Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 287 ·
Timrå IK > Sv: Tung, tyngre, tyngst
rådbjer: VM-truppen är nu klar och Timrå IK har just nu 3 spelare med! Nordgren, samt Nilsson och Hedström som inte spelat i TIK ännu.. inte illa det!

Mora IK > Sv: Välkommna upp!!!
Petey21: Hoppas för Moras skull att ni inte blir lika mycket "tillfälligt uppe" som det verkar för SpS... =)

Leksands IF > Spelarflykt...
Man undrar vilken väg Leksand ska ta för att åter spela i elitserien. Siktar man på en snabb comeback, eller på sikt? Vad beträffar de spelare som nu lämnar föreningen så ser det rätt tufft ut... (se länk)

Mike Bales, Jonas Elofsson, Tobias Holm, Henrik Nordfeldt, Rastislav Pavlikovsky, Richard Pavlikovsky och Maurice Rozenthal.
Rätt tunga pjäser som försvinner från laget som numer bara är näst bäst i Dalarna...

Timrå IK > Sv: SCA-cupen
El Aka Ali: Snittet i grundserien i år hamnade på 5 199. Men detta är ju ändå en stor skillnad mot fjolåret. Alla pengar man får in stannar ju nu kvar i klubben. Sedan i slutspelet hade vi ju fullsatt i tre av fyra matcher.

Timrå IK > Sv: Timrås IK:s grafiska profil
gud: Torde vara märket på de här tröjorna som ni menar..? Dom är iaf från säsongen 1965/66.
Klart att Littmar har koll!


[bild]www.sportsnack.net/user/files/10/olle_hman_196566.bmp[/bild]

Olle Åhman.. rest in peace...

Timrå IK > Sv: SCA-cupen
matsby: Faktiskt ingen som jag hört talas om. Är det nån som TIK uttryckt sig vara ute efter, eller vad?

Om man rotar lite i arkiven ser man att det är en ung och lovande kille som nog väntar på att få chansen i ett bättre lag. Kanske värt att chansa på...

Timrå IK > Sv: SCA-cupen
matsby: Du har stenkoll... som vanligt! =)

Matchtips > Genrep inför VM, Sverige-Ryssland
För att bryta mönstret och behålla saker och ting lite mer i nuet, väntar en väldigt viktig match för Tre Kronor ikväll. Genrep inför VM mot den ryska björnen...
En björn som nog kommer att skrämma en och annan i den kommande VM-turneringen. Man har vad jag vet ett rätt ungt lag med gott om talanger, på vanligt ryskt hockeymaner kan man väl säga.

Med den bleka insatsen mot finnarna i bakhuvet och då jag faktiskt inte vet exakt vilket lag ryssarna mönstrar, blir tipset för min del ikväll ett oavgjort resultat, 2-2!

Timrå IK > Sv: Himlen är nära
rådbjer: Läst i Dagbladet:

"Timrås sportchef Kent Norberg hade all anledning att känna sig nöjd i går. Han har plockat guldkorn från grannkommunen Sundsvall och kryddat med toppvärvningarna Teemu Alto, Hedström och Magnus Nilsson, som fortfarande är med i racet om en VM-plats.
- Det känns fantastiskt bra, säger Norberg.
Och mer kommer. Nästa vecka ska Leksands backtalang Lars Jonsson besöka Timrå.
- Vi får se hur det går. Det är fler klubbar som vill ha honom, säger Norberg."

Vidare är det enligt Nubben en backplats och en forwardsplats kvar att fylla och HV71:s Björn Melin är nu avskriven i och med värvningen av Hedström.

Brynäs IF > Sv: Modin kan tänka sig BIF under ev lockout
65Selander: Tror gör man ju i kyrkan, men likväl i Sydkraft Arena.. =)
Den tron säger mig att Modin väljer Timrå. Jag hörde en intervju med honom som Christer Jonasson på P4 gjorde i samband med att slutspelet startade här hemma, och han var väldigt angelägen om att höra statusen hos TIK.

Visserligen var Gävle hans senaste anhalt i Sverige, men jag tror att känslan för honom själv skulle vara större, att efter 10 år åter få representera den klubb där han fick sitt genombrott, när dom numer finns i landets högsta serie...


Matchtips > Sv: Hur tror du att es slutar?
Så slutar Elitserien:

1. Djurgårdens 92
2. Färjestads 91
3. HV71 91
4. Frölunda 90
5. Linköpings 82
6. Timrå 73
7. MoDo 71
8. Luleå 68

9. Södertälje 64
10. Brynäs 61

11. Leksand 57
12. Malmö 53

Timrå IK > Sv: Lill-Kenta?
heart: Det verkar som Kenta har ett tvåårskontrakt, som alltså går ut i vår. Åtminstone enligt artikeln i ST från maj -02. www.st.nu/Sport/index.php?task=view&id=210004

Färjestads BK > Sv: Timrå-Färjestad
Eltifoso: Timrås insats i den matchen ska nog inte överdrivas. Man mötte ett lag som nästan helt saknade tempo, var tama i avslut och som uppträdde allmänt oinspirerat.
Hemmalaget svarade för en stark insats rent defensivt, i en spelmässigt ganska jämn match. Man bjöd inte bort så värst många ytor för FBK att vända spelet på, och då man gjorde det, då kom den där tamheten hos Färjestad in i bilden.
Samtliga mål gjordes ju som du säger i power-play, och det som avgjorde det hela var nog att TIK-spelarna var mycket hetare än FBK vid målchanserna.

Leksands IF > Sv: KAUPILLA!!
nyz: Hade helt missat hans statisktik från den här säsongen. 13 mål och 15 ass. är ju riktigt bra det, och verkligen en spelare som iaf på förhand har egenskaper som Leksand kan få nytta av... ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Fallet Öberg/Skrbek vs. disciplinnämnden har enligt radiosporten nått ett avgörande. Öberg stängs av två matcher och Skrbek tre.

Frölunda HC > Sv: Säsongen över?
Den här säsongen har hela tiden varit tänkt som Connys sista i VF. Tanken i framtiden har väl varit att han ska jobba vidare i föreningen med spelarrekrytering eller managerjobb.

Saxat från GP:

"Med måndagens besked är det också klart att 58-årige Conny Evenssons tränarkarriär är över.
- Ja. Det har jag gjort klart med Frölunda sedan långt tidigare, att det här skulle vara sista året.
- Däremot vill Frölunda att jag gör andra saker inom föreningen. Men vad det ska bli får vi ta upp sedan."

MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
matsby: Nej, faktiskt så sökte jag inte på det. Idén var att söka efter lite mer bakgrund om Corey Hirsch på www.goaliesarchive.com/index2.html, och jag dök då på detta mer av en slump. En rätt rolig slump, som det artade sig. På DEN helt outtänkta vägen var det.. =)

MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Hittade rätt på ett lag i IHL, Cleveland Lumberjacks (spännande namn för övrigt..)där ingen mindre än Markus Näslund gjorde några matcher för rätt många säsonger sedan nu. Även klassmålvakten De Rouville fanns med detta år... ;)
www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0000701995.html

[bild]perso.club-internet.fr/olec/ihl/cleveland.gif[/bild]

(Laget upphörde att existera 2001)

Leksands IF > Sv: KAUPILLA!!
Mattias - 74: EN spelare gör ett lag, eller? ;)

I vilket syfte är han värvad? Han verkar ju inte vara en utpräglad målskytt, om det är vad LIF tänkt, med tanke på hur målskyttet sett ut hittills...

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=652

Svenska Hockeyligan > Nytt kollektivavtal för Elitserien
Saxat från SICO:

"Den 28 januari 2004 träffades ett nytt kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen och HTF/SICO för spelare i Elitserien. Det nya avtalet gäller till och med oktober 2005 och ger spelarna ett ökat inflytande i frågor som berör dem själva."

(Vidare, se länk)

Timrå IK > Sv: #36 Lind blir #24 Lind nästa år
knaskamilla: Nej, dom som ligger pyrt till har t.o.m maj månad på sig att lösa det.

Matchtips > Sv: Hur tror du att es slutar?
Enligt de logiska uträkningar som undertecknad gjort, så slutar tabelltoppen som så här:

1 Djurgårdens IF 92 +28
2 Färjestads BK 91 +38
3 HV71 91 +33
4 Västra Frölunda HC 90 +46
5 Linköpings HC 82 +27

Timrå IK > Sv: Mats Hansson
Hälge: Matchen slutar 2-5. Det fortsätter att gå tungt för J-20 denna säsong och det lutar väldigt mycket åt kvalspel för dom lite längre fram...

Timrå IK > Sv: Domustrappan
Albert Hall: Ja att Sami kommer är klart. Dock inte denna säsong. Likaledes kommer snart tröja nr.33 vara upptaget utav en blixt från klar himmel - Fredrik Modin. Lägg dessutom till Johan Svedberg, Ivan Punchochar och Jimmy Danielsson. Ut med Corey Hirsch. Ut med Fredrik Sundin, ut med Jesper Jäger. Upp med Johan Jonsson och Andreas Lundin. Så komer det att bli.

Lägg därtill att vi kryddar anrättningen med en vass import bortsett Kapanen och vi blir ruskigt giftiga nästa säsong.

Kom ihåg var ni hörde det först ;)

Frölunda HC > Sv: Inför VF-Linköping
mangan: Nu blir nog Linnea glad.. att någon äntligen lärt sig hennes tipparfilosofi.. =)

Timrå IK > Sv: Tallar i klubbmärket?
pettsson: Ja, men vad PerHapps glömde att informera var att familjen Nilsson har släkt här uppe med gott hjärta som kan skicka kepan med posten.. =)
Vad ett paket kostar att skicka vet jag inte, men det blir säkert ändå billigare än webshopen.

Timrå IK > Sv: Tallar i klubbmärket?
Per HApps: Som hämtat från Min Matematik 3... =)

Skulle dock ge den alltid lika lyhörde Karin Nilsson rådet att istället för att dels ytterligare bekosta familjens modemkostnader, och att få punga ut med en mindre förmögenhet för en kepa, istället bege sig till Domus Timrå (bra för dig...) och inhandla motsvarande huvudprydnad för nätta 170 spänn!

Visst, Timrå IK går väl nu iofs miste om lite extra lök på laxen, men sett till gemene man och vad denne nog i regel är beredd att betala, så skulle jag föredra det billigare alternativet...

Så: Visst kostar det skjortan att handla via nätet, och är detta alternativ det enda, om man inte råkar bo i omedelbar närhet till kommunen, så förstår jag att många helt väljer att lägga pengar på andra saker...

NHL > Sv: Jagr klar för Rangers!
Ford Prefect: Hehe.. ingen hejd på skadeglädjen där inte...

Matchtips > Sv: Omgång 43
HV 71- MIF.....4-2
TIK - FBK......2-4
LIF - SSK......2-2
LHF - DIF......3-4
BIF - MoDo.....2-2
VF - LHC.......5-2

Timrå IK > Sv: Glöm slutspel
willysson: Visst är du realist.. allt annat vore ju att blunda rätt rejält.
Även jag brukar faktiskt vara det, men i det här fallet får det fastiskt dröja några veckor innan bubblan spricker, OM den nu gör det.. =)

Timrå IK > Sv: Glöm slutspel
willysson: Har dock av min natur svårt att vara så råbarkat pessimstisk.
Får väl bli den förste att erkänna min tabbe om så händer, men så länge det finns luft i ballongen OCH den flyger, så finns det all anledning att hjälpa till med att blåsa, i stället för att kasta pil! =)

Timrå IK > Sv: Glöm slutspel
willysson: Laget förlorar inga matcher när dom vilar.... =)

Utan vila hade det dock vart helkört!

Timrå IK > Sv: Glöm slutspel
rådbjer: Jag är här du..... =)

Även om det kanske blir torsk på torsdag så är det s.a.s med i "planeringen"...
TIK tar sig till slutspel eftersom vilan dom får nu kommer att göra om inte underverk, så iaf snuddande nära.
Som det ser ut så avgörs det nog under den period när vi har tre raka hemmamatcher, Linköping, Brynäs och Leksand. Dessa matcher MÅSTE vinnas! Förutom dessa nio poäng krävs en fyra - fem poäng i övriga fem matcher, det borde räcka..

Timrå IK > Sv: Glöm slutspel
rådbjer: Håller med dig om att trenden inte pekar åt nåt annat håll. Men tänk på att det är tre lag som måste gå förbi oss..

Timrå IK > Sv: Missat slutspel är inte gratis.
matsby: Tror nog att resultatet när vi ser tillbaka på säsongen 2003/04, kan sammanfattas med maximalt en plats i kvartsfinalen.

Bättre än så är tyvärr inte Timrå IK detta år...

Timrå IK > Sv: Bortskämmda redan?
matsby: Nej, det känner jag inte till. Men man kan väl tänka att dom nog sett slutspelet som nånting klart möjligt i år, åtminstone...

Timrå IK > Sv: Bortskämmda redan?
matsby: Men det som orsakade "tappet" rent ekonomiskt var ju det att spelarna hade bonusavtal kopplade till sina kontrakt. Att Timrå IK/spelarna tog sig så pass långt gjorde väl att det blev en hel del "extra" utgifter, eftersom nog INGEN riktigt kan ha räknat med ett slutspel ifjol..

Timrå IK > Sv: Laget
scim, NuMo: Jaja.. jag visste väl att nån skulle vara snabb med att hugga.. ;)

Men visst, ni har helt rätt i det ni säger som motargument. Vad jag ville komma åt var bara hur pass märklig en analys av två lag på exakt samma poäng ändå kan se ut (sett med lite humor).... =)

Tendensen pekar visst åt lite olika håll. För mig så pekar den raka vägen mot sängen... Så! Go´natt!

Timrå IK > Sv: Laget
I Aftonbladets analys av kvällens elitserieomgång bedömer man även lagens chans till slutspel. Följande står att läsa om Timrå och MoDo:

[f]"Timrå är efter förlusten indraget i striden om de sista slutspelsplatserna."[/f]

Om MoDo skrivs:

[f]"Tre nya hyperviktiga poäng för Modo, som gick ikapp tabellsexan Timrå poängmässigt och ser ut att ha kopplat grepp om en slutspelsplats.[/f]

Hmm.. det var det där med att åtminstone försöka vara objektiv?? Att Timrå och MoDo ligger på exakt samma poäng (61), verkar inte spela så värst stor roll.. MoDo ser enligt AB ändå ut att mer eller mindre ha fixat slutspel, medan TIK nog får se upp (eller snarare ner) ordentligt i tabellen.....

Timrå IK > Sv: Laget
Helg Ernest: Blev ju utlånad till Nybro IF i S:a Allsvenskan...

Timrå IK > Sv: Laget
mangan: Men varför lägga sig ned och självdö i detta läge?

TIK ligger alltjämt på sjätte plats, och har än så länge lite marginal ned till jagande lag. Och Luleå och Brynäs av de som är på jakt, har även dom faktiskt ett lika tufft motstånd som Timrå, bara SSK har ett lite "enklare" spelschema, Dessa lag möter även varandra under de åtta matcher som återstår, så varför kasta yxan i sjön...?

Hehe.. ja, det vore väl fint det! Blir gott att ses då!

Timrå IK > Sv: Laget
Laken: Såhär tror jag. Som det ser ut så spelar lagen enligt följande:

[u]Timrå[/u]
Färjestads BK (h)
MIF Redhawks (b)
Västra Frölunda HC (h)
HV 71 (b)
[f]TIK plockar fyra till fem poäng.[/f]

[u]MoDo[/u]
Brynäs IF (b)
Linköpings HC (b)
Djurgårdens IF (h)
Södertälje SK (b)
[f]Plockar också fyra till fem pinnar[/f]

[u]Luleå[/u]
Djurgårdens IF (h)
Södertälje SK (b)
Färjestads BK (h)
MIF Redhawks (b)
[f]Tar max tre till fyra..[/f]

[u]SSK[/u]
Leksands IF (b)
Luleå HF (h)
Brynäs IF (h)
MoDo Hockey (h)
[f]Sju till åtta poäng..[/f]

[u]Brynäs[/u]
MoDo Hockey (h)
Djurgårdens IF (b)
Södertälje SK (b)
Färjestads BK (h)
[f]Fyra till fem..[/f]


Skulle innebära följande:

6) MoDo 66
7) Timrå 66
8) Södertälje 62
----------------------------------------------
9) Luleå 61
10) Brynäs 59
----------------------------------------------

Timrå IK > Sv: Laget
Laken:

Slutställning!

6) Modo
7) Timrå
8) Södertälje
----------------------------------------------
9) Luleå
10) Brynäs
----------------------------------------------
11) Leksand
12) MIF

Timrå IK > Sv: Laget
matsby: Vi har även alltjämt sex lag efter oss i tabellen och sju poäng att gå på.. upp med hakan hu!

Timrå IK > Sv: Hockey Live
rupert: Men kvalserien är ju precis lika långt borta som innan kvällens matcher.. ja, förutom MIF som har EN poäng, hittills.. =)

Timrå IK > Sv: Hockey Live
matsby: Nej, enligt Swehockey verkar det inte så. Det är den landslagsaktuelle Liv som haft svårt att hålla tätt hittills..

Hoppla hoppla! Hansson bäste Timråit!? Det låter ju bra.. =)

Timrå IK > Sv: SSK - Timrå IK 2004-01-27
matsby: 3-0.. tack och gonatt!

Timrå IK > Sv: Hockey Live
Hälge: Eller inte.. snygg ON-knapp"

Timrå IK > Sv: Franzén
Frella: Det sitter nog tyvärr uppe i skallen hos killarna nu... vila och en nystart känns nödvändigt!

· 287 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå