Historik
Föregående · 293 · Nästa
Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
Sannes: Lite präktighetsvarning över Hegerfors agerande tycker jag. Förmodligen ser han väl slutet på sin egen karriär i TV-studion och vill väl säkert hålla kvar vid den numer mycket gamla bilden av att vara bäst....
Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
Underdog: Känns iofs som den gode Arne Hegerfors grävt sin egen grav genom att uttrycka inte helt positiva åsikter om sina kollegor....
Timrå IK > Sv: Nya Kempis
scim: Frågan är väl bara om Ö-vik har nåt lag kvar i Elitserien då..... =)
Timrå IK > Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2004-01-06
jalla: Förlusten verkar väl klar i kvällens match, tyvärr..
Nästa fyra matcher som samtilga är på hemmis blir förmodligen helt avgörande för vart Timrå hamnar i årets Elitserie. Brynäs, MIF, Lule och MoDo är ju alla som det ser ut nu endast några pinnar efter TIK. Minst tre av dessa fyra bör nog sluta med seger, annars känns slutspelet mycket osäkert...
Nästa fyra matcher som samtilga är på hemmis blir förmodligen helt avgörande för vart Timrå hamnar i årets Elitserie. Brynäs, MIF, Lule och MoDo är ju alla som det ser ut nu endast några pinnar efter TIK. Minst tre av dessa fyra bör nog sluta med seger, annars känns slutspelet mycket osäkert...
Frölunda HC > Sv: Snöar på resorna
mangan: Pratade för en stund sen med min bättre hälft där nere så jag hörde det var typ snöstorm.. Är det så pass kallt är det väl bara bra. Garanterad vinterväg då, istället för snöslask eller blankis...
Var ute i god tid bara, så ni slipper stressa ihjäl er. Hoppas ni får en lika trevlig vistesle som oss på tisdag, lycka till!
Nu bär det av neråt västkusten igen i morrn. Från ett vinterlandskap hemma till ett som det verkar just nu, nästan lika vintrigt Göteborg!
Var ute i god tid bara, så ni slipper stressa ihjäl er. Hoppas ni får en lika trevlig vistesle som oss på tisdag, lycka till!
Nu bär det av neråt västkusten igen i morrn. Från ett vinterlandskap hemma till ett som det verkar just nu, nästan lika vintrigt Göteborg!
Frölunda HC > Sv: Snöar på resorna
mangan: Ja, det kan jag absolut hålla med om! Vi var ju ner i fredags och då var det ju stora bussar som gällde. Ingen höjdare dom där småvägarna runt Leksand och andra samhällen efter vägen. Inte bara för snöns skull, det är ju knappast så rakt heller, det krävs en varsam förare med stor respekt för det ansvar han/hon har.
Frölunda HC > Sv: Snöar på resorna
Dragan 2k: Åh fan.. man måste "kliva över" gränsen..?
Sagt och GJORT!! =)
Sagt och GJORT!! =)
Frölunda HC > Sv: Snöar på resorna
mangan: Taskiga vinterdäck?? Välkommen till norrland!
(Mitt 1000:e inlägg för övrigt..) =)
(Mitt 1000:e inlägg för övrigt..) =)
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
mangan: Jo, jag kan förstå det allt mer ökade agget.. =) Han ingår väl i erat "derbyområde", så ni har väl fått honom på nitlotten, helt enkelt.
Som det utvecklades idag så fick han ju en ganska enkel match att döma. Ett lag spelade hockey, det andra hade svårt att göra detsamma och blev istället tvungna att ta utvisningar vilket Vinnerborg skötte i stort sett utan misstag. Hade kontroll på det mesta som det såg ut, vilket iofs är en rätt stor skräll.. =)
Som det utvecklades idag så fick han ju en ganska enkel match att döma. Ett lag spelade hockey, det andra hade svårt att göra detsamma och blev istället tvungna att ta utvisningar vilket Vinnerborg skötte i stort sett utan misstag. Hade kontroll på det mesta som det såg ut, vilket iofs är en rätt stor skräll.. =)
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Dragan 2k: Nej, men ge dig nu.. jag var faktiskt riktigt förbannad när jag kom hem efter matchen ikväll. Var ju bara tvungen att få spy galla nånstans... =) och det tog ett tag innan jag lugnade ner mig, så det räcker nu, inte ett varv till..
Tack SpS - du ångestdödare i natten....
Tack SpS - du ångestdödare i natten....
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
mangan: Innan det ballade ur till vad folk har för föreställningar om publik på olika arenor och deras förehavnaden, så gick väl snacket med all rätt kring matchen idag OCH herr Vinnerborgs insats. För att inte bli missförstådd ytterligare så ÄR han inte alls nån favorit, jag ville bara ge honom chansen att få nån slags rättvis bedömning.. det är ju svårt när man blandar in andra matcher i resonemanget.
Lite glädjande mitt i den alltmer avtagande sorgen är att nån fler än jag och Sannes tycker att han faktiskt var helt OK idag.. med sina mått mätt.. =)
Lite glädjande mitt i den alltmer avtagande sorgen är att nån fler än jag och Sannes tycker att han faktiskt var helt OK idag.. med sina mått mätt.. =)
Timrå IK > Sv: Mittenlag eller?
Baker: Tyvärr FÖR stor spridning bland, ja.. igen.. backarna. För rent fysiskt så håller ju varken Jäger eller Hansson måttet när det hettar till. Övriga fyra backar har ett i grunden stablit backspel och säkert också förmågan att höja sig till ett slutspel.
Vilka vakanta platser då?
Vilka vakanta platser då?
Timrå IK > Sv: Mittenlag eller?
Frella: Ja, man har ju märkt att laget ändå är rätt stabilt, mot lag som är sämre på att sätta oss under hård press.. det är då vi får svårt. Men visst, semi kan nog vara möjligt, men du ser slutspelet helt och hållet som ett avstamp mot nästa säsong??
NHL > Sv: NHL i natt..
Daniel Alfredsson gjorde ett mål och en assist i natt när hans Ottawa slog Atlanta med 5-2. Därmed är Senators uppe i en svit på 6 matcher i rad utan förlust. Det återstår dock lite till den svit på 16 matcher utan förlust som bröts för Toronto i går natt..
Timrå IK > Sv: Mittenlag eller?
Frella: Den vetskapen gör ju föreställningen om att TIK ska kunna gå en bit i ett slutspel mycket osäker. "Felet" med truppen den här säsongen är att man ju har kvar samma toppar som ifjol - Kapanen och förstafemman men sen är det inte mycket kvar.. En alldeles för tunn trupp, en och en halv bra femma får jag ihop det till. Det är inget att bygga ett framgångsrikt lag i ett slutspel inte.
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Swordster: Efter Hallins mindre snygga spearing på Jonas Johnsson idag kan vi nog be den gamle Brynäsaren att börja "plocka kulor.."
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Kickan: Den ende som är kung runt isarna vid Stora Lule älv är Kung Bore..
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Kickan: Är det inte lite misstänkt likt W.O redan nu...? ; )
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Kickan: Åh fan.. funkar voodoo i mobilen? Analogt eller digitalt?
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Kickan:
*host*
Känns det inte som LHF behöver allt stöd dom kan få, som läget ser ut just nu? Trädkramare kanske kan funka, men då åker han säkert ut för holding, eller nåt annat konstruktivt.. =)
*host*
Känns det inte som LHF behöver allt stöd dom kan få, som läget ser ut just nu? Trädkramare kanske kan funka, men då åker han säkert ut för holding, eller nåt annat konstruktivt.. =)
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Portello: Du verkar då vara en vän av supporterresor iaf.. skönt med såna! Ni är en liten grupp "trotjänare" som alltid åker, eller?
Hehe.. har faktiskt aldrig provat dom själv, så jag får lita till din bedömning. Förhoppningsvis har det blivit bättre på den punkten i år då.. =)
Hehe.. har faktiskt aldrig provat dom själv, så jag får lita till din bedömning. Förhoppningsvis har det blivit bättre på den punkten i år då.. =)
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
irre: Hehe.. jag menar det =)
Gör inte som han fån Ö-vik.... ajajaj..
Gör inte som han fån Ö-vik.... ajajaj..
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Bergius: Nej, och då ligger dom ändå betydligt bättre till rent geografiskt...
Det lag som har det bäst är ju Leksand. Ett gediget intresse, kulturen att faktiskt åka på resorna och inte minst att man ligger där man ligger.. mitt i smeten. Man har flera lag på "armlängds" avstånd vilket ju gör det hela lite enklare.
Fast finns bara intresset borde det ju gå att locka folk att åka, tycker man. Hoppas att resorna för TIK till Karlstad och Leksand var ett trendbrott som nu håller i sig säsongen ut..
Det lag som har det bäst är ju Leksand. Ett gediget intresse, kulturen att faktiskt åka på resorna och inte minst att man ligger där man ligger.. mitt i smeten. Man har flera lag på "armlängds" avstånd vilket ju gör det hela lite enklare.
Fast finns bara intresset borde det ju gå att locka folk att åka, tycker man. Hoppas att resorna för TIK till Karlstad och Leksand var ett trendbrott som nu håller i sig säsongen ut..
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Portello: Ser man på! Ska bli mig ett sant nöje att vara på plats då! =)
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Ambroo: Inget vidare alls det.. lite tragiskt att en så pass liten del av elitserielagen har fungerande bortaresor för supportrar..
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortaklackar
Fanzin: Ja, dom ligger ju rätt avsides så det krävs väl en rätt stor mängd människor som är intresserade för att det ska kunna bli nån resa..
Fast till Timrå har dom ju varit på besök tidigare, säkert till MoDo också..
Fast till Timrå har dom ju varit på besök tidigare, säkert till MoDo också..
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Kungen: Jag tror att jag redan från början ikväll sa att Vinnerborg inte är nån direkt favorit, men det jag tjurar fast mig vid är att man ju måste plocak av sig skygglapparna och se till den aktuella matchen innan man sågar en domare så kapitalt!!
Jag har i det jag skrivit i tråden här, valt att ställa tidigare erfarenheter av Marcus Vinerborg ute i hallen, bland julklappsskräpet. Istället har jag enbart valt att syna kvällens match, det känns på nåt sätt som en aningens mer rättvisande bild av hur han faktiskt var just idag då...
Hans insatser i tidigare matcher blir på nåt sätt som ogiltig bevisföring..
Jag har i det jag skrivit i tråden här, valt att ställa tidigare erfarenheter av Marcus Vinerborg ute i hallen, bland julklappsskräpet. Istället har jag enbart valt att syna kvällens match, det känns på nåt sätt som en aningens mer rättvisande bild av hur han faktiskt var just idag då...
Hans insatser i tidigare matcher blir på nåt sätt som ogiltig bevisföring..
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Sannes: "Ett öga är bättre än inget öga alls.."
(Ett gammalt fornnordiskt ordspråk, tillägnat Oden..) =)
(Ett gammalt fornnordiskt ordspråk, tillägnat Oden..) =)
Timrå IK > Sv: Bedrövligt
Frella: Ja, man måste ju göra det bästa man kan i det här läget, och då är ju en ommöblering bland backarna det som krävs!
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Kungen: Vinnerborg håller nog inte den nivå som krävs i elitserien.. följden av detta lär bli att vi nog sett honom färdigt när slutspelet tar vid i mars... och ingen är gladare än jag! =)
Ja, han har gång på gång bevisat att han inte passar i elitserien, men man måste ju faktiskt kunna se på det enskilda fallet, som matchen ikväll och faktiskt SE att han gjorde en klart godkänd insats. Nämn ett läge då du tyckte han var på väg att tappa matchen??
Vid båda matchstraffen missade han Hallins spearing, inget snack.. men i övrigt??
Må vara ensam då, men en tjurig liten jävel, det är jag! =)
Ja, han har gång på gång bevisat att han inte passar i elitserien, men man måste ju faktiskt kunna se på det enskilda fallet, som matchen ikväll och faktiskt SE att han gjorde en klart godkänd insats. Nämn ett läge då du tyckte han var på väg att tappa matchen??
Vid båda matchstraffen missade han Hallins spearing, inget snack.. men i övrigt??
Må vara ensam då, men en tjurig liten jävel, det är jag! =)
Timrå IK > Sv: Bedrövligt
Berglund: Problemet är väl att det inte finns nåt att plocka in som håller någon BÄTTRE klass.. At bänka någon av dom kan ju bli aktuellt först om TIK ordnar förstärkning på backsidan..
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Kungen: Känns som han får en hel del skit från dig sen tidigare matcher.
Som jag sa, jag kan bara vara ärlig in det här läget.. Vinnerborg är inte heller nån personlig favorit hos mig, men inte f*n kan du klaga på hans insats idag??!! Att tjafsa om enskilda bedömningar på utvisningar är bara larv, han gjorde sitt jobb, TIK led ju uppenbarligen lite mer av att sitta utvisade än VF.. VF vinner matchen, VAD är det att bråka om på domaren?
Som jag sa, jag kan bara vara ärlig in det här läget.. Vinnerborg är inte heller nån personlig favorit hos mig, men inte f*n kan du klaga på hans insats idag??!! Att tjafsa om enskilda bedömningar på utvisningar är bara larv, han gjorde sitt jobb, TIK led ju uppenbarligen lite mer av att sitta utvisade än VF.. VF vinner matchen, VAD är det att bråka om på domaren?
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
TIK031: Håller inte alls med dig på den punkten. Man har väl gång på gång bevisat sin storhet...
Dock blir det kraftig cyklopvarning ibland, när man gillar läget med VF´s ofta positiva spel lite FÖR mycket.. då kan den klaraste hemmautvisning smärta djupt inne i hjärtat och uttrycks även rätt högljutt!
Dock blir det kraftig cyklopvarning ibland, när man gillar läget med VF´s ofta positiva spel lite FÖR mycket.. då kan den klaraste hemmautvisning smärta djupt inne i hjärtat och uttrycks även rätt högljutt!
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
GuldIndianen: Hehe.. kan förstå din ironi i hans fall, men jag har väldigt svårt att vara ironisk själv i det här läget. Jag blir istället väldigt ärlig!!
Frölunda HC > Sv: Skönt med vinst...
Kungen: Klart som f*n att TIK måste spela grishockey när matchen blir som den blir. Vilket lag tror du vill bli förnedrat hur som helst och hur många lag tror du fortsätter att spela ett helt igenom konstruktivt spel vid underläge 0-3 och en matchbild som är som den ikväll???
Men så jäkla fult spel var det ändå inte. Tycker det togs och gavs en hel del från bägge håll jag. Faktiskt rätt förvånande att höra buropen från läktar´n vid en rad rätt klara hemmautvisningar, trodde mig veta att Göteborgspubliken var kunnigare än så...
Vad beträffar domaren anser jag att han svarade för en klart godkänd insats. Förstår inte alls vad ni har att klaga på honom för. Timrå hängde inte med, man blev tvungna att haka/trippa och domaren tar utvisning.. kan det bli mer logiskt än så??
Båda lagen som ligger direkt under Timrå i tabellen förlorade sina matcher idag. Brynäs två poäng efter, föll mot SSK och MoDo som är sex poäng efter torskade mot DIF. Ett lag som bör se upp är Leksand, som ju är kraftigt indragna i striden kring kvalseriestrecket!
Men så jäkla fult spel var det ändå inte. Tycker det togs och gavs en hel del från bägge håll jag. Faktiskt rätt förvånande att höra buropen från läktar´n vid en rad rätt klara hemmautvisningar, trodde mig veta att Göteborgspubliken var kunnigare än så...
Vad beträffar domaren anser jag att han svarade för en klart godkänd insats. Förstår inte alls vad ni har att klaga på honom för. Timrå hängde inte med, man blev tvungna att haka/trippa och domaren tar utvisning.. kan det bli mer logiskt än så??
Båda lagen som ligger direkt under Timrå i tabellen förlorade sina matcher idag. Brynäs två poäng efter, föll mot SSK och MoDo som är sex poäng efter torskade mot DIF. Ett lag som bör se upp är Leksand, som ju är kraftigt indragna i striden kring kvalseriestrecket!
Frölunda HC > Sv: Grattis!!
slashpuppie: Man blir ju så less på att individuella skitgrejor ska få avgöra. Jag säger inte ett skit om att VF vinner, dom hade säkert vunnit även om TIK inte gjort dom här jättetabbarna, för Frölunda var riktigt bra idag!
Det känns bara så irriterande att TIK inte kan ge sig själva de bästa förutsättningarna till att göra en jämn match...
Det känns bara så irriterande att TIK inte kan ge sig själva de bästa förutsättningarna till att göra en jämn match...
Frölunda HC > Sv: Grattis!!
slashpuppie: Tjafs??? Klart som f*n att man är förbannad!!
Trots att jag är den förste att gratulera...
Trots att jag är den förste att gratulera...
Frölunda HC > Sv: Grattis!!
Bebben: Visst är det så, men nog inte i alla lägen.. före 2:an och 3:an hade Timråspelarna full kontroll på pucken i första läget och har god tid att lösa situationen. Två riktiga praktfelpass gör att de målen uppstår. Vid 0-3 är vi ju dessutom en man mer på isen...
Föregående · 293 · Nästa