Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 292 ·
Timrå IK > Sv: Ingenmansland?
matsby: Nej, vi smyger med i vassen och hugger till på en topp-fyraplacering när de andra lagen minst anar det! =)

Känns faktiskt ändå som jag nog gärna undviker Frölunda i en kvartsfinal. Dom har ju inte imponerat lika mycket som lag i år, men i sina bästa stunder har dom bevisat att dom helt klart är med och tampas om guldet.
Däremot skulle Linköping kännas som den mildaste lottningen. Dom har ju iofs övertygat rätt rejält, men som lag betraktat så är dom helt oprövade i ett slutspel. Individuellt har dom säkert förmågan, men det återstår att se hur man fungerar som lag... Fast man fick ju mardrömmar pga Fredrik Norrena i slutspelet ifjol.. känns som det är stor risk för repris...

Timrå IK > Sv: Ingenmansland?
auricom: Tycker ändå att Jim Brithén är skönast. I hockeykväll förra torsdag så tippar han Timrå utanför slutspelet, men att MoDo säkert skulle gneta sig dit.

Hmm, precis en vecka senare är Timrå tio poäng före MoDo i tabellen.. det tycker jag var ett bra tips av ex-MoDoiten! =)

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Följdskador eller skador i största allmänhet verkar ju vara MoDo´s melodi den här säsongen.. skulle nån härinne bli förvånad om nåt sånt "högst sannolikt" inträffade?? Jag skulle inte det iaf...

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Nu börjar vi komma överens här inne också, härligt! Vi är av precis samma uppfattning om den här tråkiga, men turligt nog relativt lyckade händelsen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Jo, jag var dels på plats och såg när det hände och tyckte då att det såg ruggigt ut, sedan kunde jag ju se filmen du lagt upp här också, och det blir ju inte mindre fult då precis.

Men jag förstår inte vad du med bilderna avser som medveten rörelse för att knäa Enström..? Orsaken till att hans knä hamnar där det gör är ju att han i ögonblicket före sträcker fram överkroppen för att kunna tacklas. Skulle nog mest "skylla" på tyngdlagen eller nån annan rent fysikalisk orsak till varför knät befinner sig där det gör i tacklingsögonblicket...



För övrigt så var inte MoDo med på banan idag! Hoppas att det är två lag som ställer upp till match nästa torsdag....

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Ja, om du menar "fullt medveten" så är det en annan sak. Visst borde han ha insett risken i situationen och behärskat sig.

Men jag undrar nog ändå om det inte går lite för fort för spelarna i såna här situationer. Att i varje läge när ett riskmoment uppstår, begära att en spelare ska kunna värja sig från det faktum att man är i stridens hetta och att de förmodligen är inne i matchen till 110 procent, känns tyvärr som en omöjlig ekvation.
Hur tråkigt det än är när sånt här händer, så kommer spelarna alltid vilja ge precis allt i alla lägen, och trots att det delats ut varnande straff för liknande förseelser tidigare så lär nog såna här saker hända även i framtiden, det kommer vi nog tyvärr inte ifrån...

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Eller så åker han kanske bara skridskor på det sätt man faktiskt gör det på. Genom att röra på fötterna/skridskorna följer således även knäna med i rörelsen och risken att knäa nån får väl ses som rätt stor i de flesta fall det uppstår en närkamp....

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Är du allvarlig??? Jag har i allra högsta grad bestridit Söderströms agerande i all tydlighet, men att du kan påstå att det var en medveten handling för att skada Enström? Jisses.. jag tror inte det är sant....

Tacklingen var en ful och vårdslös charging, inget snack om saken. Den beivrades med ett helt korrekt matchstraff. Sen finns det alltid utrymme för att diskutera om straffet borde varit hårdare. Jag tycker inte det.
Det som faktiskt händer, det sker här i stridens hetta. En olycklig omständighet är att Enström tappar balansen precis när Crippe tacklar honom, men han borde ju istället ha varit mer vaksam, eftersom situationen är vid sargen.. ett verkligen riskfyllt område på en hockeyrink.

Men att medvetet skada nån.. lägg ner nu va!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Visst kan man försöka bedöma vilken balans Enström hade/inte hade i situationen, men jag minns väl att DET var ett förmildrande skäl för Jens Karlssons tackling på Wallenberg ifjol med, visst?
Det VAR en vårdslös tackling som Crippe delade ut, det är nog inte så mycket att diskutera egentligen.
Det man KAN diskutera är väl graden av straff. Jag tycker att GAME-penalty var solklart, men nåt längre straff känns överdrivet...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Givetvis är han det, han är ju inte alls känd för att spela fult heller. Men mycket kan ju hända i stridens hetta...
Han stannade ju kvar vid sargen för att se hur det gick med Enström innan han åkte ut i omkl. rummet...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Nej, det borde räcka med matchstraffen, men det straffet var solklart för det som Crippe gör. Mycket ovårdat spel!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Känns nog ändå som att den SISTE som händelsen beror på är väl ändå Enström själv...?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: Klart dom gjorde! Missade du det??

Filmen finns ju på hemsidan.. =)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Även om det inte var en alldeles uppenbar tackling i ryggen så var det en rätt kraftig charging han delade ut.

Frölunda HC > Sv: Frölunda-HV
Grattis till utklassningssegern! Nog en rätt skön revansch efter de två debaclen ni åkt på nu på slutet. Det ena av Kallios mål var grymt!

Måste bara få sticka in att Bosse Ahl ÄNTLIGEN fick hålla nollan i Scandinavium.. det gjorde han minsann inte med den röd-vita tröjan på sig... =)

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Det var riktigt otäckt och otrevligt att se tacklingen som Enström åkte på och jag är den siste att försvara handlingen.
Det spelar ingen roll om en spelare är i balans eller inte i det läget. När man kommer med så pass hög fart vid sargen och det uppstår en tacklingssituation, är det ALLTID den tacklande spelarens ansvar hur pass hårt/aggressivt man genomför tacklingen.

Det var en lättnad att se när Enström på egna ben kunde ta sig ut i omkl. rummet efteråt.

Abbans på dig Söderström!

Timrå IK > Sv: Klackmatchen ikväll
Fanzin: Men du valde väl själv att åka med dom, eller hur..? =)

Timrå IK > Sv: Mandarinfakta enl. st.nu
Knylan: Enligt vad jag hittar så verkar det som han inte spelar alls. TIK blev hans sista klubb.. (se länk)

Schnabel spelar väl med Nashville.

Frölunda HC > Sv: CJ and UD
MoK: Same shit.. different name! =)

Frölunda HC > Sv: CJ and UD
henkebus: Du verkar alltså helt ha missat att Dahlén helt lägger ner den aktiva karriären och blir förbundskapten.. eller?

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
matsby: Läste förresten att Micke Lind gör comeback för Brynäs idag.. honom LÄR dom behöva!

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
matsby: Tror tyvärr att det vittnar mer om metoderna i NHL när det gäller att ta hand om skador. Inte helt "rena" metoder skulle man väl kunna säga....
Nu var väl den skada som Kanudsen råkade ut för av den arten att det inte går att läka ihop med piller, men det hör nog tyvärr till vanligheterna...

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
matsby: Ja, får dom bara tillbaka några av de spelare som är skadade så blir dom giftiga. ESP(e)N Knutsen kan ju bli den matchvinnare dom letat efter.. om han nu klarar av att spela mer än två matcher i rad innan glaskroppen går sönder igen...

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
heart: Nej, med får jag välja ett av lagen LHC, VF eller DIF så får det bli Link*ping, trots deras matchvärdar och trots deras styrka på hemmais. Dom får ha vilka finnar dom vill, jag möter hellre dom än slutspelsvana lag som Frölunda och Djyrgår´n...

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
matsby: Till Linköping eller Stockholm som det ser ut just nu..

Timrå IK > Sv: Likhetstävling
spanarn: Det är redan klart det. Kvartsfinalerna börjar den 1 mars och ser ut såhär (bästa laget börjar alltid borta):

Måndag 1 mars 19.00 Kvartsfinal 1 Borta Hemma
Onsdag 3 mars 19.00 Kvartsfinal 2 Hemma Borta F
Fredag 5 mars 19.00 Kvartsfinal 3 Borta Hemma
Söndag 7 mars 17.00 Kvartsfinal 4 Hemma Borta
Tisdag 9 mars 19.00 Ev. kvartsfinal 5 Hemma Borta
Torsdag 11 mars 19.00 Ev. kvartsfinal 6 Borta Hemma
Lördag 13 mars 15.30 Ev. kvartsfinal 7 Hemma Borta

Timrå IK > Sv: När ska vi få se Corey Hirsch stå?
Följande omdöme skrevs om honom på "The Sports Forecaster" inför säsongen 1999/00:

"Hirsch hasn't been able to live up to expectations after a stellar AHL career. At 27, he needs to find his game again or risk being buried in the minors. Capable of playing great in short spurts, Hirsch may not be big enough to handle the load. He has excellent reflexes, but gives up bad goals too often. Hirsch should get back into the NHL eventually, as expansion rolls around once again. A backup role may be his only hope."

Timrå IK > Sv: När ska vi få se Corey Hirsch stå?
Hittade en sida om Corey Hirsch som är rätt fullspäckad med fakta och statistik. Ganska färsk info. dessutom..

(Se länk)

Matchtips > Sv: Omgång 38
DIF-FBK 2-4
LIF-SSK 2-3
LHF-BIF 3-2
MIF-LHC 2-1
TIK-MoDo 3-1
VF-HV71 4-3

Timrå IK > Sv: När ska vi få se Corey Hirsch stå?
Kevin O Shea: Nej, Dyrken gjorde väl egentligen aldrig någon i TIK särskilt glad. Men det säger väl sig självt att man knappast blir nåt bättre om man inte är villig att lägga ner tid på träning. Att bara spela matcher leder ju inte till utveckling...

Svårt att bedöma Hirsch. Han sa ju att han kände sig motiverad att komma hit TROTS att det i första hand var som andrekeeper och backup. Men jag kan aldrig tänka mig att han flyttat till Timrå från Kanada för att bli nöjd med att sitta som reserv. Det finns ingen logik alls i det.

Om vi leker med tanken att Timrå har säkrat sin placering med två eller tre matcher kvar OCH att Kapanens stabila form håller i sig, då måste ju Hirsch nästan få chansen att stå några matcher för att kunna bevisa vad han kan/om han kan nåt...?

Timrå IK > Sv: När ska vi få se Corey Hirsch stå?
Kevin O Shea: Samma "vilja" att träna som Niklas Dyrén kanske..? Inga likheter mellan dessa i övrigt, förresten..

Timrå IK > Sv: Svidande kritik mot den nya hemsidan
jalla: Ja, nån måste ju göra skitjobbet också.. =)

Timrå IK > Sv: Svidande kritik mot den nya hemsidan
jalla: GP hade väl såklart en deadline på det där reportaget, som med allting annat. Det var väl så enkelt att dom inte synkat det så bra med när TIK´s nya sida skulle vara uppe... =)

Jag mailade GP-sporten igår och informerade att det nu finns en uppdaterad och betydligt bättre hemsida att tillgå hos TIK.

Timrå IK > Sv: Svidande kritik mot den nya hemsidan
JimmyH: Okej. Läste det nämligen själv i GP nu i helgen tror jag. Men då hade alltså nyheten redan hittat hit upp.. =)

Ja, det lades ju ingen kraft överhuvud taget på att uppdatera den gamla sidan innan uppdateringen gjordes. Avsevärt bättre nu då som tur är!

Timrå IK > Svidande kritik mot den nya hemsidan
Sämre än sämst tycker GP om Timrås hemsida. "Gamla nyheter och dålig presentation. Rubriken kan vara ”Pressmeddelande” i stället för att tala om vad saken gäller. Obefintlig statistik, sidan har inte ens en presentation av truppen. Ingen nästa match, inget forum, ingen chat. Informationen är hur gammal som helst."


Frågan är väl NÄR tidningen gjorde sin bedömning, för numer finns väl iaf en laguppställning att hitta..?

(Se länk)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
Klinth: Eller så åker FBK ut redan i semin mot skräcklaget DIF och helt nya vägar öppnar sig.. Blir det VF, HV 71 eller LHC bland topplagen som tar sig till final, eller får vi se nån rolig skräll..?

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
Mattias - 74: Ja, eller 1-13 på 3 matcher.... ILLA!

Timrå IK > Sv: Dahlén
Robban: Vad är det som är så svårt att förstå med det faktum att Ulf Dahlén lägger ner..?

Learn to live with it!

Timrå IK > Sv: Dahlén
Skarin: Jag skulle snarare säga att han nog är rätt så kall....

MoDo Hockey > Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
zigge: Timrå IK´s resultat under den första halvan av 70-talet:

1970/71: TIK 4:a i grundserien (MoDo 3:a) MoDo 4:a i SM-serien, TIK 5:a.
1971/72: TIK 3:a i grundserien (MoDo 6:a) SM-brons till slut.
1972/73: TIK 4:a i grundserien (MoDo 6:a) TIK 8:a i SM-serien.
1973/74: TIK 2:a i grundserien (MoDo 6:a) SM-silver.
1974/75: TIK 4:a i grundserien (MoDo 5:a) SM-brons.

Resten av det glada 70-talet var inte lika glatt för TIK. Det innebar istället att laget var helt överlägset i division 1 men alldeles för dåliga för Elitserien...

Timrå IK > Sv: Tre kedjor i morgon?
JimmyH: Manderville var en ruggig chef på banan igår! Minns speciellt när han i andra perioden jobbar stenhårt i Luleåzonen i deras power-play och en av deras backar lackar ur helt och tar en helt onödig tvåminutare.. det är penaltykilling på hög nivå det!!

Timrå IK > Sv: Dahlén
superia: Äh.. han gick ju ut med att säga att om det skulle bli nåt spel skulle han också brinna för det helhjärtat. Som det känns har han dragit ut på det för länge för att det skulle bli tal om nån fortsättning som spelare. Visst skulle han väl kunna träna sig i form och få matchträning under den tid som är kvar och bli en joker i ett ev. slutspel, men att bara skjuta på det kallar inte jag att "brinna" för nåt alls....

Återstår att se hur lyckosam han blir i World Cup tillsammans med Hardy Nilsson...

Timrå IK > Sv: Dahlén
Dahlén blir förbundskapten...

Saxat från Hockeymagasinet:

"Någon elitseriecomeback blir det inte för honom. Istället kommer han omgående att tillträda jobbet som assisterande förbundskapten med sikte på World Cup i höst."

Slut på spekulationerna sålades...

Timrå IK > Sv: Nya Kempis
scim: Nej, labyrintvägen till och från Kempis slipper man gärna i framtiden... =)

Hoppas det löser sig för er. Tålamod ÄR en dygd!

Timrå IK > Sv: Nya Kempis
scim: Nog ingen som riktigt kallat det lyxhotell heller. Men att man använt lite mer än en färgburk, det måste väl även du ha sett..? =)

Tycker nog ändå att man lyckats rätt så bra med SyA, trots lite fel och brister här och var så är den idag ur publikens synvinkel en av landets bästa arenor.
Med tanke på de ekonomiska förutsättningar som fanns i TIK och det faktum att klubben spelade på dispens sista åren i den gamla ladan, då krävdes det rätt snabba ryck! Tror säkert att Timrå IK hade valt en annan väg om bara pengarna funnits, men sett ur det perspektivet får man vara mer än nöjd.

Timrå IK > Sv: Nya Kempis
Per HApps: Skönt att vi slapp höra Hasse "Kvinnaböske" Anderssons åsikt... =)

Timrå IK > Sv: Nya Kempis
scim: Att kalla Sydkraft Arena ett skruttbygge, det är så vitt jag kan se tydliga tecken på storhetsvansinne....

Timrå IK > Sv: Manderville
matsby: Spelande tränare kanske.. hehe..

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
MoK: Det är upp och nervänt helt och hållet nästan. Det är bottenlagen som helt plötsligt hittat formen och vinner mark.. gisses vad jämnt det är där nere, Leksand lever rätt farligt just nu.....

För dig som VF:are är det väl bara att gilla läget nu egentligen. Ja, trots att VF gick lite på pumpen ikväll så gör väl FBK´s märkliga ras att det öppnar upp favoritskapet och guldsnacket på vid gavel igen...

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Modo
Dysso: Att Arne inte är särskilt bra längre, det håller jag absolut med om. Men att ALLA andra är värdelösa köper jag inte. Lasse Granqvist passar utmärkt både i radio och i TV och i Calle Johansson ser vi en framtida expertkommentator av hög klass.. om han nu inte väljer att snöra på sig grillorna igen.. =)

· 292 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå