rupert: Underbar nyhet!! Detta visar på att Timrå IK fortsätter visa sig mycket attraktiva när det gäller att locka till sig lovande spelare! Tacka det två senaste säsongerna för det!

Truppen 2004/05 inte långt från komplett nu... =)

MoDo Hockey > Sv: Spelprogrammet 2004/2005
Frisco: Man tror nästan att det pågår försök att frysa ut laget som ligger längst söderut i elitserien. MIF spelar inte på hemmais förrän i den fjärde omgången... (Hm.. nåt att göra med byggnationer tro?)

Timrå IK > Sv: Inför nästa säsong
Frisco: Tror nog det kan betyda en del att tappa både Sjögren och Matthiasson. Båda stod för en tuff spelstil och båda var ju med sin inställning pådrivare för övriga spelare. Det vi tappar är väl inställning vilket är nog så viktigt som spelkvaliteter hos enskilda spelare..

IF Sundsvall Hockey > Sv: Sundsvall
Romö flyttar till VIK Hockey..

Timrå IK > Sv: Cirkus Silly Season
Dallas: Okej.. man misstänker nästan att den representanten var hög på mer än ett sätt.. =)

Timrå IK > Sv: Cirkus Silly Season
Dallas: Är det ditt personliga rykte, eller har du läst det nånstans?

Timrå IK > Sv: Sportsnack
RocknRolf: Men du har ju lugnt sagt bevisat vart du står!
Svälj stoltheten i stället och försök inte motargumentera varenda kommentar som INTE samstämmer med din åsikt!
Att reagera på det sätt som du verkar göra, med att just hugga på varje motargument du får, det gör nog inget annat än bevisar att du är och snuddar väldigt nära en "hormonstinn tonåring"!

Timrå IK > Sv: Sportsnack
RocknRolf: Om du eftersträvar att vinna den här diskussionen så kan du gå och lägga dig!
Inse istället att det upprörts känslor hos de flesta TIK´are sedan det blev klart att Matthiasson var klar för MIF. Vissa väljer att stötta honom och tacka för den tid han gjort i klubben, medan andra reagerar med att kapa honom jäms med knäskålarna. Jag säger inte att en av vägarna är bättre än den andra, men det är ju rätt klart vid det här laget att diskussionen bara kommer att fortsätta ältas i evighet, eftersom folk har så skilda uppfattning i ett hett ämne som detta är.. man har helt enkelt valt att tolka händelserna på olika sätt.

Timrå IK > Sv: Sportsnack
Hammarberg: Äh.. ge det lite tid så lär du dig hur det funkar.. =)

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar
knaskamilla: Hahaha.. det går inte att bli FÖR tydlig.. tack! ; )

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar
knaskamilla, Poffa, Björn VII: Vilket gensvar!! Are you impressed...? =)

Jaså, på 25 säsonger.. det var som tusan. Ja, om nu allt talar för det som ingen VILL tala ut om (i MoDokretsar..), så torde väl inte snittet minska kommande säsong, direkt...

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar
knaskamilla: Vad hade MoDo för snitt förra säsongen (i grundserien)?

MoDo Hockey > Sv: Spelprogram ES 2004/2005
Poffa: Tackar som bockar för det beskedet. Då slipper man leta ihjäl sig efter nåt som faktiskt inte finns ännu...

Motor > Sv: San Marinos GP
heart: Hehe.. nu är ju jag av den sorten som råkar gilla Schumacher, att han trots allt genom sina fyra VM-segrar och en drös andra rekord inom F1 faktiskt bevisat att han är den bäste. Så frågar du mig så får han ju gärna fortsätta vinna.. =)
Så att det bästa för sporten skulle vara om Schumi slutar, det håller jag inte med om. Jämnare? Visst, det är möjligt, men det är ju inte så värst utvecklande för sporten..


MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Lumber Jack: Jag läste samma sak tror jag. Visst låter det logiskt, men man får ju förmoda att Steen fortsätter att utvecklas. Att han är tredjecenter i VF nu när den här säsongen är slut, det är en sak. Men det faktum att han t.ex fått spela i landslaget den här säsongen torde ju innebära att hans värde ökar avsevärt.
Jag ser inte i dagsläget vilka spelare i MoDo som är så pass mycket bättre än dom du nämner i Frölunda?? Jag har sedan svårt att tro att MoDo redan i dagsläget kan garantera spelare av den kaliber som diskuterats här ikväll. Att Alexander Steen vill utvecklas med bra spelare runt omkring sig, det är det inget snack om, man som jag ser det så är det ju en väldigt stor chansning att först sabba för sig totalt hos VF, med att byta till ett MoDo som kanske har ett kanonlag på papperet till hösten..

Fast har MoDo redan gjort klart med proffsen, ja då kommer ju saken genast i ett klarare läge..

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Det ska hur som helst bli intressant att höra från Alexandet Steen själv varför han väljer att göra såhär. Killen hade det ju lugnt sagt väl förspänt hos VF - som svensk hockeys kanske mest lovande spelare hade han nog säkrat en betydande mängd speltid, och iom det en fortsatt positiv utvecklingskurva för att kunna nå NHL inom en snar framtid. Att Frölunda är ett garanterat topplag varje år borde knappast vara nåt som skrämmer iväg honom.
Tror inte heller att det är någon större oro för pengar som orsakat flytten. I VF skulle han säkert inkassera en lön som få i hans ålder i elitserien ens skulle kunna drömma om.

Så exakt vad är det han får i MoDo, som han inte redan hade i Frölunda? Som sagt.. det blir spännande att höra vad som i slutändan ligger bakom....

Tre Kronor > Sv: Sverige-Ryssland 3-2
Skarin: Han är ändå en njutning i jämförelse med Lasse Kinch..

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Lumber Jack: Helt seriöst så undrar man ändå varför? Killen hade väl allt han behövde i VF, trodde man iaf....

Motor > Sv: San Marinos GP
heart: Varför ska den som bevisligen är bäst sluta? Det är väl upp till övriga intressenter att skapa förutsättningar att kunna konkurrera fullt ut..
Man har ju gjort ett flertal förändringar de senaste säsongerna för att ge en viktigare roll åt föraren än till tekniken bakom bilen. Detta får nog ses som försök att stoppa Schumachers dominans, men Ferrari/Michael Scumacher har bevisat att man de senaste säsongerna stått i en klass för sig själva.

Tre Kronor > Sv: Nordgren och Nilsson skickas hem
jalla: Så länge inte Hardy ställer Liv i kassen är jag nöjd. Henrik Lundqvist är given som förstemålis i detta VM, Tommy Salos tid är ute. Den som hade kunnat konkurrera är ju Tellqvist och nu kan ju Toronto vara på väg ut dom med, men eftersom Tre Kronor bara har plats för två ytterligare spelare så är man säkert nöjda med det man har. Att tacka nej till Foppa eller Sudden det gör man inte..

Timrå IK > Sv: Cirkus Silly Season
Dragan 2k: Han måste rimligtvis få tänka igenom alternativen innan han bestämmer sig, visst?

Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Glömde länken.. www.svt.se/texttv/328.html

Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Läst på text-tv:

"Luleå värvar den slovakiske backen Jaroslav Obsut. Han kommer närmast från spel i Vancouvers farmarlag Manibota. Obsut har spelat fyra NHL-matcher med Colorado."

Har man hört den visan förut tro?? =)

Timrå IK > Sv: Tikare i VM
matsby: Både och skulle jag säga.. ;)

Timrå IK > Sv: Tikare i VM
Läst på text-tv:

"Niklas Nordgren och Magnus Nilsson skickas hem från VM. Idag beslutade Tre Kronor sig för att inte anmäla dem till turneringen.
-Dom blev lagom förbannade, säger managern Claes-Göran Wallin till SVT Text."

Vilket var ganska väntat..

Tre Kronor > Sv: Mats Wennerholm har gjort det. Igen
Paddan: Armenerna verkar vara skolade efter devisen "äckligt disciplinerat"..

Jisses.. inte visste jag att Turkarna lirade på is. Undrar om det är samma publiktryck där som när Fenerbache möter Besiktas.. =)

Timrå IK > Sv: Tikare i VM
Frisco: =)
Men man måste ju hålla på de spelare som är "mellan två jobb", fast dom ännu inte hunnit med att göra matcher för det nya klubblaget. Jag tror nog att varken DIF eller Luleå ser Hedström/Nilsson som sina spelare längre..

Timrå IK > Sv: Tikare i VM
Jonathan Hedströms första VM-mål betyder 4-1 för Sverige. En fruktansvärt tråkig tillställning detta. Massvis med skott mot ett helt i sin ordning defensivt Japan. Okej om riskokarna grötar ihop sig vid mål, men det är ju inte bara det att Japan lyckats manövrera ut Sverige som haft ett gäng misslyckade power-play, ineffektiviteten ÄR slående.

Undrar när Timrå IK hade en målskytt i VM senast? Nån som minns?

Motor > Sv: San Marinos GP
Frisco: Och som vanligt är Ferrari och Michael Schumacher förnedrande överlägsna. Tävlingen innehöll ordentlig dramatik under inledningsvarvet och fight om ledarpositionen under knappa 10 varv. Efter sitt första depåstopp kunde Schumacher sedan ta över ledningen och kontrollera tillställningen och till slut vinna helt ohotad.

Är det något av de övriga teamen som på allvar kan lyfta sig under säsongen och utmana Ferrari på allvar?

Tre Kronor > Sv: Ölen i näven...........
slashpuppie: Premiär på Liseberg i helgen? Nej, Balder känns svårslaget i det sammanhanget. Läge för en femkamp igen framöver? =)

NHL > Sv: Stanley Cup, Kvartsfinaler
Poffa: Ja, tänk om man var så lyckligt lottad.. =) Själv lyssnar jag från Detroit. Kiprusoff i Calgary är grym!

NHL > Sv: Stanley Cup, Kvartsfinaler
Live-radio just nu på [url=sports.espn.go.com/nhl/scoreboard?refresh=30]. Foppa har noterats för poäng för 13:e matchen i rad genom sin assist till Milan Hejduks 1-0..

Timrå IK > Sv: Cirkus Silly Season
FH: Enligt ST verkar det som Sundin blir kvar i TIK...

Timrå IK > Sv: Tikare i VM
Friskan: Visst är det så, men det känns som att det är vartifrån support och stöd kommer från som nästan är det viktigaste...

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
Et tu Brute: Nog troligt som du säger, jag sökte som sagt bara med det där stearinljuset och tillhörande lykta efter tips på det jag undrade, vilket var just Blixt Gordon.

Den som söker skola även finna! =)

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
Paddan: Japp! Flash Gordon som originaltitel. Från 1930-talet från första början.. alltså en rikitig klassiker. Jodå.. von Sydow hade väl sina skurkroller efter succén med Excorsisten...

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
lizzard: Den osynlige mannen var inte att leka med heller.

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
Paddan: Heureka!! Jag har det! Blixt Gordon var det... =)

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
Paddan: Larmet går var min absoluta favorit!
Sen fanns det nån mer Science fiction serie, i stil med Månbas Alpha som gick, men jag minns inte vad den hette. Nån som har bättre koll än mig?

Timrå IK > Sv: Utan klubbtillhörighet
Paddan: Stefan Mählqvist var väl namnet..? Sedan får jag kontra med Månbas Alpha, Clownen Manne, Kalles Klätterträd och Hjalle, Julle och Hjulius.

"Norrköping för tjyven" =)

Timrå IK > Sv: Tung, tyngre, tyngst
rådbjer: Tveksamt läge, det håller jag med om. Men frågan är väl om han kommer att få så mycket speltid nu när det ansluter ett gäng från NHL..? Nilsson kommer nog med sin tyngd att få spela en hel del, liksom Hedström.
För övrigt en rätt tunn trupp, i jämförelse med övriga lag i årets VM.

· 286 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå