Historik
Föregående · 30 · NästaJag är förundrad över hur Brynässupportrarna går på i Modoboken. Som det finallag man är så verkar framgången helt ha slagit slint på Supportrarna. Var är ödmjukheten?
Brynäs IF är inte precis topplaget varje år som bara hämtar ut finalplatser på löpande band. Man verkar helt ha glömt bort sin historia, med kvalserier säsong efter säsong innan man redde ut alla stormar som fanns kring laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
På tal om inget så är det förbannat starkt av AIK från Solna att studsa tillbaka efter 2-8 i baken senast. Visserligen la säkert AIK ner när man inte hade en rimlig chans men ändå.
Match 7 i Skellefteå på lördag.
Timraiten Kansliet hade tydligen fått ett argt samtal från Eon när de hörde att jag hade elavtal med Jeremy Boyce-Vattenfall.
Kom igen nu!
Redigerad kommentar
Timraiten twittrar vidare:
Bussresa deluxe. Oömma kläder gäller. Som tur är så har klubben delat ut "motivationströjor". http://t.co/6ZkoTtsz
http://t.co/6ZkoTtsz
Hahl Bundy: Med tanke på hur bottenlöst dåligt vi uppträdde som lag under i stort sett hela tiden från tiden kring jul och ända in i slutet av grundserien så såg jag oss inte ha skuggan av en chans i kvalserien! Okej om vi sprattlade till under några enstaka matcher där vi gnetade till oss nån pinne eller två, men över tio matcher där do or die verkligen gäller så var vi ju tvärrökta, så var känslan. Lägg till premiären i KS mot Karlsruhe, underläge 1-3 och allt hopp om att det kanske fanns en chans med en bra start bara tvärdog.
Hands down, givetvis. Jag hade inte kunnat drömma om den här utdelningen ens i mina mest überoptimistiska dörmmar. Totalt osannolikt!
Redigerad kommentar
Och som i en kvalserie är det ju en alldeles unik känsla som bara uppstår där och då. Den går inte att sätta ord på eller ens försöka förklara för en som inte befinner sig på samma plats och som befinner sig där med samma förutsättningar, om du förstår hur jag menar. Men det var ju det där men:et då. Att vi inte får ropa hej riktigt ännu, inte på långa vägar faktiskt. Därför så samlade jag ihop trasorna av min hals rätt så snabbt där på ståplats och satte fokus på nästa byte.
Men visst klåen är det härligt att vinna en hockeymatch på det här viset, när man egentligen är tvåa på samtliga puckar under den andra och tredje perioden.
Som avslutning väljer jag orden: Schack och Mat!
Jag måste säga att jag led med DIF-fansen efter matchen ikväll. Att inte fler gjorde det är för mig en gåta. Det hade ju för bövelen lika gärna kunnat varit vi som stod där med fötterna nedgrävda i meterdjup lera. Dessa nötter som stod i våran klack och började håna bortafansen, hur tänkte dom där? Har vi vunnit något ännu i den här serien? Nej, inte ett jävla dugg, så skärp för fan till er i fortsättningen!!! Det kan lika snabbt slå tillbaka på oss själva om vi börjar glömma bort varför vi tagit de poäng vi har i KS..
Jag tänker inte ens bemöda mig att öppna länken till DIF-forumet. De känslor som beskrivs där är förmodligen en exakt kopia av hur jag hade känt själv i samma situation. Vad är vitsen att grotta ner sig i det?
Äh, det var förstås domarens fel att Brynäs förlorade. Att jag inte tänkte på det?
Föregående · 30 · Nästa